Kasvuraskustega pisi-Volvo
Martin Harak
01.01.2015

Asjalik ja stiilne S40/V50 oli esialgu rohkete lastehaigustega, kuid vanemas eas ühele korralikule Volvole kohaselt mõnede eranditega üsna pommikindel. Mõnele aspektile tasuks siiski tähelepanu pöörata.

Volvo on vähemasti nii kaua, kui keegi mäletab, tähendanud alati mingit turvalisuse ja praktilisuse koosmõju sümbioosi. Näiteks seati kuulsa 850 projekteerimisel eesmärgiks mahutada selle pakiruumi standardne euroalus, ühtlasi oli aga tegemist omas ajas väga turvalise ning klassikaliselt maitsekat Rootsi disaini ühendava sõidukiga.
Kui S40/V50 eelkäijat toodeti kahasse Mitsubishi Carismaga, siis 2004. aastal ilmavalgust näinud teine põlvkond oli suguluses hoopis Ford Focuse ning Mazda3-ga. Kui eelmisel mudelil kandis universaal tähist V40, siis uuel V50. Uus mudel sai mõistagi turvaline, sest tegemist on ikkagi Volvoga, EuroNCAP-i testi 5tärnine tulemus polnud seetõttu kellelegi üllatuseks. Koostati S40 ja V50 Belgias asuvas koostetehases.
Pisi-Volvo perekonda kuuluvaks võib tinglikult pidada veel omapärase välimusega luukpära C30 ning kupeekabrioletti C70. Hoolimata sellest suutis S40/V50 ise suurendada osakaalu noorema ostjaskonna seas peaaegu viiendiku võrra, tuues omakorda uue Volvo omaniku keskmise vanuse oluliselt allapoole.
Parendusi S40/V50 kallal viidi rohkete tagasikutsumiskampaaniate näol pidevalt läbi, üks ja suurem visuaalne mudeliuuendus sai teoks 2007. aastal. Tootmine lõpetati 2012. aastal, mil nii sedaani kui universaali asendas ainult universaalkerega uus V40. Tagasikutsumisi jõuti selle aja jooksul teha meeletult, mis aga ei tähenda, et tegemist oleks mingi lootusetu autoga. Pigem vastupidi, pärast vigade kõrvaldamisi pole täheldatud nende uuesti tekkimist.

Loe lähemalt jaanuari Tehnikamaailmast.

Sarnased artiklid