Ökosedaanid pole kadunud
Tõnu Ojala
22.05.2017

Mõned aastad tagasi hakkasid autotootjad riburada mööda huvituma nn ökosedaanidest. Üksteise järel jõudsid Dacia Logani tuules teedele-tänavatele Chevrolet Cruze, Škoda Rapid, sõsarad Citroën C-Elysée ja Peugeot 301, veidi hiljem lisandus neile Fiat Tipo. Nüüdseks on Chevrolet Euroopas oma asjad kokku pakkinud, vaikselt on Peugeot` mudelirivist kadunud 301, ent C-Elysée tegi äsja läbi mudeliuuenduse ning loodab oma seni tagasihoidlikku positsiooni parandada.

Väike-keskklass on üldiselt luukpärade pärusmaa, nii et C-Elysée on tüüpiline „vana kooli“ auto, sihtides oma sihtgrupina eelkõige neid, kelle jaoks üks õige auto sedaan peab olema. Ei tasu siit otsida mingit emotsiooni või sõiduelamust – tegu on tõsise ja praktilise tööloomaga ja seda mõõduka raha eest. Juba autosse istudes lööb lihtsus vastu – kasutatav armatuurlaua materjal on tänapäeva automaailmas tuttav pigem kaubikutelt, aknatõstukite nupud on keskkonsoolil, mitte ustel jne. Aga kõik, mis tänapäeva tavaautol olema peab, on ka C-Elyséel olemas – kuni puutetundliku ekraaniga multimeediaseadme ja tagurduskaamerani (seda küll lisavarustuses) välja.

Kui maanteel mõjub rool „vedelana“ ning kindlust ei lisa ka pehme ja õõtsuv vedrustus, siis asfaldilt maha keerates avab C-Elysée end ootamatust küljest. 140 mm kliirens on 10 mm enam kui nt maastikuautolikumaks tuunitud C4 Cactusel ning lähedal nii mõnelegi väiksemale linnamaasturile. Nii et tõsine maamehe auto, millega lumesulamisjärgselt lagunenud teedele minna ja sealt ka tagasi tulla!

C-Elysée 506 l pakiruum on iseenesest igati soliidse mahuga, ent arvestada tuleb nüansiga, et tagaluuki sulgedes nõuab sellest arvestatava osa hingede liikumistee. Ka annab odavast autost aimu polsterdamata tagaluuk – erinevalt eelmise aastakümne alguse Subaru Imprezast on aga selle sulgemiseks siiski kahvad ette nähtud.

Vaatamata suurele pakiruumile ei pea tagaistmel istujad sellele lõivu maksma ning 4,4 m pikkuse auto kohta on seal jalaruumi lausa üllatavalt palju. Kolmekesi läheks seal küll kitsaks, kuid kahekesi sõites pole siin põhjust vähimakski etteheiteks.

12 900 eurone baashind sunnib nii mõndagi andeks andma. Sel juhul tuleb piirduda 82 hj bensiinimootori ja manuaalkäigukastiga, automaadi (mis pole samuti kindlasti mitte automaailma viimane sõna!) eelistus toob kaasa 115 hj jõuallika ning sel juhul saab jutule 15 500 euroga.

Sarnased artiklid