Peugeot 2008
02.06.2013

Peugeot’ mudelitähistussüsteemis tähistavad kaks nulli kas mahtuniversaale või maastureid ning nagu nimest näha, on ka Peugeot 2008 näol tegemist steroide täis topitud Peugeot 208ga.

Pisimaasturite valem on lihtne. Võetakse väikeauto ja „pumbatakse” ta täis. Umbes nagu jõusaalis, kus luudele efektsed lihased peale kasvatatakse, kusjuures pole oluline, kas ja kuipalju neis lihastes ka jõudu on – peaasi, et tulemus efektne oleks. Nii on ka pisimaasturitega – suurem kliirens, küljekarbid, suuremad rattad, veel nipet-näpet siit ja sealt ning ongi valmis. Võib ka neljarattaveo lisada, aga enamasti pole sedagi tarvis.
Nii on sündinud ka Peugeot 2008, mille mudelitähiski reedab, et doonoriks on olnud Peugeot 208. Peugeot eelmiste 200-seeria mudelite juures täitsid sama rolli vastavalt 206SW ja 207SW, nüüd aga on saabunud maasturite ajastu. Küllap on autotootjad kursis meie kohutavas olukorras teede-tänavatega – miks nad muidu järjepanu üha uusi pisimaastureid turule toovad. Meie tänastes tänavaaukudes saavad sellised autod veel esiveoga hakkama, kuid varsti tuleb kardetavasti vähemalt Tallinnas kehtestada nelikveo nõue ja siis võib vaid esiveolisena toodetav Peugeot 2008 konkurentide kõrval jänni jääda.
Ehkki 208-ga lähisuguluses, siis päris sama välimusega 2008 ei ole. Viimane on 208-ga võrreldes mitte ainult 10 cm kõrgem, vaid ka tervelt 20 cm pikem. Väljast jätab 2008 siiski suurema mulje kui ta tegelikult on ja pole ka ime, arvestades, et ta jagab 208-ga sama 2538 mm telgede vahega platvormi. Enamik kerepaneele on erinevad, kuid erinevusi on teisigi. Näiteks esituled on kahel autol on täiesti teistsugused.
Sõitjateruum ei erine 2008-l oluliselt tavalise 208 omast – vaid käsipiduri hoob on saanud lennuka „disainkujunduse”, et mahutada istmete vahele paigutatud sõidurežiimide lülitusnuppu. Muidugi on ka sõiduasend tänu täiendavale kõrgusele muutunud ja see on eriti tänuväärne 208-lt tuttavat pisikest rooliratast silmas pidades. Nii ei kipu see tänu kõrgemale isteasendile enam näidikuid juhi eest enda taha peitma.

Praktilisus mini-SUVi tasemel
Kui mõned aastad tagasi tegid Euroopas ilma pisikesed mahtuniversaalid (mini-MPVd), siis nüüd kipuvad sama rolli üle võtma pisikesed maastikuautod ehk mini-SUVid. Nii ongi üsna asjalik ka 2008 pakiruum, mida tänu siledaks põrandaks moonduvatele tagaistmetele hõlpsasti 1194 liitrini laiendada saab. Et auto on tavalisest veidi kõrgem, on ka laadimiskõrgus igati käe järgi.
Ehkki justkui maasturihakatis, tuleb silmas pidada, et erinevalt näiteks Nissan Juke’st või Opel Mokkast toodetakse 2008 vaid esiveolisena. Nii et eelkõige on tegu linnaautoga, mis mõeldud just neile, kelle jaoks lisaks disainile on olulised kõrgem kliirens, mahutavus, funktsionaalsus ja sõidumugavus. Kuigi nelikvedu autol puudub, parandab maastikuomadusi kallimate mudelite varustuses olev Grip Control (jagab elektroonika abil sõltuvalt teeoludest momenti esirataste vahel) ning omas klassis igati esinduslik 160 mm kliirens.
Kapoti alt leiab valiku uue põlvkonna 1,2-, 1,4- ja 1,6liitriseid bensiini- ja diiselmootoreid, mille võimsus jääb vahemikku 82 kuni 120 hj. Sõiduomadustelt on 2008 igati võrreldav juba ohtralt kiidusõnu teeninud 208-ga. Loomulikult paneb lisakõrgus ja sadakond lisakilogrammi siin nii mõndagi paika, kuid tervikuna on saavutatud igati mõistlik kompromiss mugavuse ja sportlikkuse vahel.
Peugeot 2008 hinnad algavad 13 750 eurost ning valikus saab olema kümmekond kümne erineva mootori ja varustusega versiooni.

Sarnased artiklid