Kolmikud automaailmas
Tõnu Ojala
30.10.2016

Hiljutisel Rio olümpial lõi laineid maratonijooksjatest Eesti kolmikute trio. Automaailmas on aga hetkel enim kõneainet pakkuvateks kolmikuteks kevadisel Genfi autonäitusel avalikkuse ette toodud Peugeot Traveller, Citroën Spacetourer ja Toyota Proace Verso, mis nüüd riburada mööda ka Eestisse jõudmas on. Ja nagu selles autoklassis tavaline, kuuluvad samasse mudeliperekonda ka tööautod – teise kolmikute paari moodustavadki kaubikud Peugeot Expert, Citroën Jumpy ja Toyota Proace.

Kui tavaliselt kipuvad reisiveoversioonid olema n-ö „kauba peale“ – esmalt kauba- ja seejärel klapitatakse neist kokku ka nn inimveokid, siis seekord olla töö käinud vastupidises järjekorras. Eestis pani esimesena kolmest „rattad maha“ Peugeot Traveller, nii et esmatutvus kolmikutega tuleb selle baasil. Kuna autod tulevad samalt liinilt ja erinevad üksteisest vaid nüanssides, kehtib kõik pea täies mahus ka Citroëni ja Toyota puhul.

Vahe sõiduauto- ja tarbeversioonide vahel on tegelikult üsna raskelt hoomatav, sest on ju istmetega versioonid olemas ka Experdi (nagu ka Jumpy ja Proace´i) mudelivalikus. Kere on mõlemal juhul sama, nii et sõiduautoversioonid eristuvad (peale nime, muidugi) oma sõiduautolikuma varustuse ja viimistluse poolest. Selles osas on loogika sama, mis Volkswagen Transporteri/Multivani puhul – sealgi läheb tööautost Transporter „sujuvalt“ üle sõiduautoks Multivan.

Kohti on sõltuvalt modifikatsioonist 5-9, erinevaid kerepikkuseid kolm. lisaks erinevad varustustasemeid (Peugeot versioonid Active, Allure, Business ja VIP, millest kaks esimest on mõeldud eeskätt aktiivsetele inimestele ja mitmeliikmelistele peredele, Business ja VIP aga mugavust ja luksust hindavatele äriklientidele). Kõrguste osas vähemalt tänase seisuga valikut ei ole – kõik versioonid tulevad liinilt pisut alla 2 meetri kõrgustena.

Kogu kolmikute trio liigub 1,6- või 2liitriste diiselmootorite abil (võimsusvahemik 95-180 hj). TMi kätte sattus võimsaima diiselmootori ja kuuekäigulise automaatkastiga Allure-versioon, mille keskmine kütusekulu number jäi proovisõidu lõppedes suurusjärku 7,5 l/100 km.

Traditsioonilist käigukangi automaatkastiga Travelleril ei ole ja seda rolli täidab armatuurlaual asuv pöördlüliti. Isemoodi on see küll ja tähelepanu äratab - kas see aga tavalahendusest millegi poolest parem on? Kahtlane... Eks sellega saab muidugi harjuda, kuid see eeldab rohkem aega kui meil sedapuhku kasutuses oli.

Ehkki armatuurlaua plast annab seda kombates välja Travelleri suguluse tarbesõidukite maailmaga, on see ka ainus koht, kus see nüanss üldse meelde tuleb – paljud meist ikka armatuurlauda katsuvad! Nahksisu, elektriliselt reguleeritavad istmed (ees ka massaažifunktsiooniga), klaaskatus, 7´´ puutetundliku ekraaniga naviseade jpm loovad tunde, nagu istutaks Peugeot 508 roolis – ainult palju kõrgemal. Ja loomulikult pole 508-l ka elektrilisi külguksi, mis Travellerisse sisenemist hõlbustavad. Kahju vaid, et hiiglasliku tagaluugi sulgemine konkreetsel autol käsitsi käis – seal oleks elektrilisest avamisest-sulgemisest kindlasti enam kasu.

Traveller’i hinnad algavad 23 500 eurost, hinnakirja teises otsas on luksuslikult varustatud 180 hj BlueHDi 6-käigulise automaatkastiga VIP versioon oma pea kahekordse hinnanumbriga. Täpselt sama rida järgib ka Citroëni hinnakiri, vaid Toyota Proace Verso saabumine jääb paraku järgmise aastanumbri sisse ja nii ei ole ka selle täpne hinnakiri veel „kinni löödud“.

Sarnased artiklid