BMW M divisioni autodel on hierarhia selgelt paigas. Ülalt alla tulles need kõige-kõige-autod kannavad mudelitähist CS, siis tuleb Competition (nagu selle loo peategelane), seejärel lihtsalt M (M2, M3, M5) ja siis M Performance-mudelid (nagu nt M235i).
Vaatamata sellele liigitusele on uus M2 Competition tegelikult siiski senise M2 järeltulija ning nn tava-M2 me BMW mudelivalikust enam ei leiagi.
Enamasti kipuvad konkurendid selles autoklassis kasutama neljasilindrilisi turbomootoreid, ent M2 on nimele kohaselt kuuesilindrilise jõuallikaga. See 3liitrine R6-bensiinimootor on sisuliselt sama, mis liigutab ka M3 ja M4 (tõsi, veidi teises seades). Tehnilises pooles on suurimaks muutuseks tava-M2-ga teise turbolaaduri lisandumine, mis võimsuse 410 hj-ni viinud – suurematel M-mudelitel arendab sama jõuallikas koguni 431 hj. See hobusekari suunatakse tagaratastele kas läbi kuuekäigulise manuaal- või seitsmekäigulise topeltsiduriga automaatkasti. Ja muidugi käivad selle kõigega kaasas ka võimsad M Sport pidurid, mis 19tolliste valvelgede vahelt välja piiluvad.
Riias Bikernieki ringrajal oli M2 Competition pandud kõrvuti ebavõrdse vastase, koguni 600 hj võimsusega BMW M5-ga. Ja ehkki kohalt minnes oli 4,4liitrise V8-mootoriga M5 spidomeetril 100 km/h ees 3,4 sekundiga ning M2 vajas selleks tervelt sekundi jagu enam, pakkus M2 keerulisel Bikernieki ringrajal oma suuremast ja võimsamast sugulasest seda fun-faktorit hoopis enam. Kui sirgetel on M5 pea 200 lisahobuse eelis päevselge, siis kurvides annab 300 kg kaaluvahe omakorda eelise M2-le. Lätlastest professionaalne sõiduinstruktor oli veidi hädas vaid liigselt roolitaguste hoobade lähedal asuvate käiguvahetuslabadega, mis teda (üli)kiirel sõidul veidi segama kippusid – aga jah, see on juba norimine...
M2 Competitioni 67 800 eurone hinnanumber ei ole just kommiraha – seda on põhimõtteliselt kaks korda enam 2. seeria baasmudelist. Samas ulatuvad Porsche Caymani hinnakäärid 54 600 eurost 77 640 euroni – ja isegi 2,5liitrise mootoriga S- ja GTS-versioonide puhul ei küüni selle võimsus kõrgemale vastavalt 350 ja 365 hobujõust. Samas – ehkki mõlema kähkusõitja näol on tegu otseste rivaalidega, on need autod samas ikka vägagi erinevad, sest Caymani boksermootor müdiseb juhi selja taga, BMW R6-jõuallikas aga auto ninas.