Pildikesi Bolognast
Tõnu Ojala
05.01.2009

Bologna autonäitus ei kuulu küll maailma suuremate-tähtsaimate hulka, kuid uue viieukselise Mazda3 ja VW Golf Plusi esmaesitlused annavad siiski põhjust seekord temastki rääkida.

Teatava üllatusena ei panustanud oma kodusesse näitusesse Itaalia enda autotehased – ju kulus kogu energia paar kuud varem toimunud Pariisi autonäitusel ära. Aga see-eest kohtas eksootikat idast – eelkõige Hiinast ja Indiast – ning samuti hoolitsesid uudiste eest Mazda ja Volkswagen.
Hiina autotootjad käivad suurtel Euroopa ja USA messidel enamasti paari-kolmekaupa, kuid et Itaalia on Venemaa kõrval siinkandis teine maa, kus Hiina autod arvestatavalt esindatud, siis oli neid Bologna messikeskuses terve rivi – üks tundmatum kui teine!
Hiina ja India autod kuuluvad meie oludes siiski veel kurioosumite valdkonda, seega kvalifitseeruvad siitpoolt vaadates uudisteks eelkõige uus Mazda3 ning VW Golf Plus.
Mazda3 sedaanversiooni oli ookeani taga küll juba näidatud, kuid Euroopa oludes palju olulisem luukpäramudel tegi oma maailmadebüüdi nüüd Bolognas. Välimus rõõmustab – auto on selgelt äratuntav kui Mazda3 kuid mõjub tänu ideeautodelt üle võetud julgetele disainijoontele värske ja uuena.
Mootorivaliku suurimaks uudiseks on Mazda6-lt tuttava 2,2liitrise turbodiiselmootori kasutuselevõtt, lisaks on rivis 1,6- ja 2liitrised bensiinimootorid ja 1,6liitrine diiselmootor. Eestisse jõuab uus Mazda3 kevadel.
VI põlvkonna VW Golfid on juba mõnda aega Eestiski liikumas, nüüd hakkab riburada tulema selle auto baasil ehitatud teisi mudeleid-modifikatsioone. Otsa tegi lahti Golf Plus, mis vägagi oma eelkäija moodi välja näeb. Disainis on muutused kosmeetilist laadi, tehnilistest uuendustest väärib mainimist Golfilt, Tiguanilt ja Passat CC-lt tuttava iseparkimissüsteemi lisandumine Plusi varustuslehele.
Teine VW uudis – Scirocco Studie R – on nimele kohaselt veel ideeauto staatuses, kuid on selge, et nn R-mudelit on oodata ka Sciroccost. Erinevalt eelmise põlvkonna Golfist hakatakse nüüd väiksematel R-del (Golfil ja Sciroccol) kasutama 2liitrist neljasilindrilist mootorit – ideeversioonis arendas see 270 hj, kuidas saab olema seeriamudelitel, selgub hiljem.

Vaata ka videot ja pildigaleriid.

Sarnased artiklid