„Pisike” Land Rover
Tõnu Ojala
09.05.2015

Lisanime „Sport” kasutuselevõtt on Land Roveri mudelirivi segaseks ajanud. Nime poolest küll Discovery, kujutab Discovery Sport endast kaudset järeltulijat Freelanderile, olles samas otseses suguluses Range Rover Evoque’ga.

Ehkki nime poolest Discovery, kannab uustulnuk paremini välja võrdluse Range Rover Evoque’ga. N-ö päris Discovery on „väikesest” Sportist 239 mm pikem, kuid Evoque’ga on vahe 80 mm võrra teises suunas. See aga tähendab, et Sport on Evoque’ga võrreldes oluliselt praktilisem – kusjuures „väikeses” versioonis on isegi „päris” Discoveryga võrreldes tagaistmel ruumi enam!

Üheks ruumikuse süüdlaseks on mootorivalik. Kui sageli tuleb nendes autoklassides mootoriruumi mahutada kuue- ja kaheksasilindrilisi jõuallikaid, siis siin rahuldutakse neljasilindrilistega ja vabaneva ruumi saab teisiti ära kasutada. Nii on Discovery Sport nn premium-kompaktmaasturite klassis ainus, millele soovi korral kolmanda istmerea saab.

Tegu on seega sõna otseses mõttes ruumiimega. Silma järgi ei suudaks kuidagi arvata, et Sport gabariitidelt näiteks Honda CR-V-le ja Subaru Foresterile alla jääb – ometi numbrid nii näitavad. Neid Eesti turu müügihitte Discovery Sporti kõrvale siiski ei sea – siin on konkurentideks pigem Audi Q5, BMW X3 ja Volvo XC60. Samas poleks ime, kui see auto ka klass suurematelt maasturitelt kliente üle meelitama hakkaks.

Ka tehniliselt on Discovery Sport otseses suguluses Evoque’ga – sealt on pärit mootorid, nelikveosüsteem ning paljukiidetud 9käiguline automaatkäigukast. Täna on põhiliseks jõuallikaks paljudelt JLRi autodelt tuttav 2,2liitrine turbodiisel kas 150 või 190 hj seades (see asendatakse sel aastal uue 2liitrise diisliga), bensiinimootori fännidele pakutakse ka 2liitrist 240 hj turbomootorit. Erinevalt diiselversioonidest kombineeritakse bensiinimootoriga vaid automaatset käiguvahetust.

Kes tahaks Discovery Sporti sarnaselt Freelanderiga kaaluda kui alternatiivi CR-V-le, Foresterile või RAV4-le, peab sellest plaanist loobuma. Odavaima Sporti saab küll 35 280 euro eest, kuid kardetavasti tuleb juurde võtta ka lisavarustust (tõenäoliselt tahetakse automaatkasti) ja nii kipub see number kiiresti kasvama.

Sarnased artiklid