Mondial de l´Automobile
Tõnu Ojala
01.11.2016

Ehkki tänavuselt Pariisi autonäituselt jäid kõrvale nii Ford, Volvo kui Mazda (aga ka Bentley, Lamborghini ja Aston Martin), ei mõjutanud see oluliselt näitust kui tervikut – 65 maailma esmaesitlust on selge fakt, et Pariisi oli, on ja jääb üheks juhtivaks maailmas.

Prantsusmaal toimuval autonäitusel mängivad esimest viiulit (või vähemalt üritavad seda teha) ikka prantsuse autotootjad ja seda peegeldavad ka nende stendid, mis kipuvad konkurentide omadest suurusjärgu võrra suuremad olema. Kas väljapaneku sisu ka seal esitlevate uudistega kooskõlas, on juba iseasi. Nii Peugeot 3008 kui 5008 (nagu ka Citroën C3) olid ju avalikkusele juba teada uudised, Citroën Cxperience Concept on tulevasest C5/C6-st veel üsna kaugel ning uus C3 sõidab tänaseks juba Tallinnaski ringi. Küll aga olid Euroopas veel nägemata uue Renault Megane´i sedaanversioon ning taassünni läbi teinud Renault Koleos ning muidugi troonis ka Renault`l spetsiaalselt koduse tippsündmuse tarbeks väljapaneku keskmes uus üliefektne ideeauto Trezor. Nii et Eesti seisukohast võis seekordse Mondial´i tähtsaimaks uudismudeliks pidada vast hoopis Honda Civicut. Ja ehkki maasturite poolel esitlesid uhkusega oma uudiseid nii Audi kui Land Rover (vastavalt uus Q5 ja Discovery), on siin suurimat „noosi“ oodata hoopis Škodal, kelle Kodiaqil on kõik eeldused nii Octavia kui Superbi edu kordamiseks SUV-ide konkurentsis. Luksust ja sportlikkust ühendasid LaFerrari Aperta ja Mercedes-Maybach 6 (esimene seeria-, teine ideeautona), veidi „maalähedasemaks“ minnes vääris kindlasti tähelepanu uue mudelipõlvkonna Porsche Panamera. Järgmiseks rallihooajaks valmistuvad nii Toyota, Citroën kui Hyundai, kel kõigil oli oma WRC-autode teemal juba üht-teist näidata. Põhjaliku näituseülevaate koos rikkaliku pildimaterjaliga leiad novembri Tehnikamaailmast.

Sarnased artiklid