Juuli - ikka sama hooga edasi
15.09.2012

Seda, et Eestis võetakse juulis esmaselt arvele pea 1800 uut sõiduautot, pole nähtud juba aastaid. Ja isegi kui arvestada, et see 1800 sisaldas ka 119 sotsiaaltöötajate elektriautot, on ometi tegu tulemusega, mis jääb alla vaid aastate 2006–2008 „paratulemustele”, mil Eesti autoäri ainult rekordeid tunnistas.

Kui mõni autostatistikast huvitatud välismaalane juhtuks Eesti tänavustesse registreerimisandmetesse süvenema, ei saaks ta mitte millestki aru. Kuidas on võimalik, et nii aprillis, mais, juunis kui juulis troonib mudelite pingerea tipus mitte mõni Toyota või Volkswageni massiauto, vaid hoopis elektriauto Mitsubishi i-MiEV?
Tänavuse aasta jooksul on neid Eestis arvele võetud juba 434 (lisaks veel mullusesse aastasse jäänud poolsada autot), mis aasta lõikes ei anna siiski enamat kui kolmanda koha Toyota Avensise ja Škoda Octavia järel.
Eestis kohapeal selline paradoks mingit erilist elevust ei tekita, sest CO2-kvoodi müügi tulemusena siia jõudnud siniste elektriautokestega oleme tänaseks juba üsna harjunud – neid kohtab nüüd üle Eesti, kus nad kohalike sotsiaaltöötajate käsutuses ka aktiivses kasutuses vuravad. Kokku peaks neid Eestisse tarnitama tervelt 507, nii et ehkki kõige kõrgemate kohtade ajad edetabelites võiks nüüdseks olla ajalugu, peaks i-MiEV-e siiski veel mitukümmend tükki juurde tulema.

Markide osas pilt teine
Ehkki mudelite lõikes „lammutab” ridu tänu pidevalt saabuvatele elektriautode partiidele Mitsubishi, ei vii see lühikese pingi tõttu (kõik muud Mitsubishi mudelid on samal ajal statisti rollis) seda Jaapani tootjat autoturu suurimate tegijate sekka. Markide lõikes on Eestis jäme ots ikka kindlalt Toyota käes ja nii oli see ka juulis, mil Toyota 221 autoga Volkswageni ees esikoha võttis. Aasta vahekokkuvõttes peab Volkswagen siiski leppima koha võrra kehvema positsiooniga, sest Škodasid on seitsme kuuga arvele võetud 45 auto võrra enam. Need kolm on ka ainsad, kes seitsme kuuga kolmekohalise arvuni jõudnud.
Seitsme kuuga võeti Eestis arvele 11 957 uut sõiduautot ehk 2202 võrra enam kui mullu sama ajaga. Terve 2010. aasta müüginumber on nüüdseks juba kuhjaga täidetud – kaks aastat tagasi jäi kogu aasta tulemuseks 10 299 autot (rääkimata 2009. aastast, mil isegi 10 000 auto piir jäi ületamata).
22,6% kasv eelmise aastaga võrreldes lubab aasta lõpuks oodata tulemust kusagil 21 000 auto ligi. Tänavused suvekuud on möödunud aastatagustega võrreldes tunduvalt paremini – kui juunis edestati 2011. aasta sama kuud pea 35% võrra, siis juulis kirjutati plusspoolele koguni 39%.

Pildiallkirju:
Mitte küll päris aus konkurents, aga statistika on julm ning nii oli elektriauto
Mudelite pingerida on Eestis üsna stabiilselt paika „loksunud“ – lisaks i-MiEV-le on sinna sel aastal võrreldes 2011. aastaga sisse trüginud vaid Toyota Auris (pildil) ja Kia Sportage.

 

Uute sõiduautode esmaregistreerimised
Mark 2012. a 7 kuud Vrdl 2011. a
1 Toyota 1621 +754
2 Škoda 1057 +28
3 Volkswagen 1012 +182
4 Peugeot 760 -23
5 Nissan 710 +147
6 Mitsubishi 619 +351
7 Renault 553 -134
8 Honda 551 -20
9 Subaru 531 +31
10 Ford 530 +12
11 Kia 524 +291
12 Hyundai 482 +83
13 Citroën 351 -4
14 Opel 335 -91
15 Dacia 314 +139
16 Volvo 251 +30
17 Chevrolet 243 +145
18 Audi 231 +100
19 Seat 211 +72
20 BMW 196 +44
21 Mercedes-Benz 167 +44
22 Mazda 136 -14
23 Suzuki 108 -96
24 Lexus 100 +54
25 Land Rover 88 +56
26 Jeep 71 +17
27 Fiat 70 -6
28 Porsche 43 +14
29 Mini 21 +6
30 Alfa Romeo 18 +8
31-32 Bentley 8 +5
31-32 Jaguar 8 0
33 Infiniti 4 +2
34-35 Lamborghini 3 +1
34-35 Cadillac 3 +1
36-39 Omavalmistatud 2 +2
36-39 Maserati 2 +1
36-39 Dodge 2 -6
36-39 Chrysler 2 -12
40-43 Aston Martin 1 +1
40-43 Ferrari 1 0
40-43 Lotus 1 -1
40-43 Saab 1 -13
Matkaautod 15 #N/A
Kokku 11 957 +2202
Mudelite TOP 10
Mudel 2012. a 7 kuud
1 Toyota Avensis 482
2 Škoda Octavia 448
3 Mitsubishi i-MiEV 434
4 Nissan Qashqai 410
5 Subaru Legacy 327
6 Renault Mégane 318
7 Toyota Auris 265
8 Kia Sportage 250
9 Volkswagen Golf 249
10 Škoda Superb 235

Sarnased artiklid