Nutitelefonide arvuline müük ja käive 2015. aastal kasvasid
22.01.2016

Turu-uuringufirma GfK Retail & Technology andmetel müüdi aastal 2015 Eestis jaemüügis kokku 294 000 ja 2014. aastal 284 000 nutitelefoni. Võrreldes üle-eelmise aastaga kasvas nutitelefonide müük seega kolme protsendi võrra.
Kasvu näitas ka nutitelefonide müügikäive, tõustes aastaga 23% võrra. 2015.aastal ulatus nutitelefonide müügikäive 87 ja 2014. aastal 71 miljoni euroni.
Elisa juhatuse liikme Andrus Hiiepuu sõnul on nutitelefonid tegemas võidukäiku. „Kuna inimesed soetavad endale juba teist või kolmandat nutitelefoni, siis pole nende jaoks niivõrd oluline enam soodne hind, vaid see kui hea funktsionaalsusega on seade,“ märkis Andrus Hiiepuu.
Uuringufirma GfK Retail & Technology andmetel näitas eelmisel aastal jätkuvat kasvu ka 4G toega telefonide müük, moodustades eelmise aasta lõpuks müüdud nutitelefonidest 90%. Aasta varem oli vastav näitaja 65%.
Ka Elisa klientide selgeks eelistuseks olid 2015. aastal 4G Internetiga nutitelefonid. Elisas ulatus nutitelefonide osakaal uusmüügist mullu 91%-ni, mis tähendab, et kümnest Elisa kliendist üheksa eelistas nutitelefoni. Kõik Elisas müüdud nutitelefonid olid 4G Interneti võimekusega.
Nuti- ja mobiiltelefonide jaeturg kokku näitab GfK statistika alusel tükilise müügi vähenemist. „Selle trendi taga ongi nuppudega mobiiltelefonide müügi vähenemine. Näiteks ainuüksi Elisa müüs nuputelefone võrreldes tunamullusega pea kaks korda vähem,“ märkis Andrus Hiiepuu.
Uuringufirma GfK Retail & Technology andmetel müüdi aastal 2015 Eesti jaeturul kokku 389 300 nuti- ja mobiiltelefoni, mis on 3% vähem kui aasta varem. Samas kasvas telefonide müügikäive kokku 20%, ulatudes 2015. aastal 91 ja 2014. aastal 75,6 miljoni euroni. Aastal 2014. müüdi Eestis 401 700 nuti- ja mobiiltelefoni.