Peugeot 4008
09.09.2012

Kuigi Peugeot linnamaastur 4008 on välimuselt Peugeot mis Peugeot (täpselt nagu tema sõsarmudel Citroën C4 Aircross on kahtlusteta Citroën), ei tasu kõike uskuda, mida silm näeb. Nii 4008 kui C4 Aircrossi sisemuses peitub tegelikult hoopis Mitsubishi ASX.

Prantslased magasid omal ajal alanud linnamaasturite buumi maha. Lahendus leiti Aasiast – Mitsubishil oli Outlanderi tootmisvõimsusi piisavalt ning et sihtturud piisavalt erinevad, kleebitigi osadele Outlanderitele Peugeot´ ja Citroëni logod peale. Nii sündisid vastavalt Peugeot 4007 ja Citroën C-Crosser. Sama loogikat rakendas mõned aastad hiljem ka Renault, sest nendegi Koleos on pärit hoopis Koreast, kus teda hoopis Samsungi nime all tuntakse.
Peugeot 4008 puhul see tava jätkub ja nii see kui ka sõsarmudel Citroën C4 Aircross kujutavad endast taas iluravi saanud Mitsubishit – mudeliks on siin ASX (vt TM, 10/2010).
Ehkki olemuselt võrreldav eelkõige Nissan Qashqaiga, jätab 4008 tunduvalt maasturilikuma mulje. Nii 4008 kui C4 Aircross erinevad oma baasmudelist väliselt üsna palju ning muutused on selgelt paremuse poole. Kui Mitsubishi välimus on lihtne ja isegi igavavõitu, siis prantslaste puhul on disaineritele hoopis enam sõnaõigust antud ja see kajastub ka numbrites, sest ehkki sisemus on sama, on 4008 ASXist tervelt 45 mm pikem, kübeke laiem ja kõrgem. Tõsi, see kehtib vaid välimuse kohta, sest sõitjateruumi osas jääb 4008 Mitsubishiks ning peale roolil oleva logo siin sisuliselt erinevusi polegi.
Päris üks ühele 4008-t siiski ASXiga võrrelda ei saa. Erinevusi on nii spetsifikatsioonides kui mootorivalikus. Nii koosneb 4008 mootorivalik 1,6- ja 2liitristest bensiini- ning 1,6- ja 1,8liitristest diiselmootoritest ning peale 1,6liitrise bensiinimootoriga mudeli on ülejäänud kolm valikus nii esi- kui nelikveolistena.
Sõiduomaduste poolest 4008 ei üllata. Konkreetne auto – 150 hj diiselmootor kombinatsioonis kuuekäigulise manuaalkastiga – nõudis reipama sõidustiili korral tihedat käiguvahetust. Käigud on lühikesed, nii et tööd on juhil kõvasti. Kui veel lisada siia testiauto madala profiiliga rehvid ja muidu odavakoeline olek, tuleb miinuspoolele kanda ka lärmakus.
Enamikule linnamaasturitele omaselt jagab ka 4008-l veojõudu esi- ja tagarataste vahel elektroonika. Küll aga saab vajadusel nelikveo „lukustada”, nii et väiksematel kiirustel saab autot hädapärast maasturikski nimetada.

Sarnased artiklid