Kuller Fordi moodi
Tõnu Ojala
16.07.2014

Sarnaselt ülejäänud Fordi tarbesõidukite riviga kohtab ka Courieri nii sõiduautoliku(ma) Tourneona kui puhtalt tööautoks mõeldud Transitina.

Fordi kaubikurivis orienteerumine pole enam lihtne ülesanne. Esiteks jaguneb see Transititeks ja Tourneodeks (vastavalt kauba- ja reisijateveo suunitluse järgi), kuid samas leiab reisijateveoversioone ka Transitite valikus. Edasise määrab juba suurus – nn päris Transitile järgnevad vähenemise suunas Custom, Connect ja Courier, mida siis samuti nii Transiti kui Tourneo kujul kohata võib.

Rivi pesamunaks on Courier ja ehkki nimi sellele ei viita, on see auto tegelikult hoopis Türgi päritolu. 4,16 m pikkusena baseerub Courier Fiestal, kuid on sellest tunduvalt mahukam. Auto kujunduses leiab ühisjooni nii Fiesta kui B-Maxiga. Siseruumi materjalid on siiski teisest ooperist ning vaatamata sisekujunduse lähedusele Fiesta ja B-Maxi omale on Tourneo Courier selgelt tarbesõiduki geenidega.

„Naksitralliautole” kohaselt on Courieri tugevaimaks omaduseks tema mahutavus. Sõitjate seisukohast on näiteks pearuumi isegi liiga palju, kuid tuleb arvestada, et selle auto väljatöötamisel on peaeeskuju olnud siiski Transitil. Siit ka 708 liitrine pakiruum, mida istmete kokkupanemise abil kuni 1650 liitrini suurendada saab. Istmete kokkupanekul tekkiv kaubaruum lubab kuni 1,6 m pikkusi asju vedada.

Seost tööautoga meenutab ka eessõitjate pea kohal asuv riiul – tööautol on hea sinna dokumendikaustu visata. Sarnaselt suuremate vendadega leiab ka Courierilt tagumised lükanduksed. Tagaistmete kokkumurdmine, võimalus pakiruumi katet erinevatele kõrguste seada – see kõik on selles autoklassis iseenesest mõistatav.

Varustuse osas ei ole Courier kuidagi oma tööauto staatusega nõus ja siit leiab ohtralt seda, mida ikka sõiduautodes nägema harjunud. Loomulikult ka kõikvõimalikku netipõhist ja meelelahutuslikku. Varustustasemeid on kolm – Ambiente, Trend ja Titanium. Eestis piirdutakse kahe viimasega.

Mootorivalikus on esialgu üks bensiini- ja kaks diiselmootorit. Loomulikult kasutab Ford ka siin oma paljukiidetud kolmesilindrilist 1liitrist 100 hj bensiinimootorit, diislite valiku juhatab sisse 75 hj 1,5liitrine jõuallikas. Kes seda väheks peab, siis neile on ka 1,6liitrine diisel, millel võimsust 95 hj. Kõiki mootoreid kombineeritakse viiekäigulise manuaalkäigukastiga.

Sõiduomaduste poolest on tegu väikese bussiga – et tegu kaubikupõhise sõidukiga, on ka vedrustus (taga keerdvedrudega) häälestatud toekama lasti jaoks ja paari inimesega sõites kipub auto üsna korralikult õõtsuma. Küll aga üllatab meeldivalt Fordi jõuallikate rivi viimase aja üks põnevamaid uustulnukaid – vaid 1liitrise töömahuga 3silindriline bensiinimootor, mis 100 hj toel oma tööga isegi Saksamaa kiirel autobahnil hätta ei jäänud. Loomulikult – eks käigukangiga tööd tuleb veidi enam tööd teha, aga see pole iseenesest teab mis etteheide.

Sarnased artiklid