Nissan Qashqai - uues olukorras
Tõnu Ojala, Velimatti Honkanen
03.03.2014

Teise põlvkonna Nissan Qashqai jõuab müüki hoopis teistsuguses turusituatsioonis kui seitsme aasta tagune eelkäija. Nüüdseks on sellised kõrgendatud pereautod valikus pea igal autotootjal – kas Nissanil on kodutöö korralikult tehtud?

Nissan ise on ülimalt optimistlik ja loodab Qashqaist juba sel aastal Eesti enimmüüdud autot. Teades meie autoostjate crossoveri-armastust, ei pruugi see ootus päris alusetu ollagi. Troonis ju isegi vana Qashqai eelmisel aastal Eesti automüügi edetabelis ülikõrgel kolmandal kohal, jäädes alla vaid Honda CR-V-le ja Škoda Octaviale.

Väliskujult eristub uus Qashqai vanast selgesti, kuid leiab sarnasustki. Moodsat ilmet lisavad efektsed küljelaiendused, mis muudavad auto hoopis „lihaselisemaks”. Esiots on endiselt kõrge, kuid tänu muutunud proportsioonidele ja agressiivsemale kujundusele mõjub auto voolujoonelisema ning suuremana.

Ehkki tegu on nn linnamaasturiga, on üldtuntud tõde, et maastikuautost on selles autoklassis asi enamasti kaugel. Nii ei ületa ka Qashqai puhul nelikveoliste versioonide osakaal kogumüügist 10%. Enamasti piisab autoostjale pisut kõrgemast „istumisest” ja nii saab nelikveolisena vaid 1,6liitrise diiselmootoriga manuaalkäigukastiga versiooni.

Mootorivalik koosneb esialgu kolmest jõuallikast. Vana mudeli baasmootoriks oli 1,6liitrine vabalthingav bensiinimootor, kuid nüüd on ka Nissanil alanud väikesekubatuuriliste turbomootorite ajastu. Seega tuleb meil harjuda oluliselt pisemate numbritega ja Qashqai uueks baasmootoriks on Renault’lt pärit neljasilindriline turboga varustatud 1,2liitrine jõuallikas. Kui selle 115 hj jääb eelkäijale tõesti napi 2 hj võrra alla, siis 190 Nm momendinäit pistab vana jõuallika selgelt kotti, sest sel oli momendinäiduks vaid 158 Nm.

Ühtlaseks sõiduks on rammu piisavalt, kuid sarnaselt teiste nn downsize-mootoritega kipub ka see jõuallikas oma võimsuse kohta hämama. Tegelikult jääb varu napiks ja seda ei tohi möödasõitudel kiirendades unustada. Eesti oludes saab see jõuallikas kombineerituna Acenta-varustustasemega eeldatavasti siiski enimnõutuks.

Lisaks on valikus 1,5- ja 1,6liitrised diiselversioonid, kusjuures XTronic-automaatkastiga saab vaid suuremat diislit ja seda ainult esiveolisena. Jõuline ja nõtke 1,6liitrine diisel ongi võrreldes baasmootoriga hoopis teisest ooperist, pakkudes tänu 320 Nm-le ka piisavat võimsusreservi. Miinusena käib aga kaasas mõneti kõrgem müratase.

Sobiva sõiduasendi leidmine pole probleem, näidikud on kenasti silme ees ja kui nuppude ja menüüde virvarr selgeks saab, siis ka igati hõlpsasti kasutatavad. Sõltuvalt juhi kehakujust võib veidi kritiseerida vaid pisut lühikese istmepadjaga esiistmeid, kuid nendegagi harjub lõpuks ära.

Suvel lisandub automaat ka 1,2liitrise bensiinimootoriga mudelile. Siis hakkab mootorivalikut täiendama ka 1,6liitrine turboga varustatud DIG-T-bensiinimootor. Needki siis kõik vaid esiveolistena.

Hinnatase on veidi kerkinud, kuid ainult veidi. Senise 16 790eurose baashinna asemel seisab nüüd 16 990 eurot, kuid üks-ühele neid numbreid kõrvutada ei tasu, sest nii autod ise kui nende varustus on uus. Baasmudeliks on 1,2liitrise mootori ja Visia-varustustasemega mudel, kõige kallim on neljarattaveoline 1,6liitrine diisel Tekna-varustuses
Baasvarustus ei tähenda seejuures „tühja” autot – ka sel on nii kiirushoidik, nõlvaltstardiabi, Bluetooth-handsfree jpm. Acenta lisab muu hulgas kahetsoonilise kliimaseadme, vihmaanduritega klaasipuhastid ja lisaks hulganisti sellist ohutusvarustust, mida Visia lisavarustusnimekirjas ei ole.

Kui veel mõned aastad tagasi leidsid LEDid kasutust vaid taga- ning päevatuledes, siis nüüdseks leiavad nad üha sagedamini koha auto põhivalgustites. Qashqail on ksenoontuled nüüdseks ajalugu ja kui Visia- ja Acenta-pakettides on LED-päevatuled kombineeritud klassikaliste halogeenidega, siis Tekna-varustus tähendab juba igal juhul bi-LED-esitulesid. Mõne aasta taguste luksusautodega on igati võrreldav ka elektrooniliste abimeeste loetelu, mis tipneb Tekna-versiooni täisvaatemonitori, hädapidurdussüsteemi, liiklusmärkide tuvastaja ja palju muuga. Juhiabipaketist leiab aga nii sõidusuunaga paralleelselt kui risti parkida oskava automaatparkija, liikuva objekti tuvastussüsteemi, kusjuures auto hoiab ise silma peal ümbrusel ning hoiatab juhti väsimuskahtluse korral. Ja muidugi ei saa ka Nissan ajale kohaselt üle ega ümber võimalustest auto nutitelefoni abil internetiga ühendada, et siis näiteks Facebooki minna…

Teise põlvkonna Nissan Qashqail on kõik eeldused, jätkamaks esimese võidukäiku. Seekordne edu ei tuleks aga kindlasti enam sellise üllatusena nagu see oli esimese põlvkonna puhul.

Sarnased artiklid