Hiina ime
01.04.2014

Hiina väikekaubikud ja -veokid ei ole meil päris võõras teema – aeg-ajalt on ka Tallinna tänavatel näha olnud Dongfenge, mille esiosa kujundus imiteerib kahtlaselt BMW esiosa kujundust (autodest hoopis paremini teatakse Eestis siiski seda marki traktoreid). Mis imeloom on aga DFSK?

Umbes 20-25 aastat tagasi, mil Eestit hakkasid üle ujutama „välismaised” autod, olid esimeste Soomest meile jõudnud neljarattaliste seas miniatuursed Jaapani päritolu minikaubikud ja -veokid, mis vahetasid kiiresti välja omaaegsed Žukid ja Multicarid. Marke oli erinevaid – küll Toyotasid, küll Subaruid, küll Daihatsusid, küll Suzukisid. Ja ehkki Jaapanis vuravad sellised imeliikurid tänapäevalgi ringi, siis Euroopas neid sama hästi kui ei kohta.

Pool sajandit pärast jaapanlaste Euroopasse tulekut üritavad sama teha hiinlased. Pea kümmekond aastat on üritatud ja siiani edutult. United Motorsi katsest Brilliance’e müüa kirjutasime TMis juba 2008. aastal, veelgi varasemasse aega jääb tollase Premium Motorsi Landwind. Küll aga on hiinlased vahepeal pannud käpa peale Volvole (Geely) ning ostnud arvestatava osa PSA Peugeot Citroënist (seesama Dongfeng).

DFSK näib esmapilgul olevat täiesti tundmatu mark, kuid kui seda lahti dešifreerima hakata, koorub sellest välja sellesama Dongfengi ja teise Hiina tegija Sokoni ühisfirma. Nii pole ime, et DFSK kaubikud on sisuliselt needsamad mõne aasta tagused BMW välimusega Dongfengid.

Uuri lähemalt aprilli Tehnikamaailmast!

Sarnased artiklid