Mazda CX-7
Tõnu Ojala
10.03.2010

Jaapani autodele on tavapärane, et kusagil kolm aastat pärast esmaesitlust toimub mudeliuuendus, misjärel see auto püsib veel paar aastat tootmises, enne kui ta päris uue mudeliga asendatakse. Seda teades ei saa uut Mazda CX-7 päris uueks autoks pidada – küll on aga uudiseks see, et nüüd on seegi auto lõpuks saadaval ka diiselmootoriga.

Vaata ka videot

Mazda CX-7 sünd vaid bensiinimootoriga oli teatavas mõttes tööõnnetus. Kui Mazda oma uut linnamaasturit esmakordselt tutvustas (tookord ideeautona MX-Crossport) – aasta oli siis 2005 –, oli see sõiduk sihitud peamiselt ookeanitagusele turule. Vahepealsetel nn õitsenguaastatel tegid aga nelikveolised linnamaasturid võidukäiku ka Euroopas ning nii ei jäänudki jaapanlastel muud üle, kui mõned tuhanded autod veidi euroopalikumaks seadistada ning alates 2007. aasta suvest Vana Maailma poole teele panna ja seda siis mootoriga, mis USA tarbeks plaanitud oli.
Tehniliselt eelmise põlvkonna Mazda6 tippmudeliga MPS lähisuguluses olnud CX-7 potentsiaal olnuks Euroopas kindlasti hoopis kõrgem, kui see tegelikult välja kukkus, sest oli vaid üks „aga”… CX-7 mootorivalik oli stiilis võta või jäta, aga võtta oli vaid 2,3liitrine bensiinimootor. Olukorras, kus Lääne-Euroopas teevad ilma diiselmootorid, tõmbas Mazda juba 2007. aastal CX-7 suuremale levikule ise piduri peale. Seda näitavad ka numbrid, mille põhjal maailmas müüdud 190 000 autost on Euroopasse tulnud vaid 30 000.
Nüüd on see viga parandatud ning valik olemas. Tõsi, paraku on samal ajal olud muutunud, vahepealne maasturibuum on vaibunud ning diisel-CX-7 kipub hilinenud pidulisena mõjuma.
Senise 260 hj 2,3liitrise bensiinimootori kõrval pakutakse nüüdsest ka uut 173 hj 2,2liitrist turbodiislit, mis oma põhiolemuselt tuttav Mazda6 mootorivalikust. Mootoriteemalised uudised ei puuduta siiski vaid diislit ning samal ajal on veidi tuunitud ka senist bensiinimootorit (ehkki selle põhinäitajad on jäänud endisteks).
Müra osas Mazda diisel endiselt kõige vaiksemate sekka ei kuulu, aga vast oli oma osa selles ka paarikümnes külmakraadis. Pakase süüks võib loodetavasti ajada ka suures osas mööda maanteed kulgenud proovisõidu keskmist kütusekulu – 8,4 l/100 km, mis on ligi liitri võrra enam kui tehas ise lubab. Samas saab kiita mootori head väänet, mistõttu CX-7 ka madalatel pööretel igati „eluvõimeliseks” osutub.
Kui mootorivaliku osas on Mazda oma aastatetaguse vea parandanud, siis käigukasti osas kahjuks mitte. Ehkki sündinud USA turgu silmas pidades (seal aga valitsevad automaatkäigukastid), on CX-7 siinpool Atlandi ookeani endiselt saadaval vaid manuaalse käiguvahetusega. Selline sõiduk aga sõna otseses mõttes karjub automaadi järele… Õnneks on ka praegune manuaalne käiguvahetus konkreetne ning tänu mootori heale momendile ei pea sellega liiga palju võimlema.
Linnamaasturile omaselt on ka CX-7 nn muutuva nelikveoga. See tähendab et põhiolemuselt on tegemist esiveolise autoga ning tagarattad rakenduvad vastavalt vajadusele – ehk siis kui auto ise seda tarvilikuks peab, juhil pole siin midagi kaasa rääkida – seda kuni 50/50-ni välja.
Välimusest on vähem rääkida. Olgugi et vahepeal on CX-7 baasiks olnud Mazda6 ise asendunud uue põlvkonnaga, on tegu ikkagi facelifti, mitte uue mudeliga. Tõsi, kui senine CX-7 mudel kõrvale panna, siis selgub teatava üllatusena, et uudiseid on siingi ja mitte vähe. Muudetud on iluvõret ja udutulesid, siin-seal kohtab kroomitud detaile ning tagaspoiler on senisega võrreldes kasvanud (nagu ka Mazda enda logo).
Samamoodi nipet-näpet kohtab ka sõitjateruumis – uus rool, uued viimistlusmaterjalid, muudetud näidikud ja mõned iluelemendid.
Välimuse poolest jätab CX-7 üsna suure auto mulje, aga tegelikult on ta 60 mm lühem Mazda6st ning ehkki laiuses (rääkimata kõrgusest) teeb ta „kuuele” selgelt ära, on CX-7 juhikoht tänu kitsale kokpiti meenutavale kujule üsna ahta olemisega.
Hinnaklassi osas pole olulisi muudatusi toimunud. Odavaima bensiinimootoriga CX-7 saab 449 000 krooniga, diisel-CX-7 hinnakiri saab alguse 457 200 krooni juures.

Sarnased artiklid