Mõistusehübriid Lexus GS300h
Aimo Niemi
06.03.2014

Lexuse GS-seeria uus hübriidmudel pakub konkurentsi eelkõige oma pearivaalide populaarsematele diiselversioonidele.

Seni oli hübriidautode eelistajatel Lexuse GS-seeria mudelitest seda tüüpi jõuallikaga saadaval vaid tippversioon GS450h. Nüüd on lisandumas sellele väiksem (ja odavam) alternatiiv GS300h näol. Jutt ei ole siiski mingist hambutust säästumudelist – tegu on siiski Lexusega ning ka jõudu pakub see hübriidajam piisavalt.

Tehnilises pooles on GS300h sarnane mullu esitletud IS-seeria hübriidmudeliga. Sisepõlemismootoriks on GS-il otsesissepritsega 2,5liitrine neljasilindriline Atkinsoni tsükli bensiinimootor. Käigukasti töö teeb ära planetaarmehhanismi ja elektrimootoriga koostöös toimiv jõuülekandemehhanism. Kasutaja poolelt vaadates on tegemist sujuvalt ülekandesuhet muutva ülekandega, ehk siis tulemus on umbes sama mis tuntud-teatud variaatoril.
Kuna ühel elektrimootoril on ratastega otsene ühendus, suudab hübriid-GS teatud aja ka pelgalt elektri jõul liikuda. Kohaltvõtt ja tagurdamine käivad alati elektrimootori jõul.

Ehkki tegu „väiksema” hübriidiga, saab kogu see tehnika auto liigutamisega suurepäraselt hakkama. Bensiinimootor on äärmiselt vaikne – seda kuni kiirteekiirusteni välja. Ainult äkitselt gaasi andes, mil pöörded hüppavad üles, jõuab selle olemasolu ka juhi kõrvadeni. Mootori käivitumine või seiskumine sõidu ajal ei tekita vähimaidki nõksatusi ega ole tajutav ka mingil muul moel.

Ainsaks miinuseks on pisut liiga sportlikuks timmitud vedrustus. F-Sport-versioonidel on selline seadistus arusaadavalt igati omal kohal, kuid siin eelistaks siiski pisut pehmemat. Sõiduomadustelt on aga GS300h tippklassist, auto ei kaldu ka kurvilistel teedel suurtel kiirustel liikudes.

Rool on keskasendis kerge, kuid tunnetus sellest hoolimata hea. Erinevaid seadistusi kombineerides leiab roolile ka jäigemaid seadeid ning muutub ka mootori reageerimiskiirus. Sport+ mõjub seejuures isegi liiga rahutult ning auto kipub kergesti nõksatama.

Lexus GS 300h laiendab GS-seeria valikut selle odavama suuna poole, avaldades seega survet nii Audi A6-le, BMW 5. seeriale kui ka E-klassi Mercedes-Benzile. Tõsi, päris nende baashindade tasemele GS siiski ei jõua, kuid see-eest pakuvad jaapanlased konkurentidega võrreldes endiselt hoopis esinduslikumat varustustaset.

Sarnased artiklid