Ford Mustang V6 Coupe Premium Aut.
Velimatti Honkanen
15.02.2011

Ford Mustangi ametlikult Euroopas ei müüda, kuid seda enam on tegu põneva autoga. Põnevust lisab veelgi viimane mudeliuuendus, kus enim on toonud muutusi mootoriruumis.

Ford Mustang üllatas Ameerika autoavalikkust aastal 1964, luues nn poniautode klassi. Sealses mõõtkavas väike, kuid hea väljanägemisega ja odav auto (põhines muide Ford Falconil) sai endale peagi konkurente. Praeguse, 2004. aastast pärineva mudelipõlvkonnaga sai Mustang tagasi just selle omaaegse fluidumi.
Mustangi mootorivalik on alati baseerunud V6- ja V8-jõuallikatel (esimene baasmudelil, teine GT- ja Shelby-versioonidel).
2011. aasta mudel tuli USAs välja sealsete tavade kohaselt juba aasta enne õiget aega. Suurimad muutused puudutavad jõuülekannet, kusjuures uuendatud on nii mootoreid kui käigukaste. Mootorid on nüüd alumiiniumsulameist, endisest kergemad, võimsamad ja ökonoomsemad.
V8 töömaht on kasvanud 4,6 liitrilt 5 liitrile, arendades nüüd 307 kW ja 530 Nm (senisest vastavalt 75 kW ja 90 Nm enam). Veelgi suurema hüppe on teinud V6 – uus mootor vahetab lõpuks ometi välja enam kui 40 aasta vanuse jõuallika, mis oma 154 kW-ga oli ammu ajale jalgu jäänud. Nüüd on võimsust sisuliselt sama palju kui vanas V8-s ja väänet 55 Nm võrra enamgi.
Mõlemal mootoril on neli klappi silindri kohta ja muutuv klapiajastus. Nii V6- kui V8-mootorit kombineeritakse endiselt nii manuaal- kui automaatkäigukastiga, kuid käikude arv on mõlemal juhul kasvanud kuueni.
Muudest uuendustest väärib märkimist elektriline roolivõimendi, see korrigeerib ka auto kaldumisel tekkivaid väändejõude. Oluliselt on muudetud on ka auto vedrustust.

Pole sportauto
Odavaima uue Mustangi saab USAs pisut enam kui 22 000 dollariga ehk umbes 16 500 euroga. Enam-vähem sama palju maksab sealmail ka Toyota Prius või veidi parema varustusega Honda Civic! Audi A3-ga samas hinnas on aga juba Mustang V8!
Prooviautoks osutus V6-mootori ja automaatkastiga versioon, mis peaks olema mugavust taotleva autoostja esmaeelistuseks. Kohe esimesed meetrid tõestasid, et sportautoks sellist Mustangi siiski pidada ei saa, auto on oma olemuselt rahulik ja kannatab pigem välja võrdluse mõne USA sõiduautoga.
Ehkki rool pikisuunas reguleeritav ei ole, leiab sobiva sõiduasendi hõlpsasti. Nähtavus on hea igas suunas ja juhtseadmed hästi käsitsetavad. Konkreetse auto lisavarustusse kuulusid suure ekraaniga naviseade ja tagurduskaamera, mis lisasid luksust ja mugavust, muus osas oli tegu üsna baasversiooniga.
Mootor teeb lubavalt isast häält ja ehkki V8-le omane bassitämber puudub, ei teki suurtel pööretel V6-le tavalist kiledust. Osaliselt saab seda seletada ka koos uue mootoriga kasutusele võetud topeltsummutiga.
Tavaoludes toimuvad käiguvahetused kiiresti ja puhtalt, sõit on mõnus. Rahulikkusele viitab ka gaasipedaali pikk käik ning asjaolu, et automaatkastil puudub käsitsilülituse võimalus.
Kui gaasipedaal alla vajutada, näitab Mustang ka oma sportlikumat poolt. Ajakiri Motor Trend mõõtis käsikastiga Mustangi kiirenduseks 0–60 mph-ni (0–96 km/h) 5,1 sekundit – nii et minek on hea. Automaat sööb sellest osa küll ära, kuid ka tulemus 6 sekundi kandis on igati tasemel näitaja.
Rool on maanteesõidul pehme ja mitte eriti tundlik. Kiiruse kasvades olukord paraneb, kuid teetunnetus jääb siiski pisut ebakonkreetseks. Ka vedrutus ja rehvivalik on paika pandud eelkõige mugavust silmas pidades ja järskudes kurvides tuleb seetõttu ettevaatlik olla. Ka esiots on pisut vedel ja aeg-ajalt kipub vedrustus kolksuma. Jäik tagasild ei jälgi teed parimal võimalikul moel ja kui kurvis juhtub tee ebatasane olema, kipub kogu kere külgsuunas rappuma.
Kui tundub, et V6 hääl ja võimsus rahuldavad, kuid sõiduomadused parandamist vajavad, on Fordil valikus Performance Package. See sisaldab muu hulgas GT-versiooni vedrustust ja pidureid, 19tolliseid Pirelli sportrehve ning stabiilsuskontrolli Sport-asendit. Vahetada saab ka istmeid – tavaistmete külgsuunaline tugi on tõesti nadi.
Ford Mustang kuulub autode hulka, millele tasub sõidu lõppedes veel kord pilk peale visata. Nagu varasemad versioonid, nii näeb auto endiselt efektne välja, hinna ja omaduste suhe on siin hästi paigas. USAs liiguvad Mustangi müüginumbrid Chevrolet Camaroga samas taktis, seevastu Dodge Chalenger küünib vaid pooleni nendest numbritest.
On vaid üks „aga” – oleks tore seda autot ka Fordi Euroopa mudelivalikus näha, kuid vähemalt esialgu see sooviks jääbki. Küll on aga meie kandiski firmasid, kes USA autodega tegelevad, nii et tõsise soovi korral ei jää USA muskelautod meilgi pelgalt unistuseks!

Sarnased artiklid