Märts oli näitusekuu
06.04.2005

Märtsi keskel Tallinnas toimunud Motorex oli viimaste aastate tagasihoidlikumate killast, seda just nn vaheaasta (Tallinna näitus kuulub rahvusvahelisse kalendrisse paarisaastatel, paaritutel on suur näitus Riias) eripära arvestades. Aga näitusi oli märtsis teisigi – vaid nädal varem toimus Tartus motoala mess Motoexotica, millest on saamas tõeline must go üritus.

Kes ära hellitatud üle aasta rahvusvahelisse messikalendrisse kuuluvate Motorexidega, lahkus seekordselt näituselt ilmselt pettunult. Kes aga teadvustas endale, et tegu on siiski auto- ja TEHNIKAnäitusega ning eksponaatidesse süveneda viitsis, jäi üritusega igati rahule.
Päris uutest autodest väärib mainimist vaid Audi A6 Avant, mille näitusedebüüt toimus paar nädalat varem Genfis. Eesti oludes olid uued ka Hyundai Sonata ja Seat Toledo. Peugeot 607 uuenenud detailid jäid enamikule ilmselt tähelepanuta, kindlasti aga mitte Peugeot hiiglaslik väljapanek. “Löövad massiga,” oli ühe messikülastaja lühikommentaar.
Aga seekordne Motorex ei olnud siiski uute autode näitus – ehkki hallis oli nii Ferrari F430, Porsche 911, Ford Mustang jm eksootika, said enam kiidusõnu hoopis tehnikaspordi ajaloo ning vanade mootorsõidukite teemalised väljapanekud (korralikku muuseumi meil ju endiselt ei ole).
Vast kogu väljapaneku tähelepanuväärseima eksponaadi leidis taas Hüüru meistrimeeste stendist, kus troonis kaks limusiini. Nagu see Hüüru klubi hinge Mati Leivategija tööde puhul tavaline, oli ka seekord tegu Vene kesta ja Lääne sisuga – seekord oli mees “ristanud” omavahel T_aikad ja Cadillacid! Kahest autost tähelepanuväärseim oli kindlasti 1960. väljalaskeaastaga GAZ-13, mis pärast kolme aasta pikkust tööd lõpuks väljas oli. Mati Leivategija sõnul oli suuri probleeme T_aika juppide leidmisega – üks pood Moskvas nendega siiski veel kauples (just nimelt kauples, sest pärast eestlaste ligi 10 000 dollari suurust poeskäiku – tiib maksab umbes 4500 krooni, tagatuli 11 000 krooni jne – olevat plats nüüd puhas!). Aga vaev oli seda väärt – tulemuseks on sõna otseses mõttes miljoniauto!
Mis edasi? Tänavu on lätlaste kord suurt autonäitust korraldada ning see leiab aset juba aprilli keskel. Eestlasteni jõuab järjekord taas aasta pärast, mis saab aga edasi, pole veel selge. Mõtteid mõlgutatakse ka kolme Baltimaad ühendava näituse teemadel, mis käiks “külakorda” kolme pealinna vahel. Kui plaanist asja saab, peaks Baltic International Motor Show avalöök tehtama 2008. aastal Tallinnas.

Motoexotica kogub jõudu
Nädal enne Motorexi toimus Tartus motoala mess “Motoexotica 2005“. Vaid kahe korraga on sellest üritusest saanud paljudele mootorratturitele hooaja algust ja vanade sõpradega kokkusaamist tähistav must go üritus.
Sel aastal külastas kahepäevast üritust pea 8000 uudistajat. Kiiduväärt on lisaks Tartu ja Lõuna-Eesti esindatusele ka mitmete pealinna motoäride tõsiseltvõetav osalemine. Selle aasta eripäraks oli paljude külastajate valmisolek ja soov lisaks väljapanekute imetlemisele, tuttavate trehvamisele ja infokogumisele messilt ka konkreetselt varustust-varuosi ja tarvikuid (miks mitte ka mootorratast!) soetada. Sestap tuleb arvata, et ka otsest ärilist potentsiaali on Motoexotical kõvasti ning vähemalt kaupmeeste seisukohalt poleks järgmiste näituste eiramine sellest aspektist kuigi arukas.

Sarnased artiklid