Kas vähem on parem?
18.11.2013

Volvo käivitas uhke mootorireformi – kogu jõuallikate valik viiakse üle ühele platvormile ning tulevikus kohtab Volvodel maksimaalselt neljasilindrilisi mootoreid.

Volvo on aastaid toetunud võõrastele jõuallikatele – olgu tegu siis Renault’, Land Roveri, Fordi, PSA või koguni Yamahaga. Kui Rootsi autotööstuse uhkus mõned aastad tagasi hiinlaste poolt üles osteti, mõjus see paljudele külma dušina, kuid täna tuleb tõdeda, et täpselt nagu Jaguar ja Land Rover said brittide alt pääsedes hindude käe all uue hingamise, toimub see ka Volvoga.

Mudelivaliku osas pole Volvol viimasel ajal suuremaid „pomme” välja käia olnud – põhiliselt käib olemasolevate mudelite „tuunimine” – seda enam tundub aga toimuvat lava taga. Tõsi, hiljutise Frankfurdi autonäituse staariks olnud ideeautol Concept Coupe on siiski kõik eeldused vähemalt väikeseeriaautoks saada, seni on aga Volvo pommuudiseks äsja esitlusküpseks saanud seeria uusi jõuallikaid.

Turbomootorite võidukäigu ajal pole mootori töömaht juba ammu teab mis näitaja ning nüüd väidab Volvo, et pole seda ka silindrite arv. Peaasi et õhk – ja õhku peab olema võimalikult palju – neist silindritest läbi käiks! Minevikuks on saamas ajad, mil Volvode kapoti all võis kohata nelja-, viie-, kuue- või suisa kaheksasilindrilisi jõuallikaid. Nii et edasi on lihtne – kui Volvo, siis on silindreid neli (või vähem!). Seega minnakse senise kaheksa erineva mootori pealt sisuliselt üle ühele jõuallikale – või kui täpsem olla, siis siiski ühele platvormile ehitatud erinevatele jõuallikatele.

Loe lähemalt novembri Tehnikamaailmast.

Sarnased artiklid