Passatiga maastikule
Tõnu Ojala
11.10.2015

Lisanimi Alltrack ei tee uuest Volkswagen Passatist küll sõna otseses mõttes maastikuautot, kuid lisab niigi äärmiselt praktilisele Passatile veelgi praktilisust.

Kui Volkswagen Passat on nüüdseks jõudnud juba oma 8. põlvkonnani, siis neljarattaveolise ning kõrgendatud Passat Alltracki ajalugu on palju lühem. Selline mudel ilmus Passati mudelirivvi 2012. aasta alul ning vahepeal on Alltrack-versiooni saanud ka Passati väikevend Golf. Kombinatsioon universaalkerest ja neljarattaveost on Passatil siiski juba enam kui 30aastase ajalooga ning kui veel ajalukku kaevuda, siis tähistas VW just sel aastal 40 aasta möödumist oma esimese nelikveolise sünnist – mis siis, et tollal polnud tegu klassikalise sõiduauto, vaid hoopis Transporter T2-ga.
Välimuse osas Alltrack (oodatult) imet ei tee, erinedes tavalisest Passatist vaid pisiasjades. Silmale nähtavaimaks on uus esikaitseraud ning autot ümbritsev plastiring, siin-sealt kohtab ka auto olemusest teada andvaid Alltrack-sildikesi. Maastikukõlblikkuse suurendamise huvides on üle käidud vedrustus ja põhjakaitsed, auto kliirens on kasvanud 174 mm-ni ehk igati korraliku linnamaasturi tasemeni. Tõsi, et Passati proportsioonid erinevad SUVide omadest oluliselt, ei torka 28 lisamillimeetrit otseselt silma.
Sõitjateruumis püüavad pilku eriviimistlusega armatuurlaud ja istmed. Auto infosüsteemi menüüdesse sukeldudes õnnestub sealt välja manada ka kolm uut elektroonilist näidikut, mis mõeldud just maastikul liikumise tarbeks. Lisaks off-road-režiimile leiab menüüdest muidugi juba mitmelt VW kontserni autolt tuttavad neli tavarežiimi alustades Ecoga, lõpetades Individualiga.
Erinevalt tava-Passatitest piirdub Alltracki mudelivalik vaid 2liitrise jõuallikaga, kusjuures bensiinimootoreid on üks versioon, diisleid aga tervelt kolm (võimusega 150, 190 ja 240 hj).
Arvestades Subaru Outbacki võidukäiku Eestis, on selge, et siinmail oleks sellisel autol ostjaid küll ja enam. Subarul ei tasu uue rivaali ilmumise tõttu siiski liigselt ärevusse sattuda, sest kui Outbacki hinnakäärid on vahemikus 29 500–37 800 eurot, siis Passat Alltrackidest odavaim on ainsana manuaalkastiga pakutav 150 hj diiselversioon oma 34 919eurose hinnaga. Bensiinimootoriga Alltrack maksab pisut alla 37 000 euro, hinnakirja lõpetab 240 hj diiselmudel hinnaga 42 083 eurot. Varustustasemetest pole selle auto puhul põhjust juttu teha, siiski saab niigi esinduslikku põhivarustust lisavarustuse näol oluliselt täiendada.

Sarnased artiklid