Linnamaasturite talverehvid
Jukka Antila
01.01.2017

Linnamaastur vajab samuti korralikke talverehve. Nelikvedu aitab libedaga paigast liikuda, aga pidurdades ja kurvides sellest kasu ei ole. Auto ise on aga raske ja võib sattuda ohtlikesse olukordadesse, kui rehvid pole vajalikul tasemel.

Naastrehvid
Continental IceContact 2 SUV
Goodyear Ultragrip Ice Arctic SUV 4x4
Kumho Wintercraft Ice Wi31
Maxxis Arctictrekker NS3
Michelin Latitude X-Ice North LXIN2
Nokian Hakkapeliitta 8 SUV
Toyo Observe G3-Ice

Lamellrehvid
Bridgestone Blizzak DM-V2
Continental ContiVikingContact 6 SUV
Goodyear Ultragrip Ice SUV Gen-1
Landsail Winter Star
Michelin Latitude X-Ice X12
Nokian Hakkapeliitta R2 SUV

Rehvimõõt 235/65 R17
Testiauto Audi Q5

Kahe ratta veoga auto juht avastab tee libeduse hommikul esimese asjana, kui kiirendamine ei edene. Vedavad rattad kaabivad, ESC märgutuluke vilgub meeleheitlikult, aga ei paigast ei liigu. Tüütu küll, aga samas on see ka hea hoiatus, et sel päeval on teed libedad.
Kaasaegne nelikveoline seevastu liigub paigast peaaegu niisama hõlpsasti kui suvel, olgu tee kui jäine tahes. Varsti annab aga libedus endast siiski teada – kui mitte startides, siis esimesel tõsisemal pidurdamisel või järsemas kurvis, kus nelikveost pole enam nii palju abi kui kiirendusel.
Raske auto ja kehvad rehvid on halb ning isegi ohtlik kombinatsioon.

Kas nagu suvel?
Raske auto paneb rehvid asfaldil proovile. Talverehvid peavad olema konstruktsiooni ja kummisegu poolest piisavalt pehmed, et tagada pidamine jääl, ent kuival või märjal asfaldil tulevad need omadused pigem kahjuks.
Kõik läheb kenasti, kuni liikluses tekib olukord, kus tuleb kiiresti millestki kõrvale põigata. Juba auto kõrgem raskuskese tekitab stabiilsuskontrollile tööd juurde. Kui nüüd on all pehmed, liiga aeglaselt reageerivad rehvid, saab kohe selgeks, et vaja oleks midagi tugevamat. Kui lisaks pehmele konstruktsioonile on rehvid ka kehva pidamisega, võibki pahandus käes olla.
Ohuolukorras nõutakse rehvilt kiiret ja täpset reageerimist ning pidamine ei tohi kaduda ka oma ritta tagasi pöörates. Halvemal juhul saab tagarataste pidamine otsa ja kui kiirus liiga suur, ei suuda ka ESC enam autot teel hoida.

Rehvide testmine
Valisime testimiseks seitse naast- ja kuus lamellrehvi; esindatud on nii tuntud margid kui haruldasemad külalised.
Kõik rehvid on projekteeritud linnamaasturitele, mida näitab mitmeski mudelinimes esinev SUV ehk Sport Utility Vechicle. Aja jooksul on see termin küll teistsuguse sisu saanud, sportlikkusest pole linnamaasturite puhul mõtet rääkida. Pole ehk vajagi, sest kui sportlikkuse all mõelda äkilist kurvi pööramist ja ülikiiret reaktsiooni, siis on tegemist omadustega, mis linnamaasturiga üldse kokku ei sobi. Või kui sportlikkuse all mõeldakse võimalust minna autoga teedeta maastikule mürama, siis selle jaoks on hoopis teistsugused rehvid, testirühma rehvid selleks ei sobi ja maastikule me neid ei viinudki. Tegime nende rehvidega läbi samasugused katsed kui oma tavalistes rehvitestides ja ka hindasime neid samadel alustel.
Linnamaasturite rehvid on kallid. Paremad neist on oma hinda väärt, kuid kehvemaid tuleks vältida ka siis, kui neid tasuta jagataks. Raske auto vajab kvaliteetseid rehve ja head pidamist.

Tulemused leiad jaanuari Tehnikamaailmast.

Sarnased artiklid