Pariisi autonäitus 2010
Tõnu Ojala
21.11.2010

Ehkki automaailm näitab elavnemise märke, pole suured autonäitused täistuure veel uuesti üles võtnud. Tänavused kaod olid küll märksa väiksemad kui aastatagusel Frankfurdi näitusel, millelt puudusid nii Mitsubishi, Honda, Nissan, Infiniti kui ka Daihatsu. Seekord ei näinud me Porte de Versailles’ messikeskuses olulisematest tegijatest ei Subarut ega ÜHTEGI Hiina autotootjat ning oli ilmne, et mitmed tehasestendid olid üles pandud „poolvägisi” – et lihtsalt kohal olla, mis siis et tegelikult midagi (uut) näidata ei olnudki.

Pessimistlik sissejuhatus ei tähenda siiski, et meil lähema poole aasta jooksul autouudiseid napiks, kaugel sellest! Nn tavaautodest oli mitmeid uudiseid väikekeskklassis ning prantslaste endi vaatenurgast oli siin tähtsaimaks uue Citroën C4 debüüt, kusjuures sarnaselt „number väiksema” C3ga saab luksuslikum sõsarmudel olema ka C4st – antud juhul siis DS4. Sellesse autoklassi on tulemas ka mitmeid kiireid uusi tegijaid – Ford Focuse ST-mudel on juba seeriaküps, Opel Astra GTC-versioon kandis alles ideeauto nimetust.

Veelgi rikkalikum oli „lõikus” klass kõrgemal. Kui muu Euroopa silmad olid uuel VW Passatil, siis prantslastel endil jätkus silmi vaid Peugeot 508 ja Renault Latitude’i jaoks. Aga alahinnata ei tasu teisigi – näiteks Kia Optimat, mis vaatamata oma koreapärasele nimele on välja töötatud Euroopas ja peaks siinsele ostjale üsna meeltmööda olema. Ehkki Hiina automarke üle pika aja Euroopa A-kategooria näitusel ei olnud (mis oli veidi üllatav – aga ju neil on kiirelt laieneval koduturul piisavalt tegemist), olid nad kaudselt esitletud nende omanduses olevate Euroopa markide kaudu. Nii Jaguarile kui Land Roverile näikse hiinlaste kätte sattumine olevat hästi mõjunud. Jaguar C-X75 oli paljude kohalviibinute hinnangul näituse üks põnevamaid ideeautosid ja Land Rover Evoque üks põnevamaid seeriaautosid. Loomulikult ei saadud selgi korral mööda elektrist – seda nii kahe- kui neljarattaliste sõidukite puhul. Mitmel autotootjal on tegu juba sama hästi kui seeriaautodega (Peugeot, Citroën, Mitsubishi, Nissan, Renault), ülejäänud vorbivad veel näitusemudeleid (VW koos Audi, Seati ja Škodaga, Kia, Saab jt). Muide, kuuldavasti pidavat järjekordne elektriline e-Tron Audi saama tulevikus seeriaautoks Audi R4 nime all.

Mitmed autoehitajad trügivad kaherattaliste maailma – nüüd siis ka Mini ja Smart, kes Pariisi näitusehallides oma elektrirolleritele kõvasti reklaami tegid. Kuuldavasti näeks tootjad ise meeleldi, et õnnestuks sellised sõidukid ka oma kogutoodangu sisse arvestada, et seeläbi tootepaleti keskmist CO2-taset alla viia. Päris korralik avapauk anti järgmiseks rallihooajaks – oma uue hooaja võistlusautosid näitasid nii Citroën, Mini kui Ford. Eestlaste silma paitas eelkõige viimane, sest vähemalt näitusemudel oli värvitud sinimustvalgeks (puudus vaid eestlasest piloodi nimi auto küljel…). Kas aga ka ralli-MM uuel hooajal meie värvides esindatud saab, sõltub eelkõige siiski sponsoritest, mitte Fordi disainerite värvieelistustest. Ja lõpetuseks ka midagi erilist – Saloni kõige pikem uudismudelite rivi polnud väljas ei Renault’l, Peugeot’l ega Citroënil, vaid… Lotusel! Tõsi, ehkki promo tehti KUUELE uudisesitlusele kõvasti, oli eelkõige tegu katsega tähelepanu äratada potentsiaalsetes investorites, sest vaevalt et neist kõigist seeriaautosid saab. Aga oleks tore, kui me selles osas eksiksime… Vaata ka pildigaleriid

Sarnased artiklid