Land Rover Discovery 4
Tõnu Ojala
05.04.2010

Land Rover on uuendanud Discoveryt sedavõrd, et mudelitähises on senine lisatähis „3” asendunud lisatähisega „4”. Et Land Rover on automark, mis rangelt oma joont hoiab, siis ei pruugi need, kes landie’dega igapäevaselt kokku ei puutu, Discovery uuenemist tähelegi panna – ehkki Discovery 3 ja Discovery 4 kõrvutades on vahe selgelt olemas.

Oma põhiolemuselt on Discovery püsinud endisena, kuid täpsemal vaatlusel leiab olulisi muutusi nii sees kui väljas. See ei puuduta ainult uusi esi- ja tagatulesid, külgedele ilmunud õhuvõtuavasid ja täiesti uut interjööri. Välimuse muutmiseks on võetud elemente nii luksuslikumalt Range Roverilt kui ka lihtsamalt ja väiksemalt Freelanderilt. Auto ise (nii väljast kui eriti seest) on läinud endisega võrreldes pisut ümaramaks, ka radiaatorivõre on nüüd uudse kujundusega.
Sõitjateruumis on muutused veelgi ilmsemad. Senine püstloodis konservatiivse disainiga keskkonsool on saadetud ajalukku ning uus lahendus mõjub senisest märgatavalt luksuslikumana, sarnanedes rohkem Range Roveriga kui senise Discovery 3-ga
Kõik mudelid on varustatud uue rooliga, millel on korrigeeritud püsikiiruse- ja audionuppude asukohti, lisandunud on roolisoojendus.
Tehnilises pooles on suurimaks uudiseks uus 3liitrine V6-turbodiisel, mis siiski ei asenda senist 2,7liitrist – viimane jääb kasutusele baasmudeli jõuallikana. Tegelikult pole tegu küll päris uue mootoriga, sest põhimõtteliselt sama jõuallikat oleme juba kohanud Jaguaridel, kuid Land Roveril pole teda varem pruugitud.
Uue jõuallika näitajad on vanaga võrreldes hoopis teisest klassist – võimsust on lisandunud 29% ja maasturile üliolulist momenti koguni 36%. Kütusekulu on seejuures muutunud teises suunas, see näit on omakorda ligi 10% parem (nagu ka eraldatava CO2 määr, mis Eesti autoostjale vähemalt esialgu eriti korda ei lähe).
Lõpptulemus on muljetavaldav, eriti 600 Nm-ni ulatuv momendinäit. Samas on uue mootori ja automaatkastiga varustatud versiooni kütusekulu praktiliselt võrdne manuaalkastiga vana mootoriga Discoga – nii et siin kisub seis selgelt uue kasuks. Paraku on vahe ka hinnas ja kui panna kõrvuti analoogse varustusega kahe põlvkonna mudelid, siis ulatub see 46 000 kroonini.
Sõiduomadustele on igati soodsalt mõjunud auto raskuskeskme allapoole toomine. Autol on senisest suuremad pidurid, üle on käidud kuuekäiguline automaatkäigukast ning ka roolivõimendi. Auto maksimaalkiirus ulatub sõltumata kasutatavast jõuallikast 180 km/h-ni, 100 km/h-ni jõuab uue mootoriga mudel 9,6 sekundiga, vana mootoriga autol kulub selleks sõltuvalt kasutatavast käigukastist kas 11,7 või 12,7 sekundit.
Land Roverite maastikukõlblikkuses ei ole põhjust kahelda, kuid arengut on toimunud ka selles osas. Endiselt on valikus viis erinevat eelseadistatud sõidurežiimi (tavasõit, muru/kruus/lumi, liiv, muda ja kividel ronimine), kuid neid on senisega võrreldes veidi kohandatud.
Ka leiab lisavarustuse lehelt nüüd viie kaameraga auto ümbrust 360 kraadi ulatuses katva seiresüsteemi, millest on kõvasti abi kitsastes oludes manööverdamisel (eriti siis kui autol järelhaagis taga). Järelhaagisele tähelepanu pööramine pole siinkohal sugugi üleliigne, sest Discoveryle võib sappa panna kuni 3,5 tonni ja seda võimalust kasutatavad Discovery omanikud üsna sageli.
Nn vana mootoriga Land Rover Discovery 4 hinnad algavad nüüd 665 000 kroonist (S-varustustase, manuaalkast), uue mootoriga mudelite hinnakirja juhatab sisse 845 000 krooni maksev SE-varustustasemega (automaatse käiguvahetusega) auto.

Sarnased artiklid