Mitsubishi Outlander Turbo
Tõnu Ojala
12.04.2005

Mis saab siis, kui linnamaastur ralliautoga ristata? Loomulikult Mitsubishi Outlander Turbo!

Kiirelt sõitvate autode ehitamisel on Mitsubishi kõva tegija – piisab, kui vaadata suvalise autoralli stardiprotokolli, kus torkab silma erinevat järjekorranumbrit kandvate Lancer Evode suur osakaal. Linnamaasturilt “evotamist” reeglina ei oodata, aga Mitsubishi leiab, et selline võimalus tuleb siiski luua – seda enam, et nn parketimaasturid on väikeste mahtuniversaalide kõrval praegu hüppeliselt populaarsust koguv autoliik.
Suur õhuvõtuava ei ilutse Outlander Turbo kapotil ilmaasjata – nimelt peitub selle all täpselt seesama kaheliitrine turbomootor, mis liigutab ka ralliradadel ilma tegevat Lancer Evo VIII (tõsi, auto teistsugust otstarvet silmas pidades mõnevõrra modifitseeritult – tehaseseadistuses Evo VIII peal on hobuseid sõltuvalt versioonist kuni 280). Lisaks sellele erineb turbomudel tavalisest Outlanderist teistsuguse iluvõre ja lisatulede poolest. Tagapool on tehtud väikeseid muudatusi tagatulede juures, pisut nipet-näpet leiab mujaltki.
Erinevalt mitmest rivaalist, kus auto sõltuvalt teeoludest kord esi-, kord neliveoline, on Outlanderil “aus”, st pidev neljarattavedu, kus ratastele jaotatav moment jagatakse esi- ja tagasilla vahel suhtes 50:50 (sõltuvalt teeoludest võib see muutuda kuni 35:65-ni kummaski suunas). Käigukast on sama, mis tava-Outlanderil – ainsa erinevusena on muudetud 5.käigu ülekäiguarvu.
Kohalt minnes ei saa esimese hooga arugi, millise “loomaga” tegu on. Kulub viiv (numbrites väljendub see tahhomeetri osuti jõudmises 3000 p/min tähistava kriipsuni), mil turbo tuntavalt “taha läheb” ja siis selgub, et lubatud 7,7 sekundit 100 km/h-ni ei ole pelgalt sõnakõlks. Tõsi, tüüpilise turbojaapanlasena nõuab ka Outlander Turbo kohalt minnes gaasijala hoolsat doseerimist, sest madalatel pööretel on lihtne auto välja suretada.
Seda, et Outlander sihitud neile, kes autosõitu vaid punktis A punkti B liikumiseks ei pea, vaid sellest midagi enamat ootavad, reedab ka igasuguste elektrooniliste abimeeste (ESP, TSC jne) puudumine (va ABS-pidurid, muidugi). Sõiduomadusi ei mõjuta karvavõrdki ka tänapäeva standardite kohasest pisut tagasihoidlikumad salongimaterjalid.
Rallimaailmas on Mitsubishi Lancer Evo suureks rivaaliks Subaru Impreza, ning samalaadne vastasseis kandub edasi ka linnamaasturite klassi. Kui tava-Outlanderid konkureerivad eelkõige Honda CR-V ja Toyota RAV4-ga, siis turboversiooni sisuliselt ainsaks sama kaalukategooria konkurendiks on Subaru Forester Turbo. Euroopa oludes piirdutakse seal siiski vaid 177 hobujõuga (Jaapanis leiab ka Foresteri, kus võimsust 265 hj).

Sarnased artiklid