Nimi ei riku meest
05.11.2013

Škoda Rapidi teiseks keretüübiks on kompaktne viieukseline versioon, mille kohta ei tea Škoda asjamehed ka ise öelda, kas tegu on universaali või ikkagi luukpäraga. Lisanime Spaceback kandev mudel on aga sõltumata sellest, milleks teda pidada, igati asjalik auto.

Kompaktsedaanidega Euroopas, eriti Lääne-Euroopas, suurt äri ei tee – küll aga luukpärade ja universaalidega. Tõsi, autode liigitamine on pigem autostatistikute ja -ajakirjanike teema, klient teeb omad otsused lähtudes sellest, kas auto meeldib ja kas rahakott selle välja kannatab.

Üsna lootusetu tegevus on ka Spacebacki mingisse segmenti surumine – midagi luukpära ja universaali vahepealset ta ju ongi. Ja ehkki uustulnuk kannab Rapidi nime, olnud Škoda asjameeste sõnul vahepeal õhus võimalus, et see auto endale üldse mingi teise mudelinime saaks.

Škoda ise peab Spacebacki kõige otsesemateks rivaalideks Kia Cee’di ja Hyundai i30. Et aga need ise loevad end otsapidi hoopis VW Golfi konkurentideks, läheb pilt üsna segaseks. Škoda enda mudelivalikust on Golfiga kõige lähemalt seotud ju hoopiski Octavia…

Aga tühja sest liigitusest. 4,3 m pikkusena on Spaceback kriipsukese võrra pikem nii VW Golfist, Toyota Aurisest, Peugeot 308-st ja Hyundai i30-st. Nn tava-Rapidist 180 mm lühemana jääb Spacebacki pakiruumi mahuks 415 liitrit – nii et sellesama Golfi paneb ta selle numbriga probleemideta kotti.

Sõiduomaduste poolest on Rapid orienteeritud pigem mugavusele. Viimasele on hästi mõjunud ka vedrustusest üle käimine (samad seadistused saab ka tava-Rapid) ning uuema elektromehaanilise roolivõimendi kasutuselevõtt. Tõsi, see võimendab kohati isegi liiga hästi! Nii et maanteel jätab Spaceback suurema auto tunde – suurema kui ta tegelikult on. Sõites ununeb kiiresti, et tegelikult peaks meil istumise all olema siiski odav ökoauto.

Asi, mis Škoda müüjad elevile ajab, on hind. Kui mõnel pool osutus Spaceback turule jõudes tavamudelist kallimaks, siis meil on ta hoopis odavam – alates 11 990 eurost ehk sõltuvalt mudelist kuni 500 eurot Spacebacki kasuks. Rivaalidel teeb see tõik igal juhul meele mõruks, sest enamasti arvestatakse Eesti oludes selles autoklassis baashindadega suurusjärgus 13 000–14 000 eurot. Nii et lähikuud näitavad, kas Rapid saab samasuguseks müügihitiks kui praegu Octavia (või mine tea, hakkab hoopis Octavia müüki segama?).

Sarnased artiklid