MB – uus nimi võitjate seas
05.12.2012

Tehnikamaailma eestvedamisel 13. korda läbi viidud Eesti aasta auto konkurss tõi võitjate rivvi uue automargi. Esimese Mercedes-Benzina (ja üldse kümnenda automargina) kerkis esikohale uus A-klass.

Seekordne aasta auto konkurss läks ajalukku erakordselt ühtlase finaali koosseisuga. Ehkki olemuselt täiesti erinevad, sattusid kokku autod, mis kõik omas segmendis kahtlusteta tipus – olgu tegu siis väike- või premium- või suisa sportautodega – nii et erinevalt mitmest varasemast konkursist oli võitja ennustamine sama hästi kui võimatu.

Tänavustest finalistidest oli Eesti aasta auto konkursi esikoht varasematest aastatest ette näidata kolmel – BMWl, Renault’l ja Peugeot’l, eelmise aasta TOP6-st olid esindatud mullused kaks esimest ehk Peugeot ja Hyundai.
Nagu viimastel aastatel tavaks saanud, kogunes autoajakirjanike žürii napilt enne esimese lume saabumist äsja põhjalikult uuenenud Audru ringrajale, kus kõik finalistid veel kord üle vaadati ning siis igaüks oma pingerea kokku pani. Nagu arvata võis, oli arvamusi seinast seina ja jäi õige vähe puudu, et kõigile oleks nii maksimum- kui miinimumpunkte jagatud.
Tänavu sai võitjate nimistu uue liikme ning ehkki ka A-klass viimase koha punktidest ei pääsenud, oli lõppsumma piisav, et Mercedes-Benzile läbi 13 aasta esimene esikoht tuua. Nii et pole ka nn premium-autodel sugugi võimatu esikoha poole püüelda – 7 aastat tagasi võidutses tänavu teise kohaga leppima pidanud BMW 3. seeria.
BMW selja taga käis järgnevate kohtade peale tihe rebimine, kolmandat ja viiendat kohta jäid lahutama vaid kolm punkti. Lõpuks kogus Renault Clio 59, Hyundai i30 58 ja kõige enam vastandlikke hinnanguid teeninud sportautode paar Subaru BRZ/Toyota GT86 – 56 punkti.
41 punktiga leppima pidanud Peugeot vahetas mulluse esikoha kuuenda vastu, kuid Peugeot näol on endiselt tegu läbi aastate edukaima finalistiga, kelle autod on koguni 8 korral lõppvoorus esindatud olnud. Ühtlasi on kahel korral esikoha võitnud Peugeot Škoda kõrval ainus, kel auhinnakapis mitu aasta auto võidukarikat (tõsi, Škodal on neid kolm).

Lisaks selgitas tänavu oma parimat ka Ringvaade ise. Vt lähemalt siit ja siit.

Ehkki võitja au saab vaid üks auto, tasub meenutada, et kokku mainiti tänavuses avavoorus ligi 40 erinevat uudismudelit ja esikuuikusse jõudsid parimatest parimad. Nii et põhjust kurvastamiseks pole ka neil, kes igapäevaselt ülejäänud finalistidega oma sõite teevad või nende autode ostuplaane peavad – ka Eesti aasta auto finaalis osalemine on taseme näitaja!

Eesti aasta auto 2013
1. MB A-klass                                      75
2. BMW 3. seeria                                63
3. Renault Clio                                    59
4. Hyundai i30                                   58
5. Subaru BRZ/Toyota GT86            56
6. Peugeot 208                                   41

Kes ja kuidas valivad?
Eesti aasta Auto valib Eesti autoajakirjanikest – nii kirjutavast kui elektroonilisest meediast, nii eesti- kui venekeelsest koosnev žürii. Esimeses voorus (vt TM, 11/2012) valiti ligi 40 lõppeva aasta jooksul Eestisse jõudnud uudismudeli seast finalistid, pärast sõidupäeva Audrus pani iga hindaja nende seast paika oma pingerea (esikoht 7 punkti, teine koht 5, kolmas 4 jne punkti).

 

Võitjad läbi aegade
Eesti aasta auto Eesti rahvaauto
2001 Peugeot 206 -
2002 Renault Laguna Peugeot 307
2003 Mazda6 Mazda6
2004 Honda Jazz BMW 5. seeria
2005 VW Golf VW Golf
2006 BMW 3. seeria BMW 3. seeria
2007 Škoda Roomster Honda Civic
2008 Ford Mondeo Honda CR-V
2009 Škoda Superb Audi A4
2010 Škoda Yeti Opel Insignia
2011 Opel Astra Volvo S60
2012 Peugeot 508 Peugeot 508
2013 Mercedes-Benz A-klass Peugeot 208

 

Esimene Eesti aasta auto valiti Tehnikamaailma eestvedamisel aastal 2001, mil rahvahääletuse tulemusena võidutses Peugeot 206. Alates järgmisest aastast hakkas aasta autot valima autoajakirjanikest koosnev hindajate kogu, rahva lemmik pälvib aga tiitli Eesti rahvaauto.

Eesti rahvaauto 2013
Rahvahääletuse tulemusel selgunud Eesti rahvaauto valimistel kogus suurima häältesaagi Peugeot 208, edestades žürii eelistuse saanud A-klassi Mercedes-Benzi.

Sarnased artiklid