Nissan Micra
Tõnu Ojala
10.10.2011

Uue Nissan Micra suurimaks uudiseks pole mitte uuel moel volditud kereplekk ja uus sisekujundus, vaid hoopis kolmesilindriline jõuallikas.

Paljud autotootjad on läinud oma mootoriarenduses nn downsizingu teed – vähendanud oluliselt mootori töömahtu ning kompenseerinud “kaod” turbo abil. Levinud on ka teistsugune lähenemine – silindrite arvu vähendamine. Nii ongi V8 asemele asunud V6-jõuallikad, seniste kuuesilindriliste mootorite asemel teevad aga sama töö ära neljasilindrilised. Ja see pole mingi piir. Mõned kuud tagasi oli TMiski juttu kahesilindrilise jõuallikaga Fiatist. Aga kolm silindrit? Pole siingi midagi uut ja leidub neidki, näiteks Nissan Micra mootorivalikus.
Micra mootorivalikus senise 1,2liitrise R4-bensiinimootori välja vahetanud kolmesilindrilist sama suurt bensiinimootorit kohtab Micra kapoti all tegelikult kahes variandis – nii vabalthingavana kui ülelaadimisega. Esimesel juhul tuleb leppida 80 hj ja 110 Nm-ga, teisel puhul kerkivad need numbrid 98 hj ja 142 Nm-ni (siis on mudelitähiseks Micra DIG-S Pure Drive).
Kolm silindrit teeb muidugi veidi isemoodi plärinat ja kui lisada veel ka autosse kostev teemüra, siis väga vaikse autoga tegemist ei ole (seda võimendab ka sõitjateruumi materjalidena kasutaud odavakoeline plastsisu). Nissan ise leiab, et DIG-S on hea alternatiiv diiselmootorile – ökonoomsusnäidud on samal tasemel, mootor (seega ka kogu auto) aga märgatavalt odavam. Vahe on siiski olemas, seda just madalatel pööretel, kus diisel selgelt jõulisem.
Ristmikel seisma jäädes jääb mootor hoopiski seisma – seda tänu võimsama versiooni varustusse kuuluvale start-stopp-süsteemile, mis on mõeldud nii kütusekulu kui CO2 näidu alla viimiseks. Tehaseandmete põhjal peaks 98 hj versiooni käsikastiga versiooni keskmine kulunäit jääma tasemele 4,3 l/100 km, CVT-kastiga tuleb arvestada 5 l/100 km-ga.
Väikeautona on Micra siiski eelkõige linnaauto. Väike telgede vahe annab maanteel tunda ja auto käitub hüplevalt. Konarlike teedega Micra sina peal ei ole, värskel siledal asfaldil veereb aga probleemideta.
Ruumi osas ei ole Micrale midagi ette heita, neli täiskasvanut mahutab auto alla 3,8 m kogupikkust arvestades kenasti ära. Pakiruum on muidugi tagasihoidlik – tavaolukorras 265 liitrit – aga ega Micra kaubaveok ju olegi.
Odavaima Micra saab meie oludes 10 190 euroga, kallimate versioonide hinnad küünivad aga üle 17 000 euro.

Sarnased artiklid