Juubilarist Civic
Tõnu Ojala
15.03.2017

Aprillis Eesti teedele jõudev uus Civic tähistab juubelit, olles sellenimelise mudelirea 10. põlvkond. Otsa teeb lahti aprillis meie teedele jõudev viieukseline luukpära, paar kuud hiljem on oodata ka sedaani.

Honda kinnitusel on tegu kõige sportlikuma Civicuga selle nüüd juba 45 aasta pikkuses ajaloos ja seda mitte ainult välimuse poolest. Kere on senisest märgatavalt jäigem, varustuses on mõndagi üle võetud praeguselt Type-R-lt (rooliülekande juures olevat aga välja otsitud koguni superauto NSX joonised!), muuhulgas on asendatud eelmise põlvkonna torsioontagavedrustus moodsama multilink-lahendusega jne. Auto on senisest pikem ja laiem kuid madalam (seega on ka raskuskese madalamal) – seegi mõjutab sõiduomadusi paranemise suunas. Ka juht ise istub nüüd 3,5 cm allpool – seda tänu sellele, et seni esiistmete all asunud kütusepaak koliti selle tavapärasemasse kohta tagasilla naabruses.

Rooli taha istudes on lisaks madalamale sõiduasendile suureks muutuseks loobumine senisest mitmeosalisest näidikuplokist, nüüd on kõik „kellad“ (ehkki osutiga näidikuid Civicul kui digiajastu lapsel tegelikult ei olegi) tavapäraselt rooli taga. Mootorivalikus on 1liitrise kolmesilindrilise turbomootori kõrval (129 hj) teiseks bensiinimootoriks 1,5liitrine VTEC Turbo, mil võimsust 182 hj. Lisaks veel hiljem lisandub 1,6liitrine diisel ja mõningatel andmetel ka hübriid. Mõlemat bensiinimootorit saab lisaks kuuekäigulisele manuaalkastile ka CVT-kastiga, mis vaatamata variaatorile viitavale lühendile igati tavakasti kombel toimida suudab. Kes Civicu sportlikust iseloomust võimalikult palju välja pigistada soovivad, peaks valima kombinatsiooni suuremast mootorist ja manuaalkastist – samas ei ole midagi ette heita ka väiksemale mootorile ning ka suurimad variaatoriskeptikud peavad tunnistama, et Civicu juures on jaapanlastel õnnestunud võimatut teha ning ka CVT-kast täiesti korralikult toimima saada. Premium-varustuspaketis keskkonsoolile lisanduv Dynamic-nupp muudab amortisaatorite jäikust, hoides autot teepinnaga paremini kontaktis. Kes Type-R-ga kokku puutunud, teab, et selline lahendus oli varem saadaval just sel autol, kuid nüüd on see kättesaadav ka „lihtsurelikele“. Sportliku ja jäigavõitu vedrustuse juures tuleb muidugi arvestada asjaoluga, et samal ajal sportlikusse lisandumisega kasvab ka autosse kostev müratase ja seda eriti 17tollise rehvimõõdu korral (sellest väiksemat 16tollist kohtab vaid baasversioonil). Et erinevalt paljudest teistest Euroopas massidele suunatud autodest on Civicu disainimisel jäme ots jäetud jaapanlastele, on ka tulemus... teistsugune. Mingit VW Golfile või Hyundai i30-le omast „poliitilist korrektsust“ siit otsida ei maksa ning Civic on selgelt omanäoline, sundides pilku pöörama ka neid, kes ise igapäevaselt Honda roolis ei istu. Kuna aga viimased Civicu mudeliperekonnad on täpselt samamoodi „teistsugused“ olnud, siis võib üsna veendunult öelda, et üldiselt väga mudelitruud Civicu kliendid leiavad sarnaselt eelmistele ka nüüd uue mudeli üles.

Sarnased artiklid