Moodsad ja võimekad
Robert Koistinen
02.06.2014

Tõstetud kere ja kummis külgedega nelikveolised universaalid näivad jõulistena, lausa musklitest pakatavatena. Tuleb uurida, mis on selle kesta all peidus.

Audi A4 Allroad 2,0 TDI Quattro S tronic
Opel Insignia Country Tourer 2,0 CDTI BiTurbo 4x4 A
Peugeot 508 RXH HYbrid4
Subaru Outback 2,0 D Lineartronic
Volkswagen Passat Alltrack 2,0 TDI 4Motion DSG
Volvo XC70 D4 Momentum AWD A

Neid universaali ja maasturi ristandeid võib kohata mitmel pool, suhteliselt harva aga talumajapidamises või maastikul. Sellise sõiduki tüüpilist ostjat on raske määratleda, mõned tunnusjooned siiski leiduvad.

Mõned harrastavad selliseid alasid, kus spordivahend on mehest endast suurem. Mõnel on suvilatee tõeliselt raskestiläbitav ja mõnel jälle halbu kogemusi talvel hange kinni jäämisega.

Testiautodel on nii palju ühist, et kõigil neil on tuntud, madalama istumisega eelkäijad. Suurema kliirensiga universaale veel väga palju ei ole, kuigi viimane aasta tõi neid kaks tükki juurde. Kuue testis osaleja kõrvale sobiks seitsmendaks veel Škoda Superb Outdoor, mis ei jõudnud aga õigeks ajaks kohale.

Rühma turuosa pole suur, aga valmistajatele on kohalolek selles efektse välimusega autode seltskonnas oluline nii majanduslikult kui margi reklaamina.

Valisime katsetamiseks 2liitrise diiselmootori (Volvol siiski veidi suurema, sest 2liitrist diislit pakutakse meil vaid esiveolisena) ja automaatkäigukastiga mudelid.

Audi ja Volkswagen on küll pärit samast kontsernist, kuid tehniliselt täiesti erinevad. Audis on mootor pikkupidi ja Passatis põiki. Audis tagab nelikveo mehaaniline keskdiferentsiaal, Volkswagenis määrab tagaveo osatähtsuse elektriline sidur. Mõlemal on küll topeltsiduriga käigukast, aga Audil on käike seitse, Volkswagenil kuus.

Opel on selles rühmas kõige värskem tulija, müük algas alles mullu. Automaatkastiga on Country Tourer kallim ja ka võimsam kui kuuekäigulise käsikastiga.

Peugeot on nooruse poolest teisel kohal ja kõige julgema tehnilise lahendusega. Jõuallikaks on diiselmootor ja koguvõimsuse 147 kilovatini kergitav elektrimootor. Diisel veab esirattaid ja elekter tagarattaid. Diiselmootori jätkuks on robotkäigukast, mille sees üks elektriliselt juhitud sidur.

Subaru Outback on selle rühma teerajaja, sest universaal-Legacy tõsteti kõrgemaks juba aastal 1995. Subarule eriomaselt on jõuallikaks boksermootor, mille jätkuks on rühma ainus sujuvalt muutuva ülekandearvuga CVT-käigukast.

Volvo on kõrgete universaalide seas samuti kogenud, esimest Cross Countryt esitleti Frankfurdis 1997. Audi Allroadi esmaesitlus oli aastal 2000 Genfis. Volvo on selles rühmas ainus, mille võib osta ka esiveolisena.

Milliste tulemusteni jõuti, leiad juunikuisest Tehnikamaailmast.

Sarnased artiklid