Nelikvedu alt ei vea
Jussa Nieminen
01.12.2016

Talv tuli sel aastal vara ning küsimus, milline oleks sobiv nelikveoline auto, kerkis paljudele päevakorda. Paneme joonele 15 erinevat nelikveolist ja proovime selgusele jõuda.

Audi A4 Lim. 2,0 TDI Quattro S tronic BMW X1 xDrive20d A Fiat 500X 2,0 140 MJet AWD AT Cross Ford S-Max 2,0 TDCi 180 hj PowerShift Titanium AWD Hyundai Tucson 1,6 T-GDI 7DCT Style Kia Sportage 1,6T GT-Line 7DCT Land Rover Discovery Sport 2,0 TD4 180 HSE A Mazda CX-3 2,0 Skyactiv-G AWD Premium Plus AT Mercedes-Benz GLC 250 d 4Matic Renault Kadjar 1,6 dCi 4x4 Bose Škoda Superb Combi 2,0 TDI SCR DSG 4×4 L&K Ssangyong Korando D20 AWD 6AT Subaru Levorg 1,6i GT-N CVT Suzuki Vitara 1,4 Boosterjet 4WD S 6MT Volvo V60 Cross Country D4 AWD Inscription A Võrdluseks esiveoline: Toyota Auris Touring Sports1,8 Hybrid e-CVT Active Kui ostaks järgmise autona, eriti just talvele mõeldes, nelikveolise? Pakutakse neid laias valikus, suuremaid ja väiksemaid, kõrgemaid ja madalamaid, hinnadki on mitmesugused, aga kas nii palju erinevad ka talveomadused?

Kõigepealt tahaks ju autolt, et tunnetus oleks hea – talvel libedaga kipub see aga kõigest kahe vedava rattaga kergesti kaduma. Teine asi, mis talvel ärritab – vajutad gaasi, rattad käivad ringi, kuid auto edasi ei liigu. Mõlema probleemi puhul võib nelikvedu lahenduseks olla. Hea pikipidamine on muidugi oluline sõltumata vedavate telgede arvust. Seepärast oleme tavaliselt talvetestidesse võrdlemiseks võtnud väga erinevaid sõidukeid. Nelikveolised on oma suutlikkuse poolest siiski nii palju paremad, et seekord sai neile eraldi võrdlus korraldatud. Ja väga tihti ongi nii, et kes kord juba jõudnud nelikveolisega harjuda, see esi- või tagaveolise rooli taha enam nii väga ei tahagi. Maksku see siis, mis maksab. Loe lähemalt detsembri Tehnikamaailmast!

Sarnased artiklid