Hirmkallis Golf
Tõnu Ojala
11.11.2015

Pistikhübriidversiooni lisandumine venitab VW Golfi hinnavahemiku enneolematult laiaks. Kui seni lõppes tava-Golfide hinnakiri veidi allpool 30 000 eurot, siis Golf GTE trügib oma hinnaga juba elektrimootoriga e-Golfi lähedale.

Oleme Volkswageni mudelitähiste laiendina harjunud täheühendiga GTI, kuid viimasel ajal kohtab ka täheühendit GTE. Volkswageni „keeles“ tähistab see pistikhübriide, mis nüüdseks olemas Passati, Golfi ja hiljutise Frankfurdi näituse järgselt ka Tiguani mudelivalikus.
Volkswagenile omaselt ei paista ka GTE-versioon tava-Golfide rivist millegi erilisega silma. Suurimaks muudatuseks on sarnaselt teiste elektri- ja hübriid-Volkswagenitega omalaadseteks „kaubamärkideks“ saanud C-kujulised LED-tuled auto esiotsas. Auto sõitjateruumis torkab silma sinise niidiga läbiõmmeldud nahksisu ning hoolikamal vaatlusel avastab silm ka väikeseid muudatusi näidikuplokis. Tuttavad on samuti 1,4liitrine bensiinimootor ja DSG-automaatkast, mis antud juhul kuue-, mitte seitsmekäiguline.
Ehkki pistikhübriidiga saab põhimõtteliselt sõita nagu suvalise sisepõlemismootoriga sõiduautoga, tuleks sellist autot omades siiski elektriauto omaniku moodi mõelda – pöörata tähelepanu sõidurežiimile, tuule suunale ja tee reljeefile, jälgida kütuse- ja energiakulu...
Nagu tänapäeva pistikhübriidide puhul tavaline, suudab ka Golf GTE vähemalt tehnoandmete põhjal kuni 50 km elektri jõul läbi sõita ning edasine (nii sõit kui akude laadimine) jääb 1,4liitrise bensiinimootori hooleks. Kui E-mode tähendab vaid elektri jõul liikumist, siis GTE-režiimis pannakse bensiini- ja elektrimootori koostöös välja kõik 204 hj. Nende kahe äärmuse vahel on keskses rollis bensiinimootor, mis samaaegselt viib autot edasi kui laeb ka akusid. See võimalus kulub marjaks sõidul piirkondadesse (nt linnasüdametesse), kus sisepõlemismootori kasutamine keelatud – sel juhul võib kindel olla, et bensiini- või diislipõletajatele kehtivast keelumärgist edasi saab juba elektriga.
Kui peaks tarvis olema ja akus on piisavalt voolu, saab GTE-d tõesti elektriautona pruukida. Ehkki paberil on Golf GTE kütusekuluks 1,5 l/100 km, sõltub reaalne number siiski paljudest tundmatutest – kas või sellest, kui palju sõidetakse. On ju selge, et põhimõtteliselt saaks esimesed 50 km (hea küll, reaalses elus siiski veidi vähem) ka bensiini kulutamata läbida, kuid edasi tuleb juba bensiinimootorile toetuda ja seega kasvab keskmine kulunäit iga läbitud kilomeetriga
Hind on valus teema. Piisab lisavarustuse lehelt paari-kolme vidina juurde tellimisest, et hinnalipikule kuvatav number neljaga algaks. Seega võib arvata, et kui Passati puhul annab GTE-st tuleneva lisahinna veel ära „peita“ (meenutagem kas või hübriidautode võidukäigu algust kümmekond aastat tagasi – sealgi läks asi käima kallimate autode otsast), siis Golfi puhul jääb sellise lisanimega mudel vähemalt meie oludes ülimaks harulduseks.

Sarnased artiklid