Mercedes-Benz A-klass
02.12.2012

Pisi-mersu muutus kevadise mudeliuuenduse käigus täielikult. Senine pisike mahtuniversaal on nüüdseks ajalugu ning uus A võistleb selliste konkurentidega nagu Audi A3, BMW 1. seeria ja Volvo V40.

Ehkki A-klass on MB mudelivalikus vana tegija, seob uut mudelit senisega vaid nimi. Nagu enne, on ka uus mudel tehniliselt suguluses B-klassi mahtuniversaaliga (vt TM, 2/2012), jagades sama esiveolist platvormi. Samale põhjale on oodata veel mitmeid uudismudeleid, mis saavad aga olema üksteisest täiesti erinevad – alates neljaukselisest „kupeest”, lõpetades väikese maasturiga.
Sõnadekombinatsioon „Mercedes-Benz ja esivedu” võib ju veidi võõristust tekitada, kuid nii A- kui B-klass on igati MB nime väärt. Veelgi enam – uus „A” on osutunud sedavõrd menukaks, et Saksamaa ja Ungari tehastel on probleeme ostusoovide rahuldamisega ja nii hakkab peagi lisa tulema Soomest Valmet Automotive’i Uusikaupunki tehasest.
MB keeles on A-klass väikeauto, kuid tegelikult on tegu nn väikekeskklassiga ja kui arvestada ka Smarti, siis pole tegu sugugi Daimleri pisima autoga. Ruumi on ees piisavalt, kui vaid harjuda madala sõiduasendiga. Nurisemiseks pole põhjust ka tagapingil, vaid autosse sisenemine on veidi ebamugav (seda tagaukse madala ülanurga tõttu).
Pakiruum ei ole paraku suuremate killast ja ehkki tehaseandmed räägivad 340 liitrist, mahtus TMi 10liitriseid mõõtekarpe sisse vaid 270 liitri jagu.
Mootoreid on esialgu valikus kuus ja vähemalt paar-kolm on veel lisandumas. Elektriline roolivõimendi on omas klassis parimate seast, auto allub juhile täpselt ja kiiresti.
A-klassi plussideks on nii head sõiduomadused kui ka mootorivalik – nii et Audil, BMW-l ja Volvol on põhjust muretsemiseks!

Sarnased artiklid