Müügihitt uuenes
Tõnu Ojala
27.03.2015

Ehkki 2015. mudeliaasta Honda CR-V on saanud pisut efektsema välimuse, peituvad suuremad uudised hoopis auto sisemuses, kus vana 2,2liitrine diiselmootor koos 5käigulise automaatkastiga saadetakse ammu välja teenitud pensionile.

Eesti oludes sõltub Honda müük sellest, kas uue mudeli staatust naudib parajasti Civic või CR-V – suures osas just üks neist kahest müügihitist. Ülemöödunud aastal oli nüüdseks neljanda põlvkonnani jõudnud Honda CR-V Eesti enimmüüdud autoks ning hoog jätkus ka pärast aastavahetust. Aasta keskel see küll veidi vaibus, kuid II koht aasta pingereas Škoda Octavia järel näitas, et CR-V püsib endiselt siinse automüügi absoluutses tipus. Kehvem pole CR-V ka maailma lõikes – alates 1997. aastast, mil esimese põlvkonna CR-V Euroopasse jõudis, on neid siinmail kaubaks läinud üle 750 000 ja ka mullu oli tegu oma segmendi müügihitiga mitte ainult Euroopas, vaid kogu maailmas.

2015. mudeliaasta CR-V ei ole päris uus mudel, samas ei ole tegu ka päris tavalise välimuse kohandamisega. Auto välimus on muidugi muutunud – senine kolme kroomitud joonega iluvõre on saanud uue „ruumilise” kujunduse, ümmargused udutuled on asendunud piklikega, esispoiler on saanud agressiivsema välimuse. Auto tagaosas on muudatusi vähem ja siin läheb tarvis teravat silma, et uue mudeliaasta autot vanast eristada – pisut enam läikivat metalli, veidi muutunud tulede disain… ja ongi kõik.

Muudatusi on tehtud ka sõitjateruumis, kus on parandatud nii viimistlustaset kui heliisolatsiooni. Eriti on õnnestunud just mootorimüra summutamine ning isegi „jõuga” madalamatele käikudele vahetades ei kosta täiendavate mootoripöörete undamine sisse.

Jaapani autotööstus ei pööranud pikka aega diiselmootoritele suuremat tähelepanu, kuid viimastel aastatel on mahajäämust jõudsalt vähendatud ja paljuski konkurentidest möödagi mindud. Uuendatud CR-V juures väärib tähelepanu uue piiri ületamine – esmakordselt saab Honda raporteerida, et tema diiselmootor arendab 100 hj võimsust 1 liitri töömahu kohta. Suurimaks muutuseks ongi loobumine senisest 2,2liitrisest diiselmootorist ja 5käigulisest automaatkäigukastist. Üleüldisel downsize- ajastul on loogiline, et edaspidi kohtab Hondadel vaid 1,6liitrist diislit, kuid erinevalt senisest 1,6liitrisest diisel-CR-V-st (vt TM, 10/2013), on see varustatud topeltturboga. Hobujõude on seeläbi lisandunud 40 (neid on nüüd 160) ja uueks momendinäiduks teatab Honda 350 Nm (300 Nm asemel). Senise 2,2liitrise diisli momendinäit oli analoogne, kuid hobujõude andis see 10 võrra vähem.

Lisaks manuaalkastile kombineeritakse värske jõuallikaga ka uut automaatkäigukasti. CR-V 1,6 i-DTEC on saadaval vaid esiveolisena ja 6käigulise manuaalkäigukastiga, vanal 2,2liitrisel diislil oli automaat küll valikus, kuid see oli pärit aastatetagusest ajast ja käike oli seal viis. Nüüd teeb aga Honda selles osas tõelise hüppe, käies välja uue ZF-päritolu automaatkasti, kus käike koguni üheksa! Tegu on esimese mitte-Honda käigukastiga Hondade valikus, mis varasemast ajast on tuttav ka näiteks Range Rover Evoque’ilt.

160 hj diisel ja 9käiguline automaat moodustavad suurepärase koosluse. Vajadusel jätab kast mõne käigu „vahele”, hoides mootorit ratsionaalseimas pöörete vahemikus. Vahetused toimuvad pea märkamatult ning vaid silma tahhomeetril hoides saab aru, et midagi toimub.

Uus mootor ja uus käigukast kokku kaaluvad senisest lahendusest 65 kg vähem ning sisuliselt ühest lisareisijast vabanemine on positiivne uudis nii auto sõiduomadusi kui kütusekulu silmas pidades. Eks tehaseandmetesse tule suhtuda teatava reservatsiooniga, kuid võib siiski märkida, et senise 6,5 l/100 km asemel on selleks numbriks nüüd vaid 4,9 l/100 km.

Sõiduomaduste parandamise osas rõhutavad Honda insenerid CR-V nüüd pisut laiemat rööbet ning muudetud rooli ülekandeid. Varustusse on lisandunud intelligentne kiirushoidik i-ACC, mis koosneb radarist ja kaamerast, mis hoiab silma peal nii eesliikuvatel autodel kui ka naabruses olevatel sõiduradadel.

Honda infosüsteem on Androdi-põhine ning see tähendab loomulikult ohtralt kõikvõimalikke vajalikke ja mittevajalikke rakendusi ning muu hulgas ka seda, et lisaks traditsioonilisele Garmini navisüsteemile suudab CR-V ise internetist lisateavet juurde ammutada. Mirror Link lubab telefoni sisu ka otse auto ekraanile kuvada – tõsi, esialgu on see võimalik vaid kahe Samsungi ja HTC mudeliga.

Manuaalkastiga kombineeritult on uue mootoriga CR-V-d Eestis müügis aprillis, automaatkasti fännidel tuleb aga oodata juulini.

Sarnased artiklid