Kuumad uudised külmast Detroidist

Jaanuarikuine Detroit on külm ja kõle, kuid automaailma seisukohast on sel ajal tegu hoopis kõige kuumema paigaga maailmas – kui seal leiab aset uue aasta esimene maailmaklassi autonäitus.

Tänavu oma rahvusvahelisse kalendrisse jõudmise 25 aasta juubelit tähistanud Põhja-Ameerika rahvusvaheline autonäitus NAIAS kuulub Genfi, Frankfurdi, Pariisi, Tokyo ning Pekingi/Shanghai kõrval maailma nn suurte autonäituste koorekihti. Ka Detroidi autonäituse nime all tuntud (heal lapsel mitu nime!) seekordse autode paraadi enam kui 50 esmaesitlusest suurem osa oli suunatud koduturule, kuid arvestatav rivi uudismudeleid jõuab juba märtsi alul ka Genfi autonäitusele, et siis riburada mööda ka meie teedele-tänavatele suunduda.

Et tegu USA tähtsaima autonäitusega, tuleb esiuudiseks lugeda vast uue VII põlvkonna Corvette’i debüüti. USA autotööstuse üks legendaarsemaid mudeleid sai lisaks uuele välimusele ka tehasesooja 6,2liitrise V8-jõuallika, mille kiirusnäitajad on võrreldavad senise Corvette’i 7liitrise mootoriga tippversiooni Z06 omadega – 450 hobujõust piisab auto kiirendamiseks 100 km/h alla vähem kui 4 sekundiga.

USAle omaselt oli esinduslik uudisterivi maasturite ja pikapite poolel – Jeep Grand Cherokee (nii tava- kui SRT-versioonis), Chevrolet Silverado ja GMC Sierra, kontseptversioonid järgmise põlvkonna Ford F-150-st, VW tulevasest uuest maasturist jpm.

Maha pole maetud ka alternatiivseid jõuallikaid. Nissani elektriautot Leaf toodetakse nüüd USAs, samuti jõudis elektrimootor kombineerituna bensiinimootoriga esmakordselt Cadillacile.

NAIAS ei ole juba ammu vaid USA autotootjate „siseasi”. Olulisemate Euroopa uudiste eesliinil „troonisid” E-klassi Mercedese uuendatud mudelid ning BMW tulevase 4. seeria eelesitlus. Samuti Eestis hiljuti aasta auto tiitli pälvinud A-klassi Mercedes-Benzi mudelirivi täiendav kompaktsedaan CLA (järjekordne „neljaukseline kupee”!) ning Audi S7 muskelversioon RS7.

Lõikus muskelautode poolel oligi sedapuhku muljetavaldav. Uuest Corvette’ist ja Audi RS7st oli juba juttu. Samasse patta võib lisada ka Maserati Quattroporte, Mini JCW Pacemani, Bentley Continental GT Speed Convertible’i ja BMW M6 Gran Coupe, aga miks mitte 345 hj bensiinimootoriga Audi SQ5, mis erinevalt meil tuntud diiselmootoriga SQ5-st on mõeldud Ameerika, Aasia ja Venemaa turgudele.

Jaapanlaste poolelt pälvisid suurimat tähelepanu kupeeliku kujuga sedaan Toyota Corolla Furia (veel ideeautona), esimene uuele mudelitähistussüsteemile üle läinud Infiniti Q50, uue põlvkonna Lexus IS ning Honda luksusmargi Acura linnamaasturi MDXi järgmine põlvkond. Eestist vaadates on aga märkimisväärseim hoopis Honda Jazzi põhise pisimaasturi debüüt – seeriaauto saab sellest veel selle aastanumbri sees.

Arvestatav osa Detroidis nähtud autodest paneb juba napi kuu aja pärast rattad maha ka Euroopas – märtsi esimestel päevadel avab uksed Genfi autonäitus.

Sarnased artiklid