New Yorki autonäitus
16.05.2013

Väikestest autodest USAs eriti ei hoolita, küll aga väikesest kütusekulust ja nii on ka sealmail appi võetud diisel- ja elektrimootorid ning lisatud käike automaatkäigukastidele. Aga võimsus ja kiirus on endiselt moes.

Vt ka pildigaleriid Soome TMi koduleheküljel

USAs on kõik hästi, oli seekordse NYC autonäituse peasõnum. Kriis on vaibumas ja vahepeal vananema kippunud autopark januneb uuenemise järele.

Paar iseloomulikku trendi hakkas silma juba tänavalt. USAs armastatakse endiselt suuri autosid ja hea, kui kohti oleks neis lausa kaheksa, aga 5 m pikkuste 2 tonni kaaluvate „laevadega” sõidetakse rahumeeli linna peal ka üksinda ringi.

Näituse paremini varjatud uudis oli teise põlvkonna Range Rover Sport. Selle eelkäija baseerus Land Rover Discoveryl, kuid uustulnukal on 75% ulatuses ühist mullu sügisel esitletud uue Range Roveriga. See tähendab ka laialdast alumiiniumsulamite kasutamist, tänu millel auto eelkäijaga võrreldes on koguni 400 kg kergem.

Jeep vastas uue Cherokeega, mis vahetab USAs välja seal seni müüdud Liberty. Euroopas oodatakse Cherokeele uut hingamist aastal 2014, kui 2,4- ja 3,2liitristele bensiinimootoritele lisandub 3liitrine diisel. Jeepi paljudest tehnilistest uudisest tuleb kindlasti mainida ka 9käigulist automaatkasti.

Uue Jeepi disain pakkus palju kõneainet ja siin otsiti seost mõned aastad tagasi kalevi alla pandud Alfa Romeo maastikuauto projektiga. Selle kuulujutu lükkasid Jeepi töötajad ümber – sedavõrd iselaadi kujunduse eesmärgiks olnud saavutada see, et Cherokee oleks värske ka viie aasta möödudes.

Kiirus!
Muskelautod on ameeriklastele alati meeldinud ja võistlused on ka tänapäeval sama tigedad kui kuuekümnendate aastate parematel päevadel. Pärast seda kui SRT Viper kuulsal Laguna Seca ringrajal ajad ette sõitis, suundus sinna Chevrolet – sõiduriistaks Corvette ZR1, mis sõitiski Viperi ajad üle. SRT sellega muidugi ei leppinud ja sündis Viper TA (Time Attack). Võimsus jäi endiseks, kuid auto muutus (veel) kergemaks – ainsa eesmärgiga ringiaegade parandamine. Sellist Viperit valmib vaid 33 autot – nii et tegu saab olema autokollektsionääride silmis väärt „sihtmärgiga”.

Ringrada oli Chevrolet’l meeles ka Camarot uuendades. Ka siin on esiosa kujundades eeskujuks olnud Corvette ja tulemus on igati õnnestunud. Seevastu tagaosa nii hästi välja kukkunud ei ole. Ka New Jersey Camaro-klubi esimees Andrew J. Garcia jagas kriitikat nt odavakoeliste tagatulede suhtes. Seevastu Camaro Z28 soojendas hobi kõrval ka igapäevase tööna Chevrolet’sid müüva mehe südant ja ühe sellise lubas ta kindlasti endalegi tellida. Tõsi, ootamise aeg on pikk – 7liitrise V8-mootoriga Z28 müügi alguseks on välja hõigatud tuleva aasta kevad. Tava-Camaro saab varem. USAs alates selle suve lõpust, Euroopas enne aastavahetust.

Ka väikeautod on USAs endale kohta leidmas. Chrysler Group teatab igal kuul uutest Fiat 500 müügirekorditest, Chevrolet on alustanud Sparki müügiga ja Mitsubishil on lisandumas Mirage. Ja kui on pakkumist, siis usutakse ka nõudluse suurenemist.

Loomulikult, laeva hetkega pöörata ei saa, kuid midagi tuleb Atlandi ookeani teisel kaldal kütusele tehtavate kulutuste vähendamiseks teha. Elektriautode vaimustus näitab vaibumise märke, kuid seda enam usutakse tava- ja pistikhübriididesse – saaks vaid laadimisvõimalusi juurde. Paljud USA automeedia väljaanded ennustavad nüüd aga diiselmootorite edu ehk siis jõutud on samasse kohta, kus Euroopa oli juba 20 aastat tagasi!

Sarnased artiklid