Mis vahet? On ikka küll...
Jukka Antila
05.03.2009

Ega odava raha eest tavaliselt ikka kvaliteetset kaupa ei saa. Teisest küljest – kui tihti siis suverehvidelt seda viimase peal tipptaset vaja ongi? Milleks maksta rohkem, kui ka odavam ajab asja ära? Mis neil säästurehvidel siis nii väga viga on? Milline rehv on kõige turvalisem? Millisega sõites kulub kõige vähem kütust? Püüdsime oma testiga katta turu võimalikult laialt. On kallimaid ja odavamaid, parema pidamisega ja libedamaid, eurooplasi ja asiaate, tuntud nimesid ja uusi tuttavaid.

Auto: Audi A3
Rehvimõõt: 205/55R16

Rehvid:
Barum Bravuris 2
Bridgestone Turanza ER300
Continental ContiPremiumContact 2
Dayton D210
Goodride SA-05
Goodyear Optigrip
Hankook Ventus Prime
Kleber Dynaxer HP2
Kumho Ecsta HM
Michelin Energy Saver
Nokian Hakka H
Sava Intensa HP
Vredestein Hi-Trac
Wanli S-1088

Kauged külalised
Rehvide hinnavahed võivad olla üllatavalt suured. Poodi minnes pole ostjal aga mingit võimalust erinevate toodete kvaliteeti mõõta, tal jääb üle vaid müüja juttu uskuda. Pealtnäha on kõik rehvid ühesugused ja ega pealispinnast ei peagi nägema, millist tehnoloogiat ja milliseid materjale valmistaja on kasutanud. Mõned säästumargid näevad oma agressiivse mustriga ning suurte, selgete ja veenvate kirjadega ju väga tegusad välja. Küsitlused on näidanud, et rehvi välimus võib ostjat mõjutada küll, ja sellest on muidugi kuulnud ka valmistajad. Ega uhkes välimuses pole midagi halba – kui rehvi muude omadustega on kõik korras. Kõige odavamate rehvide puhul iga kord ei ole.
Iga rehvi külje peal on kirjas, kus see on valmistatud. Tavaliselt on rehvitestides hoiatatud Hiinas ja Kaug-Idas valmistatud rehvide eest ja soovitatud osta Lääne-Euroopa toodangut. See on lihtne reegel küll, aga mitte päris universaalne. Igal suurel rehvitootjal on mitmeid tehaseid kõikjal maailmas. Rehvi küljel on kirjas, kus asub just selle rehvi valmistanud tehas, mitte aga emafirma asukoht. Ka kuulsad kvaliteetmargid valmistavad oma tooteid Hiinas, Indoneesias või kusagil Ida-Euroopas – ja sel juhul ei tarvitse kvaliteet olla kehvem kui näiteks Prantsusmaalt või Saksamaalt pärit rehvidel. Pigem vastupidi, sest tehas koos kogu sisseseadega on uuem ja kasutusel on tehnoloogia viimane sõna.

Teisejärgulised?
Vähemtuntud rehvimarkide pakkumist saadab tavaliselt jutt, et nende puhul on kasutatud mõne suurema valmistaja tehnoloogiat. See on enamasti tõsi. Kõigi suuremate tegijate tooteskaalas on mitmeid marke. Näiteid pole vaja kaugelt otsida, seekordseski testis on neid piisavalt: Barum kuulub Continentalile, Dayton Bridgestone’ile, Sava Goodyearile ja Kleber Michelinile. Eesmärgiks on erinevate turuniššide hõivamine. Odavamate markide valmistamisel on siit-sealt kokku hoitud ja see avaldub lõpuks ka rehvi omadustes. Arendustöö uuemad saavutused võetakse kõigepealt käiku tuntuma ja kallima margi juures, ning odavamate markideni jõuavad need vahel lausa aastaid hiljem. Samas, kuna tegemist on siiski suurte ja kogenud valmistajate toodetega, võib usaldada ka nende ”teisejärguliste” markide kvaliteeti.
Teave, mida rehvitootja oma vähemtuntud markidest annab, on sageli napp ja salalik. Reklaam läheb ikka tuntuima nime propageerimiseks ja ega ei tahaks ju tunnistada, et peaaegu sama asja saaks ka odavamalt kätte. Nii on marketingiosakonnal nuputamist. Tuleks kuidagi öelda, et meie odav on parem kui konkurendi odav, aga samas siiski mitte nii hea, kui meie kvaliteetrehv. See on aga nii keeruline jutt, et lihtsam on seosed markide vahel üldse maha vaikida.

Kirjad rehvi küljel
Rehvi küljele on pandud kirja hulk asju, millest suur osa kasutajat eriti ei puuduta. Oluline on rehvimõõt. Ehk siis antud juhul 205/55R16, millest 205 tähendab rehvi laiust millimeetrites. Kaldkriipsu järel on rehvi profiil ehk rehvi kõrguse ja laiuse suhe. Meie juhul on see 55%. Täht R on jäänuk minevikust ja märgib radiaalrehvi, teistsuguseid ei valmistata aga juba ammu. Viimane number, 16, on velje läbimõõt tollides.
Lisaks suurusele on rehvile määratud koormusklass ja kiirusklass. Sagedaminiesinevaks koormusklassiks on seekordses testist 91, mis vastavate standardite kohaselt tähendab, et normaalse rehvirõhu korral kannab rehv kuni 615 kg koormat. Kiirusklassi näitab täht koormusklassi järel. H-kiirusklass tähendab, et rehv peab kiirusele 210 km/h vastu pikema aja jooksul ja valmistaja on seda ka katsetanud.
Muidugi võiks ostja vaadata ka DOT-koodi. Kaks esimest tähemärki annavad teada, millises tehases rehv on valmistatud. Tehaste nimekiri on avalik teave ja internetist hõlpsasti leitav. Näiteks testis osalenud Nokian Hakka H rehvi DOT-kood on YLCP, mille kaks esimest tähte teatavad, et rehv on valmistatud Nokiani Soome tehases. Ülejäänud tähed on valmistaja tehasesisene markeering ja neist ei ilmne midagi huvitavat. Küll aga võiks pilgu heita neljakohalisele arvule DOT-koodi järel. 4808 tähendab näiteks, et rehv on valmistatud 2008. a. 48. nädalal.
Just dateeringu osas tasuks ostjal olla valvas ja nõuda endale värskemat, soovitavalt vähem kui aastavanust toodangut. Paar-kolm aastat vana rehvi pole mõtet osta, vähemasti täie raha eest mitte. Vanade rehvidega on kaks probleemi. Aja jooksul muutub rehvi pind jäigemaks ja pidamine halveneb – see võib ilmsiks tulla küll alles mõne aasta pärast. Teiseks võib segadus tulla sellest, et firmasiseselt toimub ka vanemate mudelitega pidev arendustöö. Nii et kui mõni rehv esineb kasvõi seekordseski testis hästi, siis välimuselt täpselt samasugusel, ent paar aastat vanemal sama mudeli esindajal ei pruugi neid häid omadusi olla. Rehvivalmistaja ise muidugi teab, milliseid uuendusi ja millal on tehtud, aga seda teavet ei taheta jagada.

Katsete kaalud
Rehvitesti tähtsaim eesmärk on välja selgitada rehvide turvalisus erinevates oludes. Suvel on märg asfalt kõige ohtlikum pind. Seepärast on märjal teed tehtud katsete kaal lõpptulemuste arvutamisel suurem, just need aitavad keskmike seas paremini vahet teha ja kukutavad kehvakesed rivi lõppu. Kuival asfaldil satutakse pidamise piirile väga harva, suurema osaga autojuhtidest seda ei juhtugi. Ootamatusi võib muidugi ette tulla ja seepärast teemegi katseid ka kuival asfaldil, aga nende osatähtsus on väiksem. Rehvidest sõltub sõidumugavus ja ökonoomsuski. Kvaliteet teeb tuju paremaks ja ehk tasub pikapeale rahakotiski ära. Liigagi sagedasti võib liikluses märgata, et kallis kvaliteetauto on ära narritud mürarohkete ja kehva pidamisega säästurehvidega. Müra, mugavuse ja veeretakistuse osatähtus lõpphindes on väike, aga kellele need tunduvad tähtsad, võib soovi korral tabelid ju ümber arvutada.
Parimad suverehvid on tõelised kvaliteettooted. Need tagavad juhile ühtlased sõiduomadused kõige erinevamateski oludes ja milline neist valida, on suuresti maitseküsimus, sest alt need ei vea. Hinna poolest keskklassi kuuluvatel rehvidel on mõne omaduse kohalt kokku hoitud. Nendegi hankimine ei ole viga, kui on teada, millised on selle rehvi eripärad. Kõige odavamatega tuleks siiski olla ettevaatlik. Kui oleme andnud mõnel katsel hindeks 4 punkti, siis see rehv ei kõlba. Wanli kogus neid hindeid koguni kolm.

Continental ContiPremiumContact 2
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: H (210 km/h)
Koormusklass: 91
Kindel pöörlemissuund: ei
Välis- ja sisekülg erinevad: jah
Ehitus: 1 polüester + 2 teras + 2 nailon / 1 polüester
DOT: CNOF AXXF
E-sertifikaat: E4 (Holland)
Valmistamisaeg: 2008, nädal 48
Valmistatud: Prantsusmaal
Hind, kr: 2000

CONTINENTALi trumbiks on juhitavus, täispunktid tulid nii märjal kui kuival teel. Rehv reageerib täpselt ja juhitavus on igas olukorras lihtne. Ka äkilises möödumiskatses ei kaota Continental pidamist, takistusest möödumine ja tagasitulek oma ritta õnnestub ka vähemkogenud juhil. Continental on vaikne ja mugav, vaid veeretakistus jääb keskpäraseks. See on olnud valmistaja teadlik valik, et parandada pidamist märjal ja juhitavust. Kes soovib head pidamist ja juhitavust, selle jaoks võiks Continental olla selle kevade soosik.

Hea
Juhitavus märjal ja kuival teel
Pidamine ilmastikust sõltumatult
Halb
Keskpärane veeretakistus

9,3 punkti

* * * * *

Goodyear OptiGrip
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: H (210 km/h)
Koormusklass: 91
Kindel pöörlemissuund: jah
Välis- ja sisekülg erinevad: ei
Ehitus: 1 polüester + 2 teras + 1 polüamiid / 1 polüester
DOT: NDOF JBMR
E-sertifikaat: E13 (Luksemburg)
Valmistamisaeg: 2008, nädal 48
Valmistatud: Saksamaal
Hind, kr: alates 1399

GOODYEAR haarab märjast teest kinni kui gripipisik. Pidurdamisel on pidamine tipptasemel ja vesiliuga võitlemisel oli rehv kogu rühm parim. Roolitunnetus on täpne ja ka väiksemate juhtimisvigade korral ei teki mingeid üllatavaid liikumisi, auto pära püsib kindlalt teel. Goodyear on mugav ka pikkade reiside puhuks, ainult veeretakistus on suurepoolne. Kes arvab, et suvi tuleb vihmane, sellele on Goodyear üks paremaid, mida turul leida võib. Valmistaja arvab, et OptiGripi eelised tulevad esile alles siis, kui pealispinna alt koorub välja teine, veel parema pidamisega kiht, aga seda ei jõudnud me oma testis ära oodata…

Hea
Käitumine vesilius
Pidamine märjal asfaldil

Halb
Veeretakistus

9,1 punkti

* * * * *

Nokian Hakka H
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: H (210 km/h)
Koormusklass: 94
Kindel pöörlemissuund: ei
Välis- ja sisekülg erinevad: jah
Ehitus: 1 polüester + 2 teras + 1 nailon / 1 polüester
DOT: YLCP
E-sertifikaat: E17 (Soome)
Valmistamisaeg: 2008, nädal 49
Valmistatud: Soomes
Valmistaja: Nokian Renkaat Oy
Hind, kr: 1695

NOKIAN on vaikne, märjal teel suurepärase pidamisega rehv. Tunnetus on hea nii märja kui kuivaga, rehv hoiatab juhti aegsasti, kui pidamine kaduma kipub. Ka äkilises möödumisolukorras käitub rehv kuulekalt, takistuse vältimine ei tekita probleeme. Ka oma ritta tagasi pääsemine käib eeskujuliku kindlusega, tagarattad peavad ja suunda korrigeerida pole vaja. Kehval teel on ebatasasused autos selgesti tunda. Paremal teel on Nokian mugav ja vaikne ning veeretakistus on heal tasemel.

Hea
Pidamine märjal asfaldil
Müratase

Halb
Keskpärane sõidumugavus

9,0 punkti

* * * * *

Michelin Energy Saver
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: H (210 km/h)
Koormusklass: 91
Kindel pöörlemissuund: ei
Välis- ja sisekülg erinevad: jah
Ehitus: 1 polüester + 2 teras + 1 polüamiid / 1 polüester
DOT: FUWC WDBX
E-sertifikaat: E2 (Prantsusmaa)
Valmistamisaeg: 2008, nädal 47
Valmistatud: Saksamaal
Hind, kr: 2018

MICHELIN on suutnud valmistada erakordse rehvi: harvanähtavalt väike veeretakistus on ühendatud hea pidamisega märjal teel. Sõites on Michelin rahulik ja kindel. Äkilisegi möödumiskatse puhul pääseb auto probleemideta takistusest mööda, pidamine ei kao hetkekski. Sportlikuks ei saa Michelini nimetada, sest roolitunnetus on pehme ja pisut ebatäpne. Pikemateks reisideks on Michelin mugav ja vaikne. Ainsaks miinuseks on pehmelt öeldes keskpärane esinemine vesilius.

Hea
Veeretakistus
Juhitavus

Halb
Käitumine vesilius

8,9 punkti

* * * * *

Bridgestone Turanza ER300
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: H (210 km/h)
Koormusklass: 91
Kindel pöörlemissuund: ei
Välis- ja sisekülg erinevad: jah
Ehitus: 1 polüester + 1 teras + 1 nailon / 1 polüester
DOT: 9C8K L5W
E-sertifikaat: E20 (Poola)
Valmistamisaeg: 2008, nädal 13
Valmistatud: Itaalias
Hind, kr: 1975

BRIDGESTONE jäi parematest maha napilt, kuid kindlalt. Rehv toimib iga ilmaga hästi, kuid pidurdusmaa venib tublimate omast pikemaks. Bridgestone on hõlpsasti juhitav ega tekita juhile rasketes oludes ebameeldivaid üllatusi. Märjal teel on roolitunnetus küll aeglane ja ebatäpne, aga rehv ise reageerib kiiresti. Kuival teel peaks reaktsioon küll kiirem olema. Tagarataste pidamine säilib eeskujulikult. Bridgestone on eriti vaikne ja mugav rehv, kuid veeretakistus on liiga suur.

Hea
Juhitavus märjal asfaldil
Rehvimüra

Halb
Veeretakistus

8,7 punkti

* * * *

Kleber Dynaxer HP2
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: H (210 km/h)
Koormusklass: 91
Kindel pöörlemissuund: ei
Välis- ja sisekülg erinevad: ei
Ehitus: ei teatatud
DOT: ei teatatud
E-sertifikaat: E2 (Prantsusmaa)
Valmistamisaeg: 2008, nädal 40
Valmistatud: Poolas
Hind, kr: 1300

KLEBERi puhul on tunda emafirma Michelini mõju. Veeretakistus on väike, käitumine rahulik. Märjal teel tehtud möödumiskatsel jääb Kleberil pidamine napiks, rehv hakkab vastu puksima. Suuremal kiirusel võivad ka tagarattad pidamise kaotada. Pikemateks reisideks on Kleber keskpärane. Rehvimüra on küll kuulda, kuid see ei mõju häirivalt. Tee ebatasasused on selgemini tunda kui paljudel konkurentidel.

Hea
Veeretakistus
Pidurdamine märjal teel

Halb
Juhitavus märjal teel

8,5 punkti

* * * *

Vredestein Hi-Trac
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: H (210 km/h)
Koormusklass: 91
Kindel pöörlemissuund: jah
Välis- ja sisekülg erinevad: ei
Ehitus: 1 polüester + 2 teras + 1 nailon / 1 polüester
DOT: DVIC
E-sertifikaat: E4 (Holland)
Valmistamisaeg: 2008, nädal 48
Valmistatud: Hollandis
Hind, kr: 1725

VREDESTEIN on kuidagi kahepalgeline rehv. Märjal asfaldil on mõnus sõita: rehv on tundlik, kergesti juhitav, hea pidamisega. Kuival teel käitub Vredestein äkilisemalt, möödumiskatsel pääsetakse küll takistusest mööda, kuid oma ritta naasmisel on tagarattad liiga rahutud. Vesiliuga saab Vredestein hästi hakkama, kuid kuival asfaldil venis pidurdusmaa ülemäära pikaks. Müratase kipub jääma selles rühmas alla keskmise.

Hea
Juhitavus märjal teel
Käitumine vesilius

Halb
Pidamine ja juhitavus kuival teel

8,4 punkti

* * * *

Barum Bravuris 2
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: H (210 km/h)
Koormusklass: 91
Kindel pöörlemissuund: ei
Välis- ja sisekülg erinevad: jah
Ehitus: 1 polüester + 2 teras + 2 polüamiid / 1 polüester
DOT: AFOF AX42
E-sertifikaat: E4 (Holland)
Valmistamisaeg: 2008, nädal 48
Valmistatud: Portugalis
Hind, kr: 1500

BARUM tegi katsed auga läbi. Mingeid säravaid tulemusi rehv ei näidanud, kuid ei valmistanud ka erilisi pettumusi. Barum pidurdab märjal teel hästi, kuid reageerib aeglaselt ja möödumiskatsel jääb esirataste pidamine napiks. Takistusest mööda pääsemine võtab aega, ent vähemalt tagarattad püsivad kindlalt teel. Kuival asfaldil on Barumi reaktsioon samuti aeglane ja ebatäpne. Teepinna konarused on autos ülemäär selgesti tunda. Rehvi veeretakistus ja müratase on keskpärased.

Hea
Pidamine märjal teel

Halb
Juhitavus kuival teel
Möödumine nii märjal kui kuival teel

8,2 punkti

* * *

Kumho Ecsta HM
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: H (210 km/h)
Koormusklass: 91
Kindel pöörlemissuund: ei
Välis- ja sisekülg erinevad: jah
Ehitus: 2 teras + 1 polüester + 1 nailon / 1 polüester
DOT: C0LM YA7M
E-sertifikaat: E4 (Holland)
Valmistamisaeg: 2008, nädal 42
Valmistatud: Hiinas
Hind, kr: 1294

KUMHO võitis oma klassis, ehk siis Aasias valmistatud rehvide seas. Müra on peaaegu olematu, kuid mugavus ja veeretakistus jäävad keskmisteks. Kumho pidurdusmaa on teistega võrreldav ja möödumiskatse saab korralikult sooritatud, aga juhitavusega on probleeme. Tagarataste pidamine kaob liiga kergesti ja kiired rooliliigutused kipuvad samuti liiast olema. See tuleb eriti selgesti ilmsiks, kui möödumise järel oma ritta tagasi pööratakse.

Hea
Rehvimüra
Pidurdamine märjal teel

Halb
Juhitavus nii märjal kui kuival teel

8,0 punkti

* * *

Hankook Ventus Prime
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: H (210 km/h)
Koormusklass: 91
Kindel pöörlemissuund: ei
Välis- ja sisekülg erinevad: jah
Ehitus: 2 teras + 1 polüester + 2 nailon / 1 polüester
DOT: 5MRP
E-sertifikaat: E4 (Holland)
Valmistamisaeg: 2008, nädal 49
Valmistatud: Koreas
Hind, kr: 1430

HANKOOK on vaikne ja mugav rehv. Selle käitumine on üldiselt rahulik – isegi liiga rahulik, kui on vaja kiiresti suunda muuta. Tagarataste pidamine on aga kindel ja see aitab möödumiskatsega toime tulla. Pidurdusteekond on heast klassist nii märja kui kuivaga, kuid vesiliug algab liiga kergesti. Hankooki veeretakistus on keskmine.

Hea
Pidurdamine märjal teel
Müratase

Halb
Vesiliug sirgel

7,9 punkti

* * *

Dayton D210
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: H (210 km/h)
Koormusklass: 91
Kindel pöörlemissuund: jah
Välis- ja sisekülg erinevad: ei
Ehitus: 1 polüester + 2 teras + 1 nailon / 1 polüester
DOT: 3YOF L9DT
E-sertifikaat: E20 (Poola)
Valmistamisaeg: 2008, nädal 1
Valmistatud: Poolas
Hind, kr: 1450

DAYTONi pidamine on keskmisel tasemel, kuid juhitavuselt jääb rehv testi parematele selgesti alla. Käitumine on äkiline ja samas kaob pidamine. Nii jäävad kurvid kitsaks ja kiirel möödumiskatsel hakkab pära libisema. Rehv on ühtviisi närviline nii kuival kui märjal teel. Dayton on vaikne rehv, kuid selle veeretakistus on üldist tänapäevast taset arvestades liiga suur.

Hea
Rahuldav pidurdusteekond märjal ja kuival teel

Halb
Juhitavus märjal ja kuival teel
Veeretakistus

7,7 punkti

* *

Sava Intensa HP
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: H (210 km/h)
Koormusklass: 91
Kindel pöörlemissuund: jah
Välis- ja sisekülg erinevad: ei
Ehitus: 1 polüester + 2 teras + 1 polüamiid / 1 polüester
DOT: H3OF JBRR
E-sertifikaat: E13 (Luksemburg)
Valmistamisaeg: 2008, nädal 50
Valmistatud: Sloveenias
Hind, kr: alates 1099

SAVA pidurdusvõime on asjalik ja vesiliuga saab rehv päris hästi hakkama. Sellega saavad plussid paraku otsa. Rehv käitub rahutult ja ootamatutes olukordades võib pidamine kaduda täiesti. Eriti just kuival asfaldil jääb Sava reaktsioon liiga aeglaseks ja möödumiskatse võibki osutuda ülejõukäivaks. Sava mugavus ja müratase on keskmisel tasemel, aga veeretakistus on suur. Suure rehvivalmistaja tootelt eeldaks paremat tulemust.

Hea
Rahuldav pikipidamine ja käitumine vesilius

Halb
Juhitavus oludest sõltumata
Veeretakistus

7,1 punkti

*

Goodride SA-05
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: W (270 km/h)
Koormusklass: 94
Kindel pöörlemissuund: ei
Välis- ja sisekülg erinevad: jah
Ehitus: 1 polüester + 2 teras + 2 nailon / 1 polüester
DOT: JUJF EBJ
E-sertifikaat: E4 (Holland)
Valmistamisaeg: 2008, nädal 26
Valmistatud: Hiinas
Hind, kr: 938

GOODRIDE oli kahe Hiinamaise säästurehvi omavahelises konkurentsis parem. Pidamine küünib napilt rahuldavale tasemele ja suuremad probleemid tekivad juhitavusest. Rehv on eriti äkiline ja juhil on võimatu ette aimata, kas enne kaotavad pidamise esimesed või tagumised rattad. Kindel on vaid see, et varem või hiljem mingi pahandus juhtub ja siis on libisemise taltsutamine juba võimatu. Goodride on mürarohke ja suhteliselt ebamugav ning ka veeretakistuse kohta pole midagi kiiduväärset öelda. Päris kindlasti ei tohiks sellist rehvi kasutada autol, millel puudub elektrooniline stabiilsuskontroll.

Hea
Säästurehvi kohta rahuldav pidamine märjal teel
Halb
Puudulik juhitavus
Müratase

6,4 punkti
-

Wanli S-1088
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: W (270 km/h)
Koormusklass: 91
Kindel pöörlemissuund: jah
Välis- ja sisekülg erinevad: ei
Ehitus: 1 nailon + 2 teras + 2 nailon / 1 nailon
DOT: WPPJ
E-sertifikaat: E4 (Holland)
Valmistamisaeg: 2007, nädal 06
Valmistatud: Hiinas
Eestis ei müüda

WANLI on küll üks kõige õnnetumatest rehvidest, mida me oma suverehvitestides kunagi oleme näinud. Suvisel maanteel on rehv suhteliselt mugav, aga rohkem head pole selle kohta ka öelda. Pidamine praktiliselt puudub ja märjal teel on juhitavus lausa ohtlik. Ainuüksi väga pikaks veniva pidurdusteekonna tõttu tuleks selle rehvi kasutamine ära keelata. Veeretakistus on suur ja nii hullu rehvimüra oleme seni kohanud vaid naastrehvidel. Katseteks suletud rajal on Wanli veidrustega tutvumine ju isegi lõbus, aga liiklusse ei tohiks sellist rehvi lubada.

Hea
Sõidumugavus

Halb
Pidamine igasugustes oludes
Juhitavus

5,2 punkti

Lisa leiad märtsikuisest Tehnikamaailmast.

Sarnased artiklid