Nissan Juke Nismo
15.07.2013

Tõmmates analooge auto- ja meelelahutusmaailma vahel, torkab silma, et Nissan käitub täpselt samamoodi nagu Tanel Padar hiljutises hittsaates „Su nägu kõlab tuttavalt” – kumbagi ei huvita teiste arvamus ja oma tugevust näidatakse sellega, et tehakse end külma rahuga kogu maailma ees narriks.

Nissan Juke on umbes samasugune avantürist nagu Tanel Padar, kes seksikas kleidikeses Tina Turnerit parodeeris. Kuid nagu Padaril ei saanud Tina Turneri mängimisest küllalt, kehastudes ümber Getter Jaaniks, nii šokeeris üldsust ka Nissan, lisades Juke’le ambitsioonika lisanime Nismo.
Väikesed kiired luukpärad on tänases automaailmas kõva sõna – ainuüksi tänavusel Genfi autonäitusel tegid oma näitusedebüüdi nii Peugeot 208 GTI kui Renault Clio RS, rääkimata juba varem näidatud Ford Fiesta ST-st või JCW poolt „järele aidatud” Minidest. Täpselt sama kõva sõna on pisikesed maasturihakatised – Opel Mokka, Chevrolet Trax, Renault Captur, Peugeot 2008, Nissan Juke jne. Aga kui need kaks omavahel kokku panna, siis ongi tulemuseks n-ö Getter Jaanina sülekoerakest musitav Tanel Padar ehk Nissan Juke Nismo.
Lisanimi Nismo (lühend Nissan Motorsport´ist) on Nissanil juba aastakümneid tähistanud neid kõige-kõige-Nissaneid – midagi sarnast nagu on Mercedes-Benzil AMG või BMW-l M-divisjon. Nismo nimi erinevatel võistlusautodel või nüüd ka seeria-370Z-l ei tekita mingeid küsimusi, küll aga Juke’il.
Tehniliselt ei erine Juke Nismo tavalistest Juke’i tippversioonidest oluliselt. 190 hj asemel on võimsust 200 hj – täpselt nagu tänastel „tavalistel” hot-hatch’idel ja täpselt sama on ka mootori töömaht (1,6 liitrit). Momendinäit on kasvanud 240 hj pealt 250 peale – ja ongi kõik?
Mitte päris. Lisaks täiendavale võimsusele tähendab Nismo ka jäigemat vedrustust (mida on Tallinna värskelt küntud põldu meenutavatel tänavatel hästi tunda!) ja kiiremat rooli. Samuti rikkalikku standardvarustust. Nii 18tollised spetsveljed, navisüsteem kui plüüskattega sportistmed on baasvarustuses. Samasuguse plüüsiga on kaetud ka rool. Kui kellelgi peaks tulema pähe Juke Nismot sihtotstarbeliselt kasutada ja temaga ringrajale minna, tuleb kindlasti sõidukindad kätte panna – vastasel korral libe rool naljalt käes ei seisa.
Mis kohe silma hakkab, on see, et tava-Juke’iga võrreldes mõjub Nismo hoopis agressiivsemalt. Madalamad põrkerauad, küljelaiendid, tagaspoiler, punased küljepeeglid ja esiosas hiilgavad LED-päevatulede kriipsud sunnivad pilku pöörama ka neil, kes Juke’i meelsasti maailma koledaimate autode edetabeli esiotsa paigutaks.
Ruumikuse osas maksab Juke lõivu oma iselaadsele kujundusele – auto on väljast suurem kui seest ja see kehtib nii esi- kui tagaistmel, aga ka pakiruumis. Juhile teeb veidi meelehärmi asjaolu, et rooli asendit pikisuunas reguleerida ei saa. Nii et kui tarvis pidevalt inimesi ka tagaistmel vedada, siis neile Juke mõeldud ei ole. Rääkimata sellest, et Nismo-versiooni sihtotstarbelisel kasutamisel on autos niikuinii vaid üks koht, kus olla tasub, ja see on juhi koht!
Ehkki kere poolest pigem pisimaastur, kipub 200 hj Juke Nismo rohkem pisikeste GTI-de konkurendiks. Üks enam-vähem sama hull konkurent on Juke Nismol siiski olemas nelikveolise Mini Countrymani tippversiooni näol – seda enam, et Juke Nismo on saadaval ka neljarattaveolisena. Tõsi, erinevalt esiveolisest versioonist, kus käike vahetatakse käsitsi, kasutatakse nelikveolisel Juke Nismol CVT-kasti. Meie sellist versiooni proovida pole saanud, kuid on välismaiste autoväljaannete kolleegid on seda lahendust juba kritiseerida jõudnud. Igatahes esiveolisel manuaalkastiga Nismol väljenduvad kümmekond lisahobust dünaamikas 0,2 sekundi näpistamisega kiirendamisel 100 km/h-ni. Lõppkiirus on sarnane tavalise Juke 1,6 DIG-T omaga – 215 km/h.

Nismo nimega „vääristatud” esiveolise Juke’i saab pisut vähem kui 24 000 euroga, nelikveolise mudeli hind ulatub 27 660 euroni.

Sarnased artiklid