Kahe auto asemel
Tõnu Ojala
11.12.2015

Kuigi asjaosalisele endale see võrdlus ei meeldi, üritab Renault Talismaniga „Peugeot’d teha“. Paar aastat tagasi asendusid Peugeot 407 ja 607 uue 508-ga ning nüüd saabus Renault Laguna ja Koreast imporditud Samsung SM5 sõsara Renault Latitude kohale Renault Talisman. Prantslased ise selle võrdlusega päri ei ole ja nende silmis ei ole Talisman mitte millegi asendaja, vaid täiesti uus tegija.

Ehkki keskautode osakaal tänu kõikvõimalikele maasturitele kahaneb, tõestavad nii VW Passat, Škoda Superb kui Ford Mondeo, et maha kanda on seda „liiki“ veel vara. Tõsi, seni pole Renault käekäik selles segmendis kiita olnud. Mingistki tulemusest sai viimati rääkida aastal 2010, kui ARK luges kokku 59 Lagunat – pärast seda on numbrid püsinud vahemikus 3–11 autot aastas. Näiteks Peugeot 508 jõudis mullu 171 autoni ja ega seegi teab mis näitaja olnud – olukorras, kus Toyota Avensiseid lisandus ligi 600 ja VW Passat ründas 400 auto piiri.
Seega tuleb Renault’l nüüd nullist tõusu üritada. Kerge ei saa see olema, sest ehkki autot on Talismani näol enam kui küll, on prantslased alahinnanud tõika, et rivaalidel juhatavad hinnakirja sisse väikese bensiinimootoriga ja baasvarustusega mudelid.
Selliste Superbide, Avensiste või 508-te hinnatase jääb alla 20 000 euro, kuid Talismanil algab hinnakiri 22 260 eurot maksva väikese diiselmootori ja Zen-varustustasemega mudelist ning bensiinimootoriga mudelite puhul pole millestki rääkida allpool 25 580 euro taset. Need numbrid on rivaalide analoogsete jõuallikate ja varustuspakettidega võrreldes konkurentsivõimelised, kuid enne tuleb Renault’ turundajatel baashinnast ära ehmatatud klient Talismani vastu üldse huvi tundma saada.
Talisman on mõõtmetelt üsna uue Škoda Superbi kanti. Auto kogupikkus on 485 cm ehk siis omaaegsest luukpära-Lagunast on seda koguni 15 cm enam. Telgede vahe on veninud 5,5 cm võrra ehk siis sisuliselt on Renault naasnud segmenti, kus omal ajal asus Safrane ja mille „aseainena“ mõned aastad tagasi Samsung SM5-st Renault Latitude sai.
Lipulaevale kohaselt leiab varustusnimekirjast ohtralt nii kõikvõimalikke elektrilisi juhiabisid kui erinevaid internetipõhiseid vidinaid. Tippmudelite varustusse kuulub ka 4Control-süsteem, mis seob endas neljarattaroolimise ja aktiivvedrustuse (paraku oligi Renault esitluseks kohale veeretanud vaid Initiale lisanime kandvad tippmudelid – nii et küsimus, millised saavad olema tavaautod, jäi vastuseta). Nagu see Renault’del viimasel ajal olema kipub, on ka Talismanil korralik „bling-faktor“ – kui auto menüüdesse (need on sarnaselt Kadjariga eestikeelsed – tõsi, endiselt mõningate vigadega) sukelduda, saab lõpmatuseni mängida nii armatuurlaua kujunduse kui sõitjateruumi valgustusega.
Mootorivalik koosneb kahest bensiini- ja kolmest diiselmootorist. Mõlemad 1,6liitrised bensiinirüüpajad kombineeritakse topeltsiduriga 7käigulise automaatkastiga, diiselversioonidel automaatkastides on käike kuus. Kaht väiksemat diislit saab ka manuaalkastiga, suurim ongi valikus vaid automaadiga.

Sarnased artiklid