New York, New York...
Tõnu Ojala
01.05.2015

Järjekorranumbrit 115 kandnud New Yorgi autonäituse hitid tulid seekord valdavalt Euroopast ja Aasiast. Kui McLareni „ökomudeli” 570S Coupé sattumine meie teedele on üsna ebatõenäoline, siis nii Kia Optima, Jaguar XF kui ka Mercedes-Benz GLE (rääkimata uuest Lexus RX-st) saavad siinmail kindlasti igapäevasteks. Samas – kui Cadillaci plaanid peaks täituma, siis oodatakse just NYC-s esitletud CT6-st sissejuhatust uuele ajastule selle USA luksusautode tootja ajaloos.

Lisaks pikapitele hindavad ameeriklased kõrgelt nii maastureid kui luksusautosid ning seda peegeldas ka seekordse näituse väljapanek. Kohalike endi silmis ei olnud muidugi miskit enamat Cadillaci uuest lipulaevast CT6 (uus Lincoln Continental oli erinevalt Cadillacist veel idee staatuses), kuid Euroopast vaadates tuleb Cadillacil siiski enda olemasolu alles tõestada, enne kui hakata tõsiselt Audi A8-le, BMW 7. seeriale ja S-klassi Mercedes-Benzile kannale astuma. Klass allpool pälvis enim tähelepanu – seda vähemalt Euroopast vaadates – Jaguar oma uue XF-iga, ehk siis rivaaliga Audi A6-le, BMW 5. seeriale ja E-klassi MB-le. Aga miks mitte ka Kia Optima, mis meiegi teedel häid šansse näeb. Sedaanist luukpäraks muundunud uus Chevrolet Malibu pärast GMi otsust siinmail Chevrolet’dega enam mitte jännata paraku meile ei jõua.

Omal ajal oli just USA kohaks, kus hiljem ka Euroopas üliedukaks kujunenud M-klass esmakordselt avalikkuse ette toodi. Nüüd on MB üle minemas uutele mudelitähistele ja oli loogiline, et M-klassi välja vahetav GLE oma näitusedebüüdi just New Yorgis tegi. Tähelepanuta ei saa jätta Aasia autotootjaid. Kui pikendatud telgede vahega Infiniti QX50 ei pruugi siiakanti jõuda, siis Lexus RX-i uus mudelipõlvkond on suure tõenäosusega Eestist vaadates seekordse New Yorgi messi üldse üks tähtsamaid uudiseid. Kui arvestada eelmiste mudelite edu, poleks ime, et just see auto seekordsetest messiuudistest meil juba järgmisel aastal ilma tegema hakkab. Tulevasi Eesti automüügi absoluutseid edetabeleid silmas pidades leidis nüüdse näituse hiti siiski hoopis Honda väljapanekust. Uue Civicu müüki jõudmiseni on veel omajagu aega, aga esimene pilk tulevase X põlvkonna Civicu ideeversioonile lubab ennustada, et Honda müügihitil on kõik eeldused oma kunagine positsioon tagasi võita. Rikkaliku pildigalerii New Yorki näitusehallis kogetust leiad maikuisest Tehnikamaailmast.

Sarnased artiklid