Peugeot 3008
Tõnu Ojala
01.10.2009

Neljakohalise numbritähisega Peugeot’de rivi kasvas kolmeliikmeliseks – seniste 1007 ja 4007 kõrvale asus lõppenud suvel 3008, mis tahab meeldida nii mahtuniversaalide, maastikuautode, universaalide kui tavaliste luukpärade potentsiaalsetele klientidele.

Kui veel kümmekord aastat tagasi koosnes automaailm nn väikeautodest, keskautodest, maasturitest, mahtuniversaalidest jne, siis nüüd on pilt palju segasem ning pea igal autotootjal on valikus mudeleid, mis pole ei üks ega teine. Automaailma mitmekesisemaks muutudes sattus Peugeot raskustesse – tema senine kolmest numbrist koosnenud mudelitähistussüsteem osutus ajale jalgu jäänuks. Lahendus leiti kolmekohalise numbri asendamises neljakohalisega – nn nišimudelite tähiste keskele pandi veel üks null, nn tavaseeriate juures jäädi truuks senisele süsteemile.
Otsa tegi paar aastat tagasi lahti liugustega väikeauto 1007, millele eelmisel aastal järgnes Mitsubishi Outlander a la Peugeot’ – Citroën C-Crosseri sõsarmudel 4007. Nüüd lisandus neile 3008, ehk siis midagi mahtuniversaali ja linnamaasturi taolist. „Midagi” seepärast, et telgede vahe on uustulnukal identne tavalise 308 omaga ning pikkuselt mahub ta täpselt viieukselise ja universaalkerega 308 vahele – seega ei anna ta mahtuniversaali mõõtu hästi välja (ehkki 14 cm kasvanud kõrgus lubaks seda justkui arvata). Samas ei ole 3008 ka linnamaastur – nelikvedu talle ei pakutagi. Sellele „pisiasjale” prantslased ise suurt tähelepanu ei pööra, nimetades 3008 peamisteks rivaalideks ikkagi Nissan Qashqaid, Ford Kugat ja VW Tiguani, ehkki ka nende autode mudelivalikus võib ka esiveolisi versioone kohata, toodetakse neid kõiki siiski nelikveolistena. Kõige otsesemalt trügib 3008 siiski just Qashqai mängumaale – pikkuselt, laiuselt ja kõrguselt on Peugeot veidi suurem, telgede vahe on omakorda pisut pikem Nissanil, mistõttu Qashqai siiski veidi lennukama mulje jätab.
Tõsi, nelikvedu on 3008-le tulekul, seda aga mitte päris tavalisel moel. Nimelt saab 3008-st aastal 2011 esimene seeria-Peugeot, mida hakatakse tootma ka hübriidautona. 3008 Hybrid4 on juba mõnda aega keerelnud mööda maailma autonäitusi ja on teada, et hübriid-3008 esirattaid hakkab vedama diiselmootor, tagarattaid aga elekter.
Oma ebatavaliste proportsioonidega – püüab ju 3008 endale kliente nii mahtuniversaalidelt, maastikuautodelt, universaalidelt kui ka tavalistelt luukpäradelt – jätab ta sõna otseses mõttes täispuhutud mulje ning vähe on neid, kes söandaks 3008 ilusaks autoks pidada. Hoopis teine pilt avaneb autos sees. Nagu ka välimus, nii erineb ka 3008 sõitjateruum 308 omast tunduvalt, kuid seda hoopis teisel moel. Keskkonsool on kõrgem, esiistmete vahel on suur panipaik ning oma kujunduselt toob 3008 (eriti tippvarustuse korral) silme ette kogunisti Audi!
Püüdu eksklusiivsemate liikurite suunas peegeldab ka 3008 rikkalik varustusnimekiri. Sarnaselt tavalise 308-ga uhkeldab ka 3008 (lisa)varustustabelis oleva hiiglasliku panoraamkatusega (1,60 m2) ning esmakordselt Peugeot’ ajaloos leiab varustusest juhi ette kuvatava kiirusnäidu (seda ei kuvata siiski mitte juhi ette esiklaasile, vaid spetsiaalsele plastpaneelile, mis näidikuploki kohale kerkib). Samuti leiab 3008 varustusnimekirjast nn Distance alert’i (vahemaa hoiatus, mis aitab juhil hoida turvalist vahet eessõitva autoga olenevalt sõidukiirusest), automaatse elektrilise seisupiduri, kallakul paigaltvõtuabi ja rikkalikult telemaatikasüsteeme koos satelliitnavigatsiooniga (WIP Nav või WIP Com 3D).
Mootorivaliku osas 3008 üllatusi ei paku, tavaversioonidega võrreldes on uudiseks vaid võimsaima kaheliitrise diiselmootori 10 kW lisavõimsust. Baasmootoriteks on 1,6liitrine HDi ja sama töömahuga bensiinimootor (vastavalt 110 ja 120 hj). Bensiinimudelid on manuaalse käiguvahetusega, diislitele pakutakse ka automaati.
Kuna 3008 on tavalisest 308-st kõrgem, kajastub see loomulikult auto sõiduomadustes, sest kõrgemal on ka raskuskese. Kallimatel versioonidel on seda parandatud uudse Dynamic Roll Control süsteemiga, kus kurve läbides suunatakse väliskurvi poolsetesse amortisaatoritesse täiendavalt õli. Veel üheks uuenduseks on lisavarustusse kuuluv Grip Control süsteem, mis kokku pandud täiustatud veojõukontrollist ja spetsiaalsetest Mud & Snow rehvidest ning mis optimeerib 3008 mõlema esiratta veojõudu ning lubab juhil valida viie erineva režiimi vahel.
Sõidumugavuse osas pole põhjust 3008-le siiski etteheiteid teha. Rool on linnasõidul küll äärmiselt kerge, kuid kiiruse kasvades muutub tunduvalt jäigemaks. Kiita saab ka vedrustus, mis triigib ebatasasused korralikult välja ning ei luba autot liigselt õõtsuma ka kurvilistel teedel. Midagi pole ette heita ka auto müratasemele, seegi on igati kontrolli all – vaid suvistel maanteekiirustel hakkab väike, 1,6liitrine diisel veidi häälekamalt oma väikesest kubatuurist teada andma.
Et tegu autoga, mis peab sobima ka klassikalise universaali ja mahtuniversaali konkurendiks, pole ime, et 3008 ka rikkalikult kõikvõimalikke pakkimisvõimalusi pakub. Lisaks sellele avastab mugava lisavidina ka pakiruumist, mida valgustatakse sinna kinnitatud taskulambi abil, mille vajadusel saab ka kaasa võtta.
3008 hinnatase algab napilt alla 250 000 krooni ehk siis täpselt sealt, kust algavad ka tava-Qashqai hinnad.

Sarnased artiklid