Parem kui mullu
Robert Koistinen
21.02.2017

 

Tänase Nissan GT-R-i tootmine algas 2007. aastal, ent autot on uuendatud seejärel pea igal aastal. Seega on täpse mudeliaasta arvestamine GT-R-i puhul tähtis osa selle auto identiteedist.

MY on lühend sõnadest model year ehk mudeliaasta. Nissan tahab, et see sisalduks edaspidi auto mudelitähises ja eks seda tahavad selguse huvides ka kliendid – autol ja autol võib vaatamata samale nimele võib suur vahe olla. Näiteks võimsus on ligi kümnekonna aasta kestel kasvanud ligi 100 hj võrra ja seda on palju – arvestades, et jõuallikas ise on sama!

MY2017-mudeli juures tehtud muutused on tavapärasest suuremad. Kui eelmistel kordadel on piirdutud põhiliselt võimsuse kergitamisega, siis nüüd on näha uusi jooni nii auto välimuses kui sisemuses.

Enim torkab silma uus esiots, mis senisest madalama ja voolujoonelisemana auto aerodünaamikat parandab. Õhuvõtuava kuju rõhutab võimsust ning on kujunduselt samas võtmes Nissani ülejäänud mudelitega.

Kui varasemad kogemused GT-R-ga on olnud peamiselt ringrajal, siis seekord keskendusime tavaoludele. Auto oli varustatud Kesk-Euroopa oludesse projekteeritud lamellrehvidega Bridgestone Blizzak, teel kohtas aga siin-seal jää- ja lumetükke.

Autosse pääseb hõlpsasti tänu sportautol tavapärastele suurtele ustele. Seljatoe geomeetria on mõeldud pigem keskmist (või sellest väiksemat) kasvu inimestele. Sageli vahetatakse GT-R-il iste juhile sobiva vastu – nagu see sportautodel ikka kombeks on.

Rooli saab juhile väga lähedale seada, käiguvahetushoovad asuvad roolil ja pöörduvad koos sellega. Selline lahedus on omal kohal kiiretel ringradadel, kus rooli palju keerata ei tule.

Kohalt minnes pälvib esmalt tähelepanu mootorist kostev jõuline metalne heli madalatel pööretel, mis mõjub aga pigem trotslikult kui hirmutavalt. Kõrgematel pööretel müratase tõuseb, ent seksikamaks ei muutu.

Topeltsiduriga käigukast on ringi seadistatud ning lülitus esimeselt teisele käigule olla senisest sujuvam. Tõsi, kui otsene võrdlus puudub, on muutuse ulatust võimatu hinnata. Järsul kiirendamisel tunneb automaatkastis siiski teatud viivitust – nii et möödasõitudel võib abi olla käsilülitusest kas käigukangi või roolil asuvate kahvade abil.

Roolitunnetus on asjalik, kuid mitte klassi parimate seast. Rool on aeglasel sõidul raske ja kiirel liiga kerge. Vedrustus on jäik ning sealt kandub salongi värinaid ja kõminaid.

Elektroonilised sõiduabid lubavad nelikveolisel sportautol lumel väikest libisemist, sekkudes siis ettevaatlikult ent efektiivselt. Elektroonikat välja lülitades on juhil käed-jalad tööd täis ja vähemalt maanteeliikluses me seda testida ei soovita!

Nissan GT-R äratab tähelepanu. Uuendused on autot tunduvalt värskendanud ja see on ainult hea. Kriitikud toovad omalt poolt välja, et auto saab peagi juba 10 aastat vanaks ja see on kiiresti arenevas sportautode maailmas ülimalt pikk aeg. Ja teine miinus on seegi, et siinsesse mudelivalikusse GT-R ei kuulu...

Sarnased artiklid