Kevad saabus Genfi
Tõnu Ojala
01.04.2015

Tänavune Genfi autonäitus oli juubelihõnguline, kandes järjekorranumbrit 85. Ehkki Palexpo näitusehallides oli väljas kümneid peagi meie teedele-tänavatele jõudvaid uudismudeleid, paistis seekordne Euroopa autoaasta avalöök silma esindusliku „lõikusega” sportautode vallas. Seda alates pisikesest Opel Corsa OPCst ja Eestis kindlasti ülimenukaks osutuvast Honda Civic Type-R-ist, lõpetades Koenigseggi sõna otseses mõttes enam kui megaautoga.

Lisaks esinduslikule muskelautode valikule paistsid (taas) silma väikeautod ja seda eriti Jaapani autotootjate väljapanekutes – olgu see siis esinduslik pisimaastur Infinitilt, efektne väikeauto Nissanilt, põnev ideeautode duo Suzukilt või väikemaasturid Hondalt ja Mazdalt.

Eesti teedel muutuvad peagi kindlasti igapäevasteks uuenenud Toyota Avensis ja Auris, uue põlvkonna VW Passat Alltrack ja Touran (viimasele pakub nüüd konkurentsi ka BMW esimene 7kohaline mahtuniversaal!), täiesti uus Škoda Superb, aga miks mitte ka Subaru mudelirivis Legacy välja vahetav Levorg. Kindlasti ka juba mainitud Honda ja Mazda pisimaasturid (vastavalt HR-V ja CX-3), kusjuures on huvitav vaadata, kas kahele viimasele suudab konkurentsi pakkuda äsja Eestisse naasmisest teatanud Ssangyong oma uudismudeliga Tivoli. Klass suuremate linnamaasturite seas hakkab Nissan Qashqaiga konkureerima selle sõsarmudel Renault Kadjar, Hyundai i35 asemele naaseb aga tuntud-teatud nimega Hyundai Tucson. McLarenid, Ferrarid, Lamborghinid ja Koenigseggid jäävad eksootikaks mitte ainult meil, vaid kindlasti ka rikkas Šveitsis, küll aga võib päris kindel olla, et uus Honda Civic Type-R saab meie teedel kiirusekummardajate silmis päris levinud autoks. Ja kel esiveo asemele kindlasti nelja vedavat ratast tarvis, siis nendele oli välja pakkuda nii uus Ford Focus RS kui nüüd ka universaalina (!) VW Golf R. Ohtralt lisa leiad aprillikuisest Tehnikamaailmast!

Sarnased artiklid