Hyundai i40
Tõnu Ojala
12.08.2011

Hyundai seab oma uuele keskautole i40 ambitsioonika sihi – juba 2012. aastal peab i40 olema Euroopa keskautode turu TOP5-s ja selleks tuleb sealt välja tõrjuda ei keegi muu kui Toyota Avensis.

Omaaegne Hyundai Sonata üritas mõnel pool tõsiselt keskautode turul tegijate sekka trügida, kuid midagi jäi siis veel puudu. Vahepeal keskendus Hyundai Euroopas muudele segmentidele ja edukalt – nii i30, i20 kui ix35 lähevad kaubaks hästi ning nüüd oli käes viimane aeg ka keskautode seas uus katse teha.
4740 mm pikkusena peab Hyundai i40 kannale astuma eelkõige juba nimetatud Toyota Avensisele, aga ka Mazda6-le, Honda Accordile, VW Passatile ning pisut suurematele Ford Mondeole ja Opel Insigniale.
Veidi harjumatult on paika pandud i40 turuletoomise kalender. Kui tavaliselt näeme keskklassis esmalt sedaani ja seejärel muid keretüüpe (või toimuvad nende esitlused samaaegselt), siis Hyundai pidas paremaks teha avalöök universaaliga ja alles seejärel sedaan välja tuua. Et aga Euroopas on selles klassis universaalide osakaal tänaseks tõusnud üle 50% (mõnel pool pole mitmetel autotootjatel sedaane enam isegi müügis), on sellele keretüübile avalöögi andmise õigus igati loogiline.
Mõlemat keretüüpi on mitmetel autonäitustel küll juba ammu esitletud, kuid Eestisse peaks universaalkerega i40 saabuma septembris-oktoobris, sedaani näeme aga alles märtsis 2012.

Euroopa korealane
Ajad, mil Korea autod endast anonüümseid ratastel kaste kujutasid, on tänaseks ajalugu ning ka i40 disain pärineb Hyundai disainikeskusest Rüsselsheimist Saksamaal. Auto sportlik ja lennukas disain baseerub mõne aasta tagusel ideeautol Genus, LED-põhised esituled ja efektne disain toovad vägisi silme ette premium-autod. Auto näeb tervikuna välja nägus ja ehkki siin-seal on kõlanud arvamusi, et disainiga on isegi liiale mindud (teatav analoog mõne aasta taguse Honda Civicuga, mis suure hooga tähelepanu keskmesse tõusis, et sealt siis sama kähku kaduda), paistab i40 üldiselt konservatiivset joont hoidvate rivaalide kõrval hästi silma ja elu peab näitama, kas peale jääb alalhoidlik suund või Hyundai julged jooned.
Sama lennukus jätkub ka siseruumi kujunduses, mis on värske ja kus ka materjalid igati tasemel.
Sõitjateruum on avaramaid omas klassis, tagaiste toob meelde koguni Škoda Superbi. Samasugune avarus jätkub ka pakiruumis, mis tavaolukorras mahutab 553 liitrit, istmete kokkupaneku järel aga 1719 liitrit ning selles osas suudab konkurentidest vastu seista vaid Volkswagen Passat. Nii et i40-l on kõik eeldused, et tõusta sarnaselt Škoda Superbiga ka üheks taksojuhtide lemmikuks!

Mitte enam odav
i40 mootorivalikus on kaks 1,7liitrist diiselmootorit, võimsusega vastavalt 115 ja 136 hj, ning kaks bensiinimootorit – 135 hj 1,6liitrine ning uus 2liitrine 177 hj otsepritsega GDI. Valiku tähtsaimateks liikmeteks kujunevad eeldatavasti just diiselmootorid, Hyundai usub, et D-segmendis, kus diiselmootorite osakaal Euroopas on üle 75%, saab just 136 hj 1,7 CRDi diiselmootor populaarsemaks valikuks ja tervikuna peaks diisel- ja bensiinimootoritega i40 müük jagunema suhtes 65/35. See on igati loogiline ka sõiduomadusi ja ökonoomsust silmas pidades – ka sõidumõnu pakub tänu headele momendinäitudele enam just diiselmootor.
Muljetavaldav on ka diiselmootorite madal kütusekulu. Kiirel sõidul on numbrid muidugi teised, kuid tehaseandmete põhjal jääb keskmine näit n-ö lahjemal (st 115 hj) versioonil tasemele 4,3 l/100 km. Võimsamal versioonil kulub kütust samal ajal 0,2 l võrra enam.
Automaatkasti (seejuures roolitaguste labadega!) saab vaid võimsamate mootoritega – st 136 hj diisli ja 177 hj bensiinimootoriga. Nii manuaal- kui automaatkast on kuuekäigulised ja kui diislil töötab see kombinatsioon etteheideteta, siis bensiinimootoriga i40 jääb tänu automaadile selgelt uimaseks ning ka kütusekulu näit ronib lubamatult kõrgele.
Ajad, mil Korea autod konkurentidest oluliselt odavamad olid, kipuvad tänaseks ajalugu olema, ning pole ime, et tänapäeval mõne Avensise, Passati või Mondeo odavamaltki saab. Küll aga on varustusnimekiri endiselt see koht, kus korealased konkurentidele peavalu tekitavad. Nii ka seekord – LED-põhised päevatuled, automaatne sõiduruumi ventilatsioon, kallutatava seljatoega tagaistmed, nahkkatte ja soojendusega rool, ohtralt juhti abistavat elektroonikat jpm. Lisavarustuse lehelt leiab veel samapalju lisa – kuni reajälgimissüsteemi, elektrilise tagaluugi ja automaatse parkimissüsteemini välja. Nii et kui need kõik juurde liita, võib juhtuda, et auto, mis alul tundus odav, pole seda mitte.

Sarnased artiklid