Mahe passaat
Tõnu Ojala
21.12.2014

Kaheksanda põlvkonna Volkswagen Passat tundub esmapilgul üsna eelkäija moodi, kuid mida enam asjasse süveneda, seda uuemaks ta muutub.

Kes VW Passati põlvkonnavahetust endale vaid mõne foto põhjal teadvustab, ei pane seda suure tõenäosusega esialgu tähelegi. VW-l on komme vältida igasuguseid revolutsioone, kuid seda enam panustada evolutsiooni ja siin on seda põhimõtet täiega rakendatud. Firma turundusosakonnal on seega peamurdmist, kuidas sageli esmamulje põhjal esmaseid valikuid tegevatele potentsiaalsetele klientidele silma jääda – võib aga arvata, et see kunst peaks neil selge olema, sest ega selline olukord lähiajaloost esimene ole.

http://youtu.be/Q719HkmxqFY

Olnuks ka imelik, kui VW senise Passati „pea peale” keeranuks – Passat on tõusnud VW üheks tähtsaimaks tugitalaks ja seda üle terve maailma. Olgu selle näiteks fakt, et mullu müüdi maailmas keskmiselt üks Passat iga 2 minuti järel.
Nii palju varustusteemalisi uudiseid pole VW ühegi senise mudeliuuenduse juures välja toonud. Termin „rahvaauto” on siin saanud üsna teise mõiste, sest kui kõik saadaolev kokku lugeda, ei erine tulemus nn premium-markide varustusest ning pole ka ime, sest ka VW ise ei tee saladust, et uut Passatit komplekteerides ei ole silme ees olnud mitte Peugeot 508, Toyota Avensis või Ford Mondeo, vaid pigem hoopis Audi A4, BMW 3. seeria ja C-klassi Mercedes-Benz.
Lisavarustuse listist leiab 360kraadilise panoraamvaate ja auto peaaegu et teele kleepuva adaptiivveermiku. Samuti saab valida sport- või nn halva tee vedrustuse, mugavusest lugu pidajatele teevad rõõmu elektriliselt 14 suunas reguleeritavad aktiivkliimaseadmega esiistmed, lisaks massaažifunktsioon juhiistmel, lähenevat talve silmas pidades on omal kohal esiistmete ja välimiste tagaistmete elektrisoojendus jpm. Harvemini ette tulevatest vidinatest väärivad mainimist Emergency Assist, mis peatab auto, kui juhi tervisega midagi juhtunud on, ning Trailer Assist, mis vabastab juhi tülikast haagisega tagurdamisest – selle töö teeb ära auto ise.
Bensiinimootorite valik koosneb esialgu vaid 1,4liitristest (seda aga kahes võimsuses), ka 2liitrist diiselmootorit kohtab kahes versioonis. Lipulaevaks on esialgu neljarattaveoline topeltturboga versioon 240 hj ja 500 Nm „strateegiliste mõõtmetega”. Uudisena on sel versioonil kasutusel uus 7käiguline DSG – seni on kombinatsioonis võimsamate jõuallikatega tulnud piirduda 6käigulisega. Numbritele kohaselt teeb selline jõuallikas Passatist tõelise paugupilli, kuid paraku kajastub see ka kütusekulus, mis spetsifikatsioonis toodud numbritest kahjuks üsna kaugele jäi. 150 hj versioon on selles osas kliendisõbralikum, kuid ka pisut häälekam.
Diiselmootori 240 hj versioon jääb meil ilmselt haruldaseks, kindlasti hakkavad aga ilma tegema nii 1,6liitrine 120 hj ja 2liitrine 150 hj diisel- kui 1,4liitrine bensiinimootor. Kui eelmise põlvkonna Passatil kippus viimane oma väikese töömahuga paljude silmis kõhklusi tekitama, siis nüüdseks peaks hirmud olema hajunud, seda enam, et vahepeal on sellele jõuallikale ka võimsust lisandunud ning peale selle on uus Passat eelmisest keskeltläbi 85 kg kergem.
Kokku on erinevaid mootoriversioone plaanis kümmekond, sh ka selles segmendis esimene pistikhübriid GTE (seda peab siiski veel aastapäevad ootama). Moodsam jõuallikas ja automaatkast tõstavad hinna muidugi oluliselt kõrgemale ning tippversiooni ihalejad peavad kaaluma, kas baasmudeliga võrreldes enam kui kahekordne hind vastuvõetav on.
Ehkki uus Passat on eelmise põlvkonnaga võrreldes pisut lühem ja madalam (laiust on seevastu veidi lisa tulnud, rääkimata koguni 79 mm kasvanud telgede vahest), ei kajastu see vähimalgi määral auto siseruumis – suisa vastupidi. Päris Škoda Superbi tagaruumi küll ei pakuta, aga selle järgi pole ka mingit tarvidust. Eriti mugavalt tunnevad end universaali (VW-l tähistab seda keretüüpi lisanimi Variant) tagaistmel reisijad, sest sedaani lauge tagaosa kipub pisut istujate pearuumi „sööma”.
Ehkki siseruum on kasvanud, on samal ajal suurenenud ka pakiruum, mis VW jaoks tunduvalt olulisema universaalversiooni Variant puhul nüüd 650 liitrini ulatub. Tippversioonidel liitub sellega ka võimalus tagaluugi automaatseks avamiseks ja sulgemiseks jalaviibutusega – igati väärt võimalus, kui poekottidega autole läheneda!
Uue Passati hinnatase algab napilt 20 000 eurost kõrgemal, hinnakirja teises otsas olevatel modifikatsioonidel võib aga selle numbri rahulikult kahega korrutada.

Sarnased artiklid