Peugeot 508
Tõnu Ojala
20.04.2011

Värske Peugeot 508 peab täitma kahe auto ülesandeid – uus mudel asub Peugeot’ senises mudelivalikus nii 407 kui 607 asemele. Uustulnuk on seest sama suur kui 607, kuid välismõõtmetelt vaid veidi suurem 407st. Ja mis kõige üllatavam – ta on 407st tervelt 45 kg kergem.

Et Peugeot 607 jäi väljaspool Prantsusmaad üsna eksootiliseks sõidukiks, siis võtab enamik maailma uut 508 siiski kui Peugeot 407 järeltulijat. 407ga võrreldes on 508 nimele kohaselt oluliselt suurem – pikkus ja telgede vahe on võrreldes universaalkerega 407 SWga kasvanud 5 cm, sedaaniga võrreldes aga ligi 10 cm. Samamoodi on paisunud ka auto mahutavus – sedaani pakiruum on tervelt 515liitrine (100 liitrit senisest enam), universaalil koguni 560liitrine.
Mootoriversioone on kokku kuus – kaks bensiini- ja neli diiselmootorit – võimsusvahemikus 112–204 hj. Bensiinimootorid on valminud koostöös BMWga, diislid on loomulikult prantslaste endi looming.
Mingeid liigseid ekstravagantsusi 508-lt otsida ei tasu, tulemus on üsna konservatiivne kindla peale minek (seda kas või sõsarmudel Citroën C5ga võrreldes). Sedasama kajastab ka auto konstruktsioon. Nii oli Peugeot 407-l mitte liiga tavaline, kahe õõtshoovaga esivedrustus, millest nüüd 508 tavamudelite juures on loobutud. Peugeot leidis nimelt, et see oli liiga raske (ikkagi 12 lisakilogrammi) ning selle eelis tuli välja vaid kõige võimsamate mootorite puhul. Nii ongi see lahendus säilitatud vaid võimsal GT-versioonil, kusjuures samal ajal on GT-mudeli senine V6-mootor asendatud kergema (kuid mitte lahjema) neljasilindrilisega.
Ehkki 508-l on peal parkimisabi, on tegu siiski just nimelt abi, mitte paljudel autodel tänaseks juba üsna tavaliseks saanud iseparkiva süsteemiga. Peugeot on säilitanud klassikalise hüdraulilise roolivõimendi, mitte asendanud selle sageli vedelat sõidutunnet tekitava elektrilisega – auto on ju eelkõige sõitmiseks, mitte parkimiseks!
Proovisõiduauto 140 hj diiselmootor kujutas endast 2liitrise HDi lahjemat versiooni, eksisteerib ka sama mootori 163 hj versioon. Samas pole ka 140 hj versioonile midagi ette heita (kui vaid külma ilmaga pisut vaevalist käivitamist). Kuni 340 Nm momendinäit tagab hea mineku ning auto keskmine kütusekulu jääb tehaseandmete põhjal vaid 4,8 l/100 km tasemele.
4813 mm pikkusena on Peugeot 508 napilt lühem Ford Mondeost, kuid pikem nii Toyota Avensisest kui Volkswagen Passatist (siin on võrreldud universaalkerega mudeleid). Olgugi et tegu üsna suure autoga, et jäta 508 kaugeltki „laeva” muljet, vedrustus mõjub ootamatult jäigana ning sõidutunne ongi pigem saksalik, mitte prantslaslik.
Erinevaid varustustasemeid on kolm – Access, Active ja Allure, tippmudel GT on omaette jutt, see tähendab samal ajal ka täiesti omaette varustuspaketti. Odavaima 508 (1,6liitrise bensiinimootori ja Access-varustusega) saab 18 500 euro (289 462 krooni) eest, hinnakirja lõpetab 32 600 eurot (510 079 krooni) maksev 2,2liitrise HDi-mootoriga GT-varustuses mudel. 508 mudelivalik saab aga tulevikus täiendust – muu hulgas on ootelehel nelikveoline diiselhübriid 508 HYbrid4, millel kasutusel sama tehnoloogia mis äsja Genfi autonäitusel oma maailmadebüüdi teinud Peugeot 3008 diiselhübriidil.

Sarnased artiklid