Passat juhtme otsa
Tõnu Ojala
27.09.2015

Olukorras, kus elektriautode laiemat levikut pärsib nende piiratud läbisõiduulatus, näevad autotootjad üha enamad šanssi vahelülil sisepõlemis- ja elektrimootoriga autode vahel – pistikhübriididel.

Erinevalt elektriautodest, mille läbisõiduulatused väheste eranditega enamasti 160–200 km kanti jäävad, suudavad sellised sõidukid vaid elektri jõul läbida kuni 50 km, mis aga Euroopas liikuvate autode keskmist läbisõitu arvestades on enamasti siiski piisav. Sellise mõttega on timminud ka uue Passat GTE tehnilised näitajad Volkswagen ning kui lisada sellele ka bensiinipaagi maht (siin küll väiksem kui Passatitel tavaliselt ehk umbes 50 l) suudab GTE laetud aku ja täis paagiga läbida julgelt üle 1100 km.
Volkswagen Passat GTE on esimene pistikhübriid, mis saadaval nii sedaani kui universaalina. Jõuallikateks on 166 hj 1,4liitrine bensiinimootor ja 115 hj elektrimootor, mis annab hübriidsüsteemi koguvõimsuseks 218 hj ning momendinäiduks 400 Nm. 8,7 kWh liitiumioonakut saab laadida sõidu ajal pidurdusenergiat kasutades või koduses vooluvõrgus ning nagu hübriidautodel ikka, saab sedagi autot liigutada nii ühe kui teise mootoriga eraldi kui ka nende ühisel jõul.
Keskmiseks kütusekuluks on autotootja sõnul 1,6 l/ 100 km ja CO2 näit 37 g/km, kuid siin tuleb arvestada asjaolu, et pärast kuni 50 km läbimist elektri jõul (tehaseandmetel on keskmiseks kulunäiduks selles sõidurežiimis alla 13 kWh/100 km) tuleb edasi juba rehkendada tavalise 1,4liitrise bensiinimootori näitajatega. Auto maksimaalkiirus on 225 km/h, elektri jõul liikudes on kiirus piiratud 130 km/h-le, aga on ka selge, et sellisel kiirusel pole 50 km läbimisest mõtet unistadagi. Pikemal sõidul kippusid ekraanile siiski numbrikombinatsioonid suurusjärgus 2–3 kWh/100 km ja 4–5 l/100 km – nii et mingit müstilist kokkuhoidu maanteel saavutada ei õnnestu. Küll aga linnasõitudel, kus nagu juba mainitud, enamiku sõite peaks elektri abil tehtud saama.
Väliselt eristab GTE-d tavaversioonidest hõlpsasti C-kujuliste LED-päevatulede järgi, mis elektriautodel e-Up ja e-Golf kasutatavaid meenutavad. Siin-seal reedavad auto olemust ka efektsed sinised triibud, aga samuti efektse sinise katte saanud valuvelgede vahelt välja piiluvad pidurisadulad – viited GTE „elektriseeritud” olemusele.
Eestisse on hübriid-Passateid oodata järgmise aasta esimestel kuudel. Esialgse info kohaselt plaanitakse siinmail müüki tuua vaid GTE kõrgem varustustase, mis on võrreldav tava-Passatite Highline-versioonide tasemega. Täpne hind pole veel teada, kuid sedaanil võiks see jääda kuskile 40 000 euro kanti, universaal saab olema sellest 1000 eurot kallim.

Sarnased artiklid