Kevad automaailmas

Automaailmas käib ajaarvamine mitte kuude, vaid autonäituste järgi. Nii tõmmatakse uut autoaastat tähistav joon maha jaanuari alguses toimuva Detroidi messi järgi ning kevade oma märtsikuise Genfi automessiga.

Vt pildigaleriid TMi Facebooki saidilt.

Tänavusel Genfi autonäitusel kippusid eristuma kaks segmenti – väikekeskautod ja maasturid, kusjuures mõlemas oli pilt kirjumast kirjum, alates nn odava otsa autodest, lõpetades nimekate premium-brändidega.

Meie turul üliolulises väikekeskklassis moodustus mitmeid huvitavaid paare – nt universaalkerega Hyundai i30 ja Chevrolet Cruze’i, aga ka uue Audi A3 ja A-klassi Mercedes-Benzi, paljude hinnangul seekordse messi staari näol. Tõsi, viimaste vahele üritas kiilu lüüa luukpära ja universaali vahepealne Volvo V40, millel tuleb Volvo mudelivalikus asendada nii senist S40 kui V50.
Eesti oludes on suur tulevik kindlasti ootamas Hyundai i30 sõsarat – uut Kia Cee’di ja Peugeot väikeautot 208. Premium-poolel tõmbas huvilisi magnetina ligi BMW, kelle väljapaneku keskmes troonisid uus M6 ja 6. seeria Cran Coupe.

Suured lootused on Nissanil, kelle ideeautost Invitation võiks peagi välja kasvada järeltulija praegusele tagasihoidliku müügieduga Note’ile. Ja kuigi Subaru lööb praegu arusaadavalt kella oma uue sportauto BRZ ümber, oli praktilisest vaatenurgast lähtudes Subaru tähtsaimaks uudiseks hoopis värske Impreza.
Omaette nähtus on selles autoklassis VW Golf GTI avaversioon – kabrioletti pole Golfi tippmudeli valikus varem olnud. Ja kui kombinatsioon sportautost ja lahtise katusega autost vastumeelne tundub, siis neile pakkus lahendust Citroën – DS4 uue tippversiooni DS4 Racing näol. Tõsi, see auto on ideeauto staatuses, kuid et DS3 Racing on juba olemas, siis ei ole ühtegi põhjust, miks me peagi ka DS4 R-versiooni teedel kohata ei võiks.

Ohtralt on saaki oodata linnamaasturite konkurentsis, kus meie oludes hakkab ilma tegema kauaoodatud värske Honda CR-V. Ehkki seda autot on viimase poole aasta kestel näidatud nii Ameerikas kui Jaapanis, ei olnud euroversiooni avalikkusele veel tutvustatud. Tõsi, Euroopa näikse Hondale endiselt vähetähtis olevat, sest ehkki sisuliselt tootmisvalmis, ei jõua see auto Vanas Maailmas ikkagi enne sügist (ehk siis aasta pärast esmadebüüti USAs ja Jaapanis!) kuidagi müüki… Aga seda ei saa Hondale väga ette heitagi, sest ega Ford oma Kugaga parem pole – ka see auto jõuab meile heal juhul alles aastavahetuseks …
Nii et kuni Ford ja Honda (aga ka Mitsubishi oma uue Outlanderiga) „pidurdavad”, on võimalusi teistel. Nii CR-V-ga kui Kugaga konkureerivad kaksikud Peugeot 4008 ja Citroën C4 Aircross tegelikult teab mis uudised ei olegi, sest Mitsubishi ASX on meil juba aastaid müügil ja ega 4008 ja C4 Aircross ju ka midagi muud ole kui sellesama ASXi „kloonid”.

Kallima otsa poolt sai esitlusvalmiks uuendatud Lexus RX (ka äkilisema versioonina RX F Sport). Porsche uut väiksemat linnamaasturit kohal ei olnud (küll aga oli uus Boxster), kuid järgmist premium-klassi nelikveolist võib siiski ootama hakata – seda aga hoopis Bentleylt, kelle algselt üsna absurdsena tundunud maasturiplaan on ideeauto kuju saanud.
Märkimist väärib ka John Cooper Worksi „vääristatud” Mini Countryman, mis on esimene JCW-tähisega nelikveoline ja automaatkastiga Mini. Teatava üllatusena kipub Countrymaniks ka Fiat, sest ehkki 500L oleks nime poolest justkui pikaks venitatud 500, on see elusuuruses sellest piisavalt erinev, sobimaks ühte ritta nii Nissan Juke’i kui uhiuue Opel Mokkaga. Ja kui väheke kaugemasse tulevikku kiigata, siis olevat ka Nissani ideeauto Hi-Cross tegelikult tulevane X-Trail…

Mahtuniversaalide vaimustus on viimastel aastatel pisut järgi andnud, kuid seda kirjumaks on pilt läinud – alates pisikestest väikeauto-põhistest mikromullidest (Fiat 500L), lõpetades kaubikute baasil valminutega (nt Ford Tourneo Custom ja türklaste Karsan V1). Eestis tasub silm peal hoida hoopis Dacial, kelle senised uudismudelid on hästi vastu võetud ja kelle esimesel mahtuniversaalil Lodgy on vaatamata välimusele (kui otsida messi koledamat autot, siis konkureeriks sellele just Lodgy, kusjuures peakonkurendiks sellele tiitlile sobiks Bentley ideemaastur!) kõik eeldused Loganite ja Dusterite edu korrata.

Elektri- ja hübriidautode ümber näikse suurem meediakära vaibuma hakkavat. Ju on alternatiivsete jõuallikatega autod kui mitte juba saanud, siis vähemalt saamas osaks meie igapäevasest automaailmast. Nii ei tulnud sedapuhku enam üllatusena ka fakt, et esmakordselt Genfi autonäituse eel välja kuulutatud Euroopa aasta auto tiitel nagu ka eelmisel korral (tookord võitis Nissan Leaf) taas elektriautole läks.

Sarnased artiklid