Hyundai Genesis Coupe
Tõnu Ojala
16.06.2011

Aasia autotootjatel – nii jaapanlastel kui korealastel – on mudelivalikus hulganisti autosid, millest Euroopas suurt midagi ei teata. Üks selline auto on Hyundai Genesis – Audi A6 mõõtu esinduslik sedaan, mis Euroopas mõnel pool küll isegi hinnakirjas, kuid mille müüginumbrid Vanas Maailmas siiski sisuliselt olematud. Kui sedaan-Genesisest ei teata meil praktiliselt midagi, siis selle kupeeversioon on nüüd Eestiski olemas.

Uustulnuk trügib seejuures tõsimeeli klassikaliste nn vana kooli sportautode pärusmaale – seda tänu oma vabalthingavale ligi 4liitrisele mootorile (sel juhul võiks see V6 asemel muidugi veel V8 olla!) ja tagaveole.
Keskklassi kupeede mudelivalik on viimasel kümnendil oluliselt kokku tõmbunud, lähiminevikust on ajalukku kadunud nii Opel Calibra, Ford Cougar kui Toyota Celica. Väga tihedat konkurentsi Genesis Coupé’l seega karta ei ole, kuid asjale reaalselt vaadates – ega seda masti autode ostjaskond teab kui suur olegi. Muidugi ei saa päris kõrvale jätta ka selliseid autosid nagu nt BMW Z4, Nissan 370Z, Mazda RX-8 ja Alfa Romeo Brera, kuid need on oluliselt väiksemad ja nendest kahe ajad on kas juba ümber või kohe ümber saamas.
Ega kupee-Genesis nii väga Euroopat silmas pidades tehtud olegi, korealastel on meeles mõlkunud pigem sellised tegijad nagu Ford Mustang või Infiniti G37. Euroopa oludes on need juhukülalised, siinmail on kupee-Genesise otseseimateks rivaalideks BMW 3. seeria Coupé ja Mercedes-Benzi E-Coupé, teatud mööndustega ehk ka Renault Laguna ja Peugeot 407 kupeeversioonide tippmudelid. Võimsuse osas prantslastest vastast siiski ei ole – ning peale selle on prantslased (erinevalt BMWst) hoopis esiveolised. OK, sama mõõtu autodest võiks ju välja tuua ka Aston Martin DB9, aga see võrdlus pole mingilgi moel kohane…

Samm uude klassi
Sportlikke kupeesid on Hyundai juba aastaid pakkunud, kuid omaaegne Coupé oli hoopis teist masti auto, olles Genesisest tervelt 23,5 cm lühem. Ka on nüüdse mudeli võimsusnäitajad teisel tasemel – kui tookord saime rääkida 105–167 hobujõust, siis nüüd koguni 303st (tõsi, eksisteerib ka 2liitrise turbomootoriga 214 hj mudel, kuid seda meie turul ei pakuta). See teeb Genesis Coupést oodatult kiireima seeriatootmises oleva Hyundai, mis kiirendab nullist sajani 6,3 sekundiga ja mille lõppkiirus küünib 240 km/h-ni. Neid numbreid tuleb igati tõsiselt võtta ja ehkki elektroonilised abimehed saab soovi korral ka välja lülitada, tasub enne nupule vajutamist tõsiselt järgi mõelda, sest pisut üle 1,6tonnise tühimassiga kupee võib gaasipedaaliga hooletu ümberkäimise puhul väga kergesti oma teed minna…
Ehkki nime poolest Genesis, erineb kupee sedaanist oluliselt. Väikeseks ei saa teda muidugi nimetada, kuid 4,63 m pikkusena on ta sedaanist siiski enam kui 30 cm võrra lühem. Ka telgede vahe on kupeel märgatavalt väiksem, mistõttu on ta siiski pigem 2+2kohaline, tagaiste päris täit mõõtu välja ei anna.
Üheks ühisosaks on 3,8liitrine V6-mootor, kuid erinevusi on siingi – teatava üllatusena on sportlikul kupeel võimsust 35 hj võrra vähemgi. Ette paigutatud mootoriga tagaveolise Genesis Coupé raskusjaotus esi- ja tagasilla vahel on 55 : 45. Mootori paariliseks on ZFi kuuekäiguline automaatkäigukast, kus ka käsitsi käike vahetada saab, kasutades selleks kas käigukangi või roolil asuvaid hoobasid.
Varustustase on kupee-Genesisel tippklassist, sinna kuuluvad ESC, nahksisu, automaatne kliimaseade, 8 kõlariga helisüsteem Infinity Premium Sound koos kuue plaadi CD-vahetaja ja iPod-ühilduva AUX/USB-ühenduspesaga, 19tollised (!) valuveljed, püsikiirushoidik, tagumised parkimisandurid, võtmevaba sisenemis- ja käivitussüsteem jpm.
Muidugi teeb kõik see Genesis Coupé meie turu mitte ainult kõige kiiremaks ja eksklusiivsemaks Hyundaiks, vaid paraku ka kõige kallimaks – 38 000 eurot ehk vanas rahas ligi 600 000 krooni pole mingi peenraha! Mingit müügihitti temast seega ei saa, kuid korealaste autotööstuse järgmisele tasandile jõudmise omalaadseks tunnustuse saab seda pidada küll.

Sarnased artiklid