Kehvade teede universaal
Tõnu Ojala
01.06.2017

Maastikuauto suunas tuunitud nelikveolised universaalid on tänase automaailma ühed kuumemad tegijad, olgu tegu siis Audi Allroadide või Cross Country-lisanime kandvate Volvodega – aga miks mitte ka sama loogika põhjal tuunitud-täiustatud Opelite, Peugeot’de, Volkswagenite või Škodadega. Nüüd haukab siin oma osa ka Mercedes-Benz, kelle analoogne mudel kannab lisanime All Terrain.

Nagu konkurendidki, pole MB jalgratast leiutanud vaid läinud äraproovitud teed. „Doonoriks“ on võetud tavaline E-klassi universaal, mida maastikuautolikumaks tuunitud – autol on täiendavad küljekaitsed, suuremad rattad, teise kuju on saanud nii esi- kui tagapamper ning esiosas püüab pilku maastikuautoliku disainiga esivõre. Maastikuautost jääb All Terrain siiski kaugele ja ka otseste konkurentidega pole siin võidu jooksma hakatud – kui nt Volvo V90 Cross Country kliirens on koguni 210 mm, siis Mercedes-Benz lepib selles klassis üsna tagasihoidliku 156 mm-ga. Samas ei saa universaalkerega sõiduautost nii või teistii ühegi valemiga päris maasturit – nii et antud juhul on tegu autoga, mis kuskil uuselamurajoonis või metsateel iga konaruse taha toppama jääda ei tohi.

Tavalise E-klassi universaaliga võrreldes on All Terrain siiski 29 mm kõrgem, millest pool langeb tavamudelist suuremate rehvide arvele ning teine pool tavalisest kõrgemaks seadistatud veermikule. Alla 35 km/h kiirusega liikudes saab autot tõsta kuni 20 mm võrra – seda menüüst All Terrain-sõidurežiimi valides, mis lisaks kõrgusele ka elektrooniliste sõiduabide tööd muudab.

Erinevalt tavalisest E-klassist on All Terrainil nelja sõidurežiimi asemel neid valikus viis, lisaks saab auto kõrgust muuta ka manuaalselt. Õhkvedrustus võimaldab kolme erinevat nivood, seda kuni 35 mm-ni välja.

Esimesena tuuniti „maasturiks“ neljasilindrilise 143 kW diiselmootoriga E 220 d 4MATIC, All Terrainide mudelivalik on aga täienemas ning peagi lisandub kuuesilindrilise diiselmootoriga versioon. Mõlemad mudelid varustatakse 9käigulise automaatkastiga ja pole mõtet lisadagi, et All Terrain tähendab üheselt nelikvedu.

Eesti oludes saab maasturisugemetega E-klassi alates 56 100 eurost – see tähendab, et analoogse nelikveolise E 220 d-ga võrreldes lisab All Terrain auto hinnale 3180 eurot.

Sarnased artiklid