Kiired ja ilusad
Robert Koistinen, Aimo Niemi
01.09.2015

Sportautode võrdluses oli sel korral lausa kaks tosinat osalejat. Ilu võrdlemiseks pole sobivaid aparaate veel välja mõeldud, nii et selle eest me hindeid panna ei saa. Seevastu kiiruse mõõtmiseks olid meil suurepärased tööriistad.

Abarth 695 Biposto
Alfa Romeo 4C Spider
Audi RS 3 Sportback
Audi TTS Coupé S tronic
Bentley Continental GT Speed
BMW M235i xDrive
BMW X6 M
BMW i8
Cadillac ATS Coupé 2,0T
Chevrolet Corvette Coupé Z06
Ford Focus ST 2,0 Ecoboost
Ford Mustang 5,0 V8 GT Fastback
Mercedes-AMG C 63 S
Mercedes-AMG GT S
Mini Hatchback JCW A
Nissan 370Z Nismo
Nissan GT-R
Opel Adam S
Porsche Cayman GT4
Porsche 911 Carrera 4 GTS
Porsche 911 GT3 RS
Range Rover Sport 5,0 V8 S/C SVR
Renault Megane R.S. 275 Trophy-R
Seat Leon ST Cupra 280 DSG

Päevad sportautodega Rootsis Knutstorpi rajal on saanud toredaks traditsiooniks ja tavaliselt on ka ilmad olnud meile soodsad – päike on paistnud ja rada on olnud kuiv. Sel korral oli ilmaennustus üsna kurjakuulutav, kuid lõpuks läks kõik siiski korda: ühel päeval sadas, teisel oli kuiv ja saime peaaegu kõiki autosid proovida nii märjal kui kuival rajal. Hoovihmadega polnud rada küll kõigi jaoks ühtviisi märg, nii et ringiajad polnud võrreldavad, aga autode käitumiserinevuste kohta kuiva ja märja ilmaga sai küll mõndagi tähele pandud.
GPS-mõõteseadmetega sai kindlaks teha mitte ainult ringiajad, vaid ka kurvide läbimise kiirused ja trajektoorid. Boksist stardijoonele jõudmiseks tuli läbida peaaegu terve ring, selle ajaga pidi juht endale auto võimetest selge pildi saama. Seejärel tehti kaks kiiret ringi, vahelduseks aeglane jahutusring, siis veel üks kiire ring ning üks ring elektroonilist stabiilsuskontrolli kasutades – üldiselt olid autod ilma selleta kiiremad, kuid leidus ka erandeid. Lõpetuseks tehti rehvide ja pidurite jahutamiseks veel üks aeglane ring. Kui kiirelt ringilt tulles kohe boksi pöörata, võivad pidurid süttida.
Nii suures rühmas on autodel suuri erinevusi. Kõige kallima hinna eest saaks keskmisest suurema maja soodsas piirkonnas, odavama eest ehk asjaliku garaaži. Võimsuste skaala nii lai ei olegi: 110–485 kW. Siiski ei käi võistlus kogu rühma vahel, vaid pigem väiksemates gruppides isekeskis.

Tulemused leiad septembrikuisest Tehnikamaailmast.

Sarnased artiklid